Açıktan açığa yapılan bazı yanlış uygulamaları ve kanun boşluklarından yararlanarak yapılan haksızlıkları anlamak mümkün olmuyor! Bazen derdimizi kime anlatacağımızı unutuyoruz. Böylesi uygulamalar sade vatandaşlara değil, her kesimden insanımıza yapılıyor ve maalesef karşılığında bizler bir şey yapamıyoruz! Kim hangi yanlışı yaparsa yapsın elbet yanına kar kalmamalı ve onlarca insanı ilgilendiren yanlış bir uygulamayı yetkililerin bilgisine sunmayı uygun bulduğumuz için yazıyorum. Umarım bu rahatsızlığımız ilgililer tarafından dikkate alınır ve kalıcı bir çözümle, bazı şirketlerin vatandaşı oldu-bitti ye getirerek; üç-beş kuruşana tenezzül etmesi önlenmiş olur.

Vatandaşın birinin babasından miras kalan apartmanındaki boş bir dairenin, elektrik aboneliği babasının sağlığında onun üzerine yapılmıştı. Babasının vefatından sonra, aynı daireye giren kiracılar, elektrik kurumunun giren kiracıdan kendi üzerine abonelik yaptırmasını şart koşmamaları ya da denetlememeleri neticesinde, daireye giren kiracılar, yeniden abone yaptırmadan elektrik ödemelerini daha önceki abonelik üzerinden yaparak kiracılığa devam etmektedirler.

Bazen de birikmiş elektrik borçlarını ödemeden daireyi boşaltıp gitmeler olduğundan mal sahipleri zaman zaman sıkıntılar yaşamışlardı. Bu tehlike ile zaman zaman karşılaşan bir vatandaşımız elektrik kurumuna müracaat ederek babası öldüğü için, uzun süre onun üzerinde olan aboneliği iptal ettirmek ister. Bunun ile İlgili istenen evrakların hepsini kâmilen ilgili birime teslim eder. İşlem tamamlanınca, daha önce babasının üzerine abone yaptırırken yatırılan abonelik ücretinin güncellenerek tarafına ödenmesini ister. İlgili çalışan; “Beyefendi, ücreti güncelleyemiyoruz. Babanız zamanında yatırdığınız abonelik ücreti 25 TL’dir. Bunu alabilmeniz için bütün varislerin noter vekâletnamesini getirmeniz gereklidir, aksi durumda bu ödemeyi de yapamayız.” diye cevap verir!

Vatandaş şaşkındır! Babasının tam 16 varisi vardır. Bunların her biri vekâlet verecekler. Bu vekâletlerin kişi başına noterlik ücreti ortalama 100 TL’dir. Yani 16 kişinin noter vekâlet ücreti 1600TL tutmaktadır. Vatandaş, 1600 TL masraf yapıp, 25 TL geri alacak! İlginç bir durum! Tabi kimse böyle bir şeyi yapmayacağına göre, bu para ne olacak sorduğunda; ilgili çalışan hafif tebessüm ederek; “Benim yapabileceğim bir şey yok.” der!

Vatandaş, biraz kızgın, biraz kırgın ve çokça da ayıplayarak “AKSA” gibi bir kurumun harama ihtiyacının olduğunu zannetmiyorum, ben bunu kamuoyu ile mutlaka paylaşacağım diyerek ilgili birimden ayrılır.

Bu olay aynen yukarıda anlatılan gibi yaşanmıştır. Niyetimiz kurum ve kuruluşları mesnetsiz ithamlarla karalamak değildir. Ancak görünen köy kılavuz istemez derler. Haramın bir kuruşu da, bin kuruşu da haramdır. Buradan önce kurum yetkililerine sormak istiyorum; anlatılan konuda gerçekten kurumsal uygulamanız böyle midir? Yoksa ilgili birimdeki çalışanınızın işgüzarlığı mıdır? Uygulamanız anlatılan gibiyse dolaylı olarak ödemediğiniz ve belki de binlerce eski aboneyi ilgilendiren abonelik ücretlerini iade etmeyerek vatandaşın parasını haksız tasarruf etmiş olmuyor musunuz? Bu bir fırsatçılık olmaz mı? Uygulamanız anlatılan gibi değilse, yapılan yerel bir yanlışlıksa bu tür abonelik ücretlerini uygun bir formülle ödemeyi düşünüyor musunuz?

Buradan yetkililere de sesleniyorum; bu tür durumlarda vatandaşlarımızı “Tüketici Hakem Heyetine” yönlendirmek yerine, meseleyi kaynağında ve kalıcı olarak çözmenizi beklemekteyiz.