Aynı konu defalarca önümüze koyulduğunda hep deriz ya, ‘temcit pilavı’ diye.

Büyükşehir Belediye Başkanı Gümrükçüoğlu’nun ki de o misal.

Billboardlarda ‘OFG’ (Onun Farkını Göreceksiniz) sloganın yayınlandığı günden bu yana aynı temcit pilavını ısıtıp ısıtıp önümüze sürüyor Başkan Gümrükçüoğlu.

Neymiş efendim, Trabzon’a raylı sistem gelecekmiş.

Yani yıllardır aynı hikaye.

***

Tarih: 13 Temmuz 2010…
Trabzon Belediyesi’nden açıklama yapılıyor: “Belediye olarak göreve geldiğimiz süre içerisinde kentin ulaşım sorununu kısa, orta ve uzun vadeli çalışmalar olarak belirledik. Raylı sistem konusunda Kanada SNC-Lavalin firmasına fizibilite çalışması yaptırdık.”

***

Tarih: 10 Aralık 2013…
Başkan Gümrükçüoğlu, Trabzon Şoförler Odası’na konuşuyor:  “Geldiğimizde raylı sistem çalışması yapılmakta idi. Yapılan çalışma önümüze koyuldu. Böyle bir yatırım yapacağınız zaman Devlet Planlama Teşkilatı, Ulaştırma Genel Müdürlüğü, Hazine Müsteşarlığı sizin kredi taleplerinize, “Git hesabını yap da öyle gel” diyecektir.”

***

Tarih: 4 Mart 2014…
Başkan Gümrükçüoğlu, 2009 ile 2014 yılları arasındaki çalışmalarını anlatmak için toplantı düzenliyor ve Trabzon'da belirli saatlerde olması gereken 15 bin yolcu sayısına ulaşılamadığı için hafif raylı sistem yapılamadığını ancak, Rize ile Trabzon'un Beşikdüzü ilçesi arasında raylı sistem kurulmasını öneriyor.

***

Tarih: 21 Kasım 2016…
Hafif raylı sistem Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi’nde gündem oluyor. Gümrükçüoğlu: “Akçaabat’tan, Yomra’ya kadar olan bölgenin projesi hazırlandıktan sonra ilk olarak Akyazı’da stadın ve dolgu alanın bulunduğu bölgede hazırlanacak olan genel istasyondan, KTÜ C Kapısı dediğimiz havaalanın üstünde ki yere kadar olan bölgenin yapım ihalesi gerçekleştirilecek.”

***

Tarih: 12 Aralık 2016…
Büyükşehir Belediyesi’nde hafif raylı sistem toplantısı gerçekleştiriliyor.   Başkan Gümrükçüoğlu: “Hemşerilerimizin bildiği gibi Trabzon’da yatay hat boyunca raylı sistem projelerinin çalışması sürdürülüyor. 2017 sonunda inşaata başlamayı planlıyoruz.”

***

Tarih: 20 Eylül 2017…
Başkan Gümrükçüoğlu yazılı açıklama yapıyor: “Şehir merkezinde özel araçların kullanılmamasını sağlayabilmek için doğu batı istikametinde, sahil boyunca olmak üzere hafif raylı sistemin gerçekleştirilmesi gerekmekte.”

***

Tarih: 16 Nisan 2018…
Belediye Meclisi Üyesi Ali Sağır bütçede gerçekleşme oranının yüzde 55 civarında kalmasını soruyor, Başkan Gümrükçüoğlu bu oranın hafif raylı sistemin gerçekleşmemesinden kaynaklandığı aktarıyor. Hazinenin kefil olacağı yurt dışı kredilerinde pik saatte 10 bin yolcu kapasitesini Trabzon’un karşılamadığını dile getiren Başkan Gümrükçüoğlu, yurt içindeki arayışlarında gerçekleşmediğini belirtiyor.

***

Tarih: 4 Ekim 2018…
Başkan Gümrükçüoğlu yine raylı sistem ile ilgili konuşuyor: “Proje çalışmaları sonuçlandırıldı. Proje çalışmalarının 3 milyon maliyeti olmuştur. Hafif raylı sistem Akyazı ana istasyondan Akçaabat Akçakale, diğer taraftan üniversite ve havaalanına ulaşmaktadır. Bu şehrin trafiğinin rahatlaması için çok önemli bir adımdır.”

***

Tarih: 15 Ekim 2018…
Başkan Gümrükçüoğlu bu kez konuyu Trabzon’a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’a açıyor ve ekliyor: “Yaptığımız çalışmalarda Hafif Raylı Sistemin Alt Yapı Genel Müdürlüğü’ne teslim ettiğimizi defaten kendilerine arz ettim. Konuya vakıflar. 20 yıl 30 yıl süreyle borçlanmayı ödemeyi taahhüt ettiğimiz süreçte hafif raylı sistemde modern yaşamın önemli destekçisi olarak şehrimize kavuşturulmuş olacak.”

***

Dolayısı ile yıllar geçip giderken; Başkan Gümrükçüoğlu yine aynı raylı sistemin arkasına sığınıp önce başkan adaylığını kapmayı, ardından da seçimde oy toplamayı hedefliyor.

Ama Başkan Gümrükçüoğlu’nun hesaba katmadığı bir konu var ki, ne AK Parti yönetimi ne de vatandaş artık bunlara hiç ama hiç kanmıyor.