Avrasya Üniversitesi Öğrencilerinden İşitme Engelliler İlköğretim Okulu'na Ziyaret

Avrasya Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri Çamlık İşitme Engelliler İlköğretim okulunu ziyaret ettiler.

Avrasya Üniversitesi Öğrencilerinden İşitme Engelliler İlköğretim Okulu'na Ziyaret
24 Aralık 2013 Salı 00:00

Avrasya Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri Çamlık İşitme Engelliler İlköğretim okulunu ziyaret ettiler.

Çocuk Gelişimi Bölüm başkanı Öğretim Görevlisi Emine Gözel beraberindeki öğrenciler, okul müdürü Yılmaz Nuroğlu'ndan okul ile ilgili bilgi aldılar. Ana sınıfından başlayarak tüm sınıfları ziyaret eden öğrenciler programın sonunda okul müdürü Nuroğlu'na sorular yönelttiler. Soruları bir bir cevaplayan Nuroğlu, doktorlara seslenerek "Doktorlarımız bize bu öğrencilerimizi ne kadar erken gönderirlerse o kadar başarılı oluruz. Ailelerde mutlu olur bizde mutlu oluruz" dedi.

Nuroğlu, işitme engelliler için ilkokulu ve ortaokulunun yanı sıra liseleri bulunduğunu da ifade ederek "Burası özel eğitim alanında bir kampüstür. Trabzon'da okulumuz tekdir. Taşımalı eğitim yapıyoruz. Of ilçemizden bir servisimiz, Beşikdüzü ilçemizden bir servisimiz, bir tane merkezden bir tanede Arsin'den kalkan toplam dört adet servisimiz bulunmaktadır. Okulumuzda mevcut işitme engelli 55 öğrencimiz var, altı tane görme engelli öğrencimiz var. Devlet bu öğrencilerimiz her türlü ihtiyaçlarını karşılıyor. Haftanın beş günü öğrenciler evinden alınarak evine bırakılıyor, öğle yemekleri de okul tarafından veriliyor. Bir, iki, üç ve dördüncü sınıflarda branş öğretmenlerimiz var, eğitim fakültesi işitme engelliler bölümü mezunu öğretmenler eğitim öğretimi devam ettiriyor" diye konuştu.

"Elimize çocuk ne kadar erken gelirse başarı şansımız o kadar fazla" diyen Nuroğlu "Düşünün anasınıfında çocuğu elinize aldığınızda o çocuğun kelime çıkartma gerçekleştirme oranımız çok yüksek oluyor. Çünkü konuşma eğitimleri var, titreşimle beraber ses eğitimleri var, okuma çalışmalarımız var. Bugüne kadar işaret dili eğitimi yasak olduğu için işaret dilinde eğitim yapmıyorduk. Önce işaret dili ile verip sonra isimlendirme yapmamız lazım. Bu sistemi daha yeni uygulamaya başladık. Çocuklar okula başladıkları andan itibaren yüzde elli işaret dili, yüzde 50 sözel kullanıyorlar. Yani ortak devam ediyorlar. Bizim en önemli şikayetimiz bizim doktorlarımız çocukları bize yönlendirmiyorlar. Anne babalarda işitme engelli bir çocuğum olmasın kaygısıyla normal okulları düşünüyorlar. Bizim en büyük sıkıntımız budur. Veliler bu tür öğrencilerimizi yolluyorlar normal okullara orada da başarısız oluyorlar üçüncü dördüncü sınıfta bize geliyor o zamanda iş işten geçmiş oluyor" ifadelerini kullandı.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.