Sonnokta, üniversitelinin ayağına kadar gitti, Trabzon’da dolmuşlar tarafından üniversite öğrencilerine uygulanan ‘Sivil tarife’yi sordu. Kendilerinin bu şehirde misafir olduğunu ifade eden öğrenciler, “Bütçelerimiz zaten kısıtlı, ailemizle yaşamıyoruz. Asıl öğrenci tarifesi bizlere uygulanmalı” diyor ve bu durumdan rahatsız olduklarını dile getiriyor. Yetkililerin bu duruma çare bulmalarını isteyen öğrenciler, “Bazen çok fazla dolmuş değiştirmek zorunda kalıyoruz ve ödediğimiz para bizim bir öğün yemek paramıza denk gelebiliyor. Burada yaşayanlar için bu normal olabilir fakat biz ailemizin gönderdiği paralarla geçinmek zorundayız” diyerek bu konuda düzenleme istiyor. İşte öğrencilerin dolmuş fiyatı isyanı..

• AİLEMİZDEN UZAKTAYIZ
Yonca Reis: Fiyatlardan hiç memnun değilim. Çünkü günde dört dolmuş değiştiriyorum ve bu bir öğrenci için çok kötü bir durum. Havaalanından meydana gelirken ya da meydandan başka bir yere dolmuşla giderken bir öğrenci deyip parayı uzattığımızda bizi öğrenci olarak saymıyorlar. Asıl bizim öğrenci sayılmamız lazım çünkü biz ailemizden uzakta yaşıyoruz. Geçinmek çok zor, bu yüzden yetkililerin gerekeni yapmasını istiyoruz.
  • KISA MESAFEDE..
Zuhal Şahin: Ücretlerden memnun değilim, bir üniversite öğrencisi için uygun değil. Ben okula giderken havaalanından Meydan mevkiine 1 lira 75 kuruş verirken, otobüse bindiğimde öğrenci indiriminden faydalanarak 1 lira 25 kuruş ödüyorum. Moloz’dan Söğütlü’ye de öğrenci 1.50 kuruş olduğu için gayet ideal. Ama bu sadece Moloz-Söğütlü arası geçerli. Onun dışında havaalanından Atatürk Alanı’na gelirken çok kısa mesafede sivil tarife uygulanarak aynı fiyat alınıyor.
  • DAHA UYGUN OLABİLİR
Seda Çoşkun: Bence dolmuşlar otobüslere göre daha çok kullanılıyor, bu yüzden dolmuşların ücretleri daha uygun olmalıdır. Otobüslerin az olmasından dolayı öğrenciler daha çok dolmuşa yöneliyor. Bu durumu bilen dolmuş  esnafı nasılsa müşteri var deyip öğrenciyi düşünmüyor. Tabii öğrenci de mağdur duruma düşüyor. Dolmuş fiyatlarından ziyade dolmuş şoförlerinin eğitimden geçmesi gerekir. Müşteriye daha düzgün davranmalıler. Çok fazla yolcu alıyorlar, dolmuş tam doluyor yani..
  • HİZMETTEN MEMNUN DEĞİLİZ
Merve İskender: Fiyatlardan ziyade hizmetten memnun değilim. Ben Yomra’dan Çömlekçi’ye kadar mesafe uzak olduğu halde dolmuşla gelirken 1.75 kuruş veriyorum. Ama Moloz’dan Söğütlü’ye gelirken mesafe kısa olmasına rağmen 1.5 TL ödüyoruz. Bazı dolmuşçular öğrenci kartını göstermemizi istiyor. Şoförlere eğitim verilmesi lazım. Nasıl davranılması gerektiği konusunda bir uygulama da gereklidir.
  • ULAŞIM ÇOK PAHALI
Serkan Yadigaroğlu: Söğütlü’de bulunan fakülteye çok uzaktan gelen arkadaşlarımız var. Üstelik Trabzon diğer şehirlere göre ulaşım konusunda çok pahalı. Ben de Boztepe’den Söğütlü’ye gidiyorum. Günde dört dolmuş değiştiriyorum. Moloz’dan Söğütlü’ye indirim uygulanırken kısa mesafelerde bizi öğrenciden saymıyorlar. Bu konuda yetkililer bu sorunu görmeli ulaşımı düzenlemeliler.
  • O ÜCRETİ VERMEK ZOR GELİYOR
Onur Selma: Üniversite öğrencileri için tarifelendirme bence uygun değil. Söğütlü’den dolmuşa biniyoruz Moloz’a kadar getiriyor, Meydan’a kadar çıkamıyoruz. Dolmuşla çıksak çok kısa mesafe için 1 lira 75 kuruş gibi bir sivil tarife ücreti vereceğiz. Bu da bizim gibi uzaklarda okuyan üniversite öğrencileri için büyük sıkıntı. Dolmuşçuların ya da yetkililerin bu konuda bir şeyler yapmaları gerekiyor.
  • ÇOK ZOR BÜTÇELERLE..
Serdar Çırak: Dolmuşlarda uygulanan üniversite öğrencisi fiyatları çok yanlış. Zira üniversite öğrencileri çok kısıtlı bütçelerle geçiniyor. Çoğumuz kampüsler ve yurtlar yetersiz olduğu için uzak yerlerden geliyoruz. Üniversite öğrencilerine çok parası varmış gibi davranıyorlar, bu düşünce bence değiştirilmeli. Bu fiyatlara karşı bilinçli bir direnç olursa fiyat uygulamaları da değiştirilebilir. Fiyat sıkıntısı yaşanırken, bir de dolmuşçuların çok yolcu alma problemleri var. Ayakta yolculuk yapmak dışarıdan göründüğü gibi kolay değil.
  • BİZ DOLMUŞLARI DAHA ÇOK KULLANIYORUZ
Çağatay Çek: Bence üniversite öğrencilerine yapılan bu uygulama uygun değil ki herkesin de uygun bulmadığını düşünüyorum. Hatta bir ara havaalanından Moloz’a gelirken öğrenci parası uzattım bana öğrenci tarifesi uygulanmıyor denildi. Bu şehirde birçok üniversite öğrencisi bulunmaktadır ve dolmuşları sivillerden daha çok kullanmaktadır.  Söğütlü’den hatta Akçaabat’tan Moloz’a geçerken öğrenci tarifesi uygulanırken neden Meydan’dan bir yere giderken ya da gelirken öğrenci tarifesi uygulanmıyor?
  • BİZİM İÇİN AVANTAJ AMA..
Simge Emeç: Öğrenci açısından yüksek dolmuş ücreti bir türlü düzeltilmiyor. Zaten dolmuşçular üniversite öğrencilerini öğrenci statüsünde saymıyor.  1 lira 75 kuruşluk ücret yüksek ama bir ara artırılmak bile istendi. Bence bu ücretler her gün gelip giden bir öğrenci için fazla. Dolmuşların her an kalkıyor olması tabii ki büyük avantaj ama dolmuşçular da bunu fırsata çevirerek bizi mağdur ediyor. Her gün dolmuşa verdiğimiz parayı aya vurunca gerçekten çok fazla oluyor.
  • BU DURUMDAN HERKES RAHATSIZ
Hülya Keleş: Bir üniversite öğrencisi olarak dolmuş şoförüne para uzatıp bir öğrenci dediğimde, üniversite mi lise mi diye soruyor. Üniversitelilerin öğrenci olmadıklarını söylediklerinde açıkçası bir sağlıkçı olarak kendimi hastalıklı gibi hissediyorum. Bu durumdan ben ve tüm arkadaşlarım rahatsızız. Gerçi bu durum pek de kimseyi ilgilendiriyor gibi durmuyor. İnşallah üniversitelilerin de öğrenci kabul edildiği günleri görürüz.