Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı, yaptığı açıklamada, geçen yıl kasımda Özel Eğitim ve Rehberlik  Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile bir çalışmaya başladıklarını bildirdi.

Özel eğitime ilişkin çalışmalarda disleksi gibi öğrenme güçlüğünün tüm  türlerinin bulunduğunu anlatan Boyacı, öğretim üyeleri ve sivil toplum  kuruluşlarıyla yaptıkları toplantılar sonucunda farklı engel gruplarına göre  kitaplar, içerikler ve sınıf içi etkinlikler oluşturduklarını dile getirdi.

Otizm konusunda mutabakat metni oluşturuldu 
Bu çalışmalardan biri olan otizm konusunda da çeşitli faaliyetler  yürüttüklerini ifade eden Boyacı, bu kapsamda tüm sivil toplum kuruluşlarıyla  geçen yıl çalıştay düzenleyerek öğretmenlerin otizm konusunda mesleki gelişimi,  otizmli çocukların hayata uyumu, erken tanılama gibi pek çok konuyu ele  aldıklarını ve bu konuda toplumsal mutabakat metni oluşturduklarını belirtti.  Boyacı, bu çalışmalarda Otizm Eylem Planı'nı da detaylı incelediklerini söyledi.

Bakanlık personeli, öğretim üyeleri ve öğretmenlerin yer aldığı  ekiplerinin otizm konusunda bir içerik belirlediğini bildiren Boyacı, bu kapsamda  öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik "içerik" ve "etkinlik" temalı kitapların  yazımının tamamlandığını kaydetti.

Otizm konusundaki ilk kitap olan içerik kitabında, otizm spektrum  bozukluğunun belirtilerinden ne tür öğretim uygulamalarının yapılabileceğine ve  bu uygulamalara ilişkin davranış yönetiminin nasıl olacağına kadar farklı  konularda bilgilere yer verildiğini dile getiren Boyacı, böylece bu kitabın  içeriğinin ağırlıklı olarak otizm spektrum bozukluğunu fark etmeye yönelik  bilgilerden oluştuğunu anlattı.

İkinci kitapta ise otizme yönelik özel eğitim öğretmenlerinin  uygulayabilecekleri etkinliklerin bulunduğuna işaret eden Boyacı, "Bunlar,  öğretmenlerin farklı yöntem, teknik ve araçları kullanarak uygulayabilecekleri,  çocukların öz bakım becerilerini, sosyal ve akademik becerilerini iyileştirme  temelli etkinliklerden oluşuyor. Bu kapsamda, etkinlik çizelgeleri oluşturuldu ve  bunlar görsel hale getirildi." dedi.

Kitapların basım aşamasında olduğunu belirten Boyacı, bunun iki hafta  içinde tamamlanacağını söyledi.

Boyacı, öğretmenlerin otizm konusunda mesleki gelişimlerinin  artırılmasına yönelik yeni bir çalışmayı daha hayata geçirdiklerini belirterek,  şu bilgileri verdi: 
"UNESCO Türkiye Milli Komisyonu desteğinde otizm ve spektrum bozukluğu  mesleki gelişim programı başlattık. Yaklaşık 300 öğretmen eğitim programımıza  katılıyor. Öğretmenlerin bilgi ve beceri edinmelerini sağlamak amacıyla yapılan  bu eğitimler, farklı üniversitelerden öğretim üyeleri tarafından veriliyor ve 30  saatlik bir programdan oluşuyor. Birinci hedef kitlemizde özel eğitim  öğretmenleri bulunuyor. Bu eğitimleri, daha sonra okul öncesi ve sınıf  öğretmenlerine de vereceğiz. Otizm konusunda verdiğimiz mesleki eğitimlerin, tüm  öğretmenlere ulaştırılmasına ilişkin bir eylem ve yayılım planı hazırladık. Bu  plan çerçevesinde başlattığımız eğitimi yarıyıl tatilinde tekrar edeceğiz. Daha  sonra gelecek yıl nisan ve haziranda tekrar bu eğitimleri başlatacağız. Bu  eğitimlere katılan özel eğitim öğretmenlerimiz, daha sonra ülke genelinde farklı  illerdeki öğretmenlere de eğitim verecek."

 
Genel Müdür Boyacı, 2020 sonuna kadar 40 bin öğretmeni bu eğitimden  geçirmeyi planladıklarını sözlerine ekledi.

Editör: Haber Merkezi