Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'ndan (EPDK) yapılan açıklamaya göre,  Kovid-19 salgınının yayılmasını engellemek ve sosyal izolasyonun sağlanması  amacıyla uzman kurul ve kurumların tavsiyeleri doğrultusunda sayaç okumalarında  yeni bir düzenlemeye gidildi. Buna göre, sektör çalışanlarının ve tüketicilerin sağlığının korunması  amacıyla elektrik ve doğal gazda "Kıyasen Fatura Düzenlemesi" hayata geçirilecek.

Söz konusu düzenleme, sadece karantinaya alınan, idari kararlarla  sayaç okumalarının durdurulduğu yerleşim yerleri ve sayaç okuma yapan  çalışanların sosyal mesafelerini koruyamayacağı durumlarda geçerli olacak ve 3 ay  süreyle uygulanacak.

Bu kapsamda, sayaç okunamayan tüketiciler için mevsimsellik de dikkate  alınarak tüketicinin son 2 yılın ilgili ayına ait tüketim ortalamaları üzerinden  veya tüketicinin geçmiş tüketimi olmaması durumunda kendi beyanına göre kıyasen  faturalandırma yapılacak.

Sayaçları okunamayan tüketicilere kıyasen oluşturulan faturalar posta,  kargo, SMS veya e-posta gibi yöntemlerle ulaştırılacak.

Bu faturanın sayacın okunamaması nedeniyle geçmiş tüketim ortalamaları  dikkate alınarak kıyasen yapıldığı ve sayacın okunduğunda ilgili mevzuat  çerçevesinde gerçek tüketim miktarları üzerinden düzeltme yapılacağına yönelik  bilgilendirme de yapılacak.

Mahsuplaşma yapılacak
Sadece sayaç okuması yapılamayan tüketiciler için okuma yapıldığı  tarihte mahsuplaşma işlemi gerçekleştirilecek. Mahsuplaşma işlemi sonucunda  tüketicinin alacağı oluşması halinde defaten, tüketiciye borç oluşması halinde  ise sayacın okunamadığı fatura dönemi kadar taksitlendirme yapılacak.

Tüketimlere ilişkin fatura hesaplama yöntemi EPDK tarafından takip  edilecek ve tükecinin mağdur edilmesine izin verilmeyecek. Tüketiciler, kendi  fatura ve tüketim miktarlarına ilişkin bilgileri şirketlerin ve kurumların  internet sitelerinden veya e-Devlet üzerinden kontrol edebilecek.

Öte yandan, genelge kapsamında faaliyeti durdurulan işletmelerin sayaç  okumaları ertelenecek.

Mahsuplaşma işlemine yönelik olası tüketici itirazları EPDK tarafından  değerlendirilecek ve dağıtım şirketlerinden kaynaklanacak yanlış bir uygulama  durumunda söz konusu şirketler hakkında soruşturma başlatılacak ve mevzuatta  belirtilen yaptırımlar uygulanacak.

Ayrıca, bu süreçte birçok iş ve işlemlerin mobil iletişim araçlarıyla  yapılabilmesine imkan oluşturmak amacıyla tüketicilerin iletişim bilgilerini  ilgili dağıtım ve tedarik şirketlerine iletmesi ve gerekliyse güncellemesi  öneriliyor.

Editör: Haber Merkezi