Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni bir uygulama olarak hayata geçirdiği Eğitim analiz ve Değerlendirme Raporları serisi, eğitimin farklı boyutları ile ilgili değerlendirme raporları yayınlanmaya devam ediyor. Daha önce Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin görünümü ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu’nu yayınlanan bakanlık son olarak dün 2018 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Merkezi Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı sonuçlarını açıkladı. Raporda 2018 Merkezi sınav sonuçlarına göre sınavla öğrenci alan okullara merkezi olarak yerleşen öğrencilerin sınav performansları incelendi.

EN BAŞARILI ALAN TÜRKÇE
Alt testlerde hesaplanan ortalama ham puanlara göre 20 soruluk alt testler arasında öğrencilerin en yüksek başarıyı Türkçe alt testinde (16,48) en düşük başarıyı Matematik alt testinde (6,99) gösterdiği belirlenmiştir. Sayısal bölümde yer alan Fen Bilimleri alt testinde de öğrencilerin görece yüksek başarı gösterdiği (13,05) görülmüştür. Soru sayısı 10 olan alt testlerde hesaplanan ortalama ham puanlar T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (9,26) ve Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi (9,72) alt testlerinde öğrencilerin oldukça başarılı olduklarını göstermektedir. İngilizce, Fransızca, Almanca ve İtalyanca dillerinde uygulanan Yabancı Dil alt testinde elde edilen ortalama ham puan (7,78) öğrencilerin bu alt testte de görece yüksek başarı gösterdiğini işaret etmektedir.

KIZ ÖĞRENCİLER DAHA BAŞARILI
Öğrencilerin alt testlerdeki ham puan ortalamalarının cinsiyete göre değişimi incelenmiş ve kız öğrencilerin ortalama puanlarının Matematik dışındaki tüm alt testlerde erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Kız öğrencilerle erkek öğrenciler arasındaki en belirgin farkın Türkçe ve Yabancı Dil alt testlerinde olduğu görülmüştür. Ortalama ham puanlar arasındaki farkın en düşük olduğu test ise Matematiktir.

EN AZ CEVAP MATEMATiK ALANINDA
Sınav kapsamındaki herhangi bir soruya doğru cevap verme oranının en düşük olduğu alt testin Matematik, en yüksek olduğu alt testin ise Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi testi olduğu belirlenmiştir. Matematik alt testindeki soruların boş bırakılma oranlarının yüksek olması öğrencilere verilen sürenin tekrar değerlendirilmesinin gerekli olduğunu göstermektedir.

AİLE EĞİTİMLİYSE BAŞARI ARTIYOR
Elde edilen sonuçlar anne ve baba eğitim düzeyleri yükseldikçe ortalama merkezi sınav puanlarının da belirgin şekilde arttığını göstermektedir. Anne eğitim düzeyi ilkokul ile lisansüstü olan öğrencilerin ortalama merkezi sınav puanları arasında 60 puandan fazla fark bulunmaktadır. Ortalama merkezi sınav puanları arasındaki benzer düzeyde fark baba eğitim düzeylerinde de gözlenmektedir.

ÖZELLER FEN VE SOSYAL’E
Öğrencilerin mezun oldukları ortaokul türleri ile yerleştikleri lise türleri arasındaki ilişki incelenerek farklı okul türlerinden mezun olan öğrencilerin hangi lise türlerine geçiş yaptıkları belirlenmiştir. Ortaokul ve lise türleri arasındaki geçiş oranları, tüm lise türlerinde ortaokul mezunlarının en yüksek yerleşme oranlarına sahip olduğunu göstermektedir. Özel okulların görece yüksek yerleşme oranlarının bulunduğu lise türleri Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesidir.

DEVLET ÖZELİN 12 KATI
Devlet okullarından mezun olan ve sınava katılan öğrencilerin sayısı, özel okullardan mezun olarak sınava katılan öğrencilerin sayısından yaklaşık 12 katı olduğu belirlendi. Devlet okullarından mezun olan öğrencilerin %11,85’i, özel okullardan mezun olan öğrencilerin ise %25,45’i merkezi yerleştirme ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşmiş. Merkezi yerleştirme ile yerleşen öğrenciler dikkate alındığında devlet okullarından mezun olan öğrenciler ile özel okullardan mezun olan öğrencilerin ham puan ortalamalarının görece yakın olduğu belirlenmiştir.

EN DÜŞÜK ORAN İMAM HATİPLER
Tüm lise türlerine yerleşen öğrenciler arasında en yüksek oranlara sahip olan öğrenci grubu ortaokul mezunları. Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesine yerleşen öğrencilerin %70’inden fazlasını ortaokul mezunları oluşturuyor. Yerleşen tüm öğrenciler arasında ortaokul mezunlarının en düşük orana (%47,85) sahip olduğu lise türü Anadolu İmam Hatip Lisesidir. İmam Hatip Ortaokulundan mezun olan öğrencilerin tüm yerleşen öğrenciler arasında en yüksek orana (%44,31) sahip olduğu lise türü Anadolu İmam Hatip Lisesi, en düşük orana (%4,21) sahip olduğu lise türü ise Anadolu Lisesidir.

EN FAZLA ANADOLU VE FEN LİSELERİ
Özel okul mezunlarının, yerleşen tüm öğrenciler arasındaki oranının en yüksek olduğu iki lise türü Anadolu Lisesi (%24,31) ve Fen Lisesidir (%20,22). Yerleşen öğrenci sayısının en düşük olduğu okul türü olan Yatılı Bölge Okulu mezunlarının Sosyal Bilimler Lisesine yerleşen öğrenciler içindeki oranı %2,09, Anadolu Lisesine yerleşen öğrenciler içindeki oranı ise %0,39’dur.

TRABZON ADINI ZİRVEYE YAZDIRDI
81 İLE göre merkezi olarak yerleşen öğrenci sayısı, alt test ham puan ortalamaları ve merkezi sınav puan ortalamaları listesinde ise Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda eğitim gören öğrenciler adını zirveye yazdırdı. Trabzon hem genel puan sıralamasında hem de Türkçe, Matematik, Fen bilimleri dalında Türkiye birincisi oldu. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Türkiye ikincisi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Yabancı Dil alanında Türkiye üçüncüsü olmayı başardı.

TÜRKÇE, MATEMATİK VE FEN
Trabzon genel puan başarı tablosunda 372,72 puan ortalaması ile zirvede yer alırken, 20 soruluk Türkçe alanında 17,60 net oranıyla, 20 soruluk Matematik alanında 8,62 net oranıyla, 20 soruluk Fen Bilimleri alanında 14,47’lik net oranıyla Türkiye şampiyonluğuna adını yazdırdı. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sorularında 9,61’lik oranla ikinciliği alan Trabzon, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularında 9,86’lık net oranıyla yine ikinciliğe adını yazdırdı. 10 soruluk Yabancı Dil alanında 8,68 oranını yakalayan Trabzon bu oranla Türkiye üçüncülüğü elde etti. Daha önceleri LGS başarı sıralamasında Türkiye 38’inciliğinde yer alan Trabzon, peyderpey 23’üncülüğe, 2017 ise Türkiye 7’nciliğine kadar yükselmişti. Dün yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı 2018 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) öğrencilerin performansı sonuçlarına göre Türkiye birinciliğini elde eden Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü, tüm şehre, öğretmen, öğrenci ve velilere, milli eğitim camiasına adım adım zirveye çıkmanın haklı gururunu yaşattı. Hızır Aktaş önderliğinde yıllardır başarılı işlerin altına imza atan Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü, deneyimli kadrosuyla daha nice başarılara ulaşacağından emin.

AKTAŞ: EKİP ÇALIŞMASININ ÜRÜNÜ
Tüm Trabzon Milli eğitim camiasını yürekten tebrik ettiğini belirten İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, “İstikrarlı, azimli yürümenin ve tüm paydaşlarla ekip çalışmasının neticesini aldık. Trabzon’a yakışır bir sonuç. Bundan sonra bu derecenin, bu başarının, Türkiye’nin eğitimde en başarılı ili olma şerefinin korunması için aynı gayret ve disiplinle çalışacağız. Bu vesile ile Trabzon eğitimine katkı sunan tüm öğretmenlerimizi, öğrencilerimizi ve velilerimizi tebrik ediyorum. Gözümüzün nuru çocuklarımızın başarısının her daim bizleri gururlandırmasını diliyorum” diye konuştu.

Editör: Haber Merkezi