Hidayetin ve manevi gücün kaynağı olan daha doğrusu, olması beklenen din adamlarının yetiştirilmesi toplumumuzun geleceği açısından olmassa olmaz bir öneme sahiptir. Kur’an-ı Kerim’in tamamını ezberleyen kişiye hafız adı verilir. Aynı zamanda ezberleyen, zihinde tutan, koruyan, kollayan anlamında; hafız...

Hafızlık, usul ve metodları belli olan bir öğretimdir. Hafızlık eğitiminin İslam geleneği içerisindeki yerinin  günümüzde apayrı bir önemi vardır. Günümüzde din hizmetleri personelinde aranan yeterliliklerin başında Kur’an-ı Kerim’e her anlamlamdaki “hakimiyet” gelmektedir. Hafızlık eğitimi bu alana yönelik yeterliliğin elde edilmesinde önemli rol oynamaktadır. Esasında sadece toplumumuzun değil insanlığın da ahlaken olgunlaşması hidayetin ve manevi gücün kaynağı olan din adamlarımızın yetişmesine doğrudan bağlıdır. Devletimizin ilgili organları bu düşüncelerle olsa gerek hafızlık eğitimini geliştirmeyi hedeflemektedir.

Bu hassasiyetle hazırlanan programlar, ülkemizde hafızlık eğitim sürecine bir standart getirmenin yanı sıra büyük bir emekle elde edilmiş hafızlığın, unutularak zayi olmasını engellemek ve onların hafız olmaları kadar, hafız kalmalarını da sağlayacaktır. Gerçi Kur’an’ı tahrif ve yok olmaktan korumayı Yüce Allah, kendisi üstlenmiştir: “Kur’an-ı Biz indirdik ve O’nu koruyacak olan da Biziz” (Hicr 9)

Peki hal böyleyken ilimizde neler oluyor? Tüm sakıncaları aşikar hususlar neden hayata geçirilmeye çalışılıyor? Bu uygulamalardaki ısrarın sebebi nedir?

Bilindiği üzere Trabzon’da hafız öğrencilerin eğitim gördüğü proje okulu 2014-2015 eğitim öğretim yılında hizmete açılmıştır. İlk zamanlar Maçka ilçemiz Esiroğlu mevkisinde eğitim verse de 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ortahisar ilçemiz Pelitli mevkisine Mehmet Rüştü Aşıkkutlu Anadolu İmam Hatip Lisesi adıyla taşınmıştır.

Özel statülü bir okul olması dolayısıyla çokca gündeme gelmiştir. Çoğu öğrencinin yatılı olduğu okulda kadrolu öğretmen sıkıntısı olmasına rağmen gerek öğrencilerin gerekse öğretmenlerin üstün gayretleriyle hafızlıkta Dünya ikincisi olan öğrencilerin üniversiteye yerleşme oranı yüzde 56 olmuştur. Türkiye’deki tüm yarışmalarda kendi alanlarında Trabzonumuzu temsil etmişlerdir. Ancak Arsin ilçemize taşınması gündeme gelen okulumuz resmen Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından üvey evlat muamelesi görmektedir.

Eğitim öğretim sezonu içerisinde yapılacak olan taşınmalarda; öğretmen istihdamı, yatılı öğrencilerin konaklamaları, mevcut personelin çalışma düzenleri, yapılmış okul ihaleleri ve en önemlisi de bu yer değişikliğinin öğrencilerin üniversite sınavına hazırlanmasında yaşatacağı sıkıntılar aşikardır. Bu konudaki ısrarı ne bizler ne öğretmenler nede öğrenciler anlayamamaktadır.

Trabzon’umuzda kurulmuş olan hafızlık okulunu yaşatmak büyük önem arz etmektedir. Mevcut planlamanın dışına çıkılarak, tüm uyarılarımızı da hiçe sayarak ısrarla yer değişikliği yapma gayreti her şey bir tarafa, vicdani değildir! Bu okulumuz kesinlikle Ortahisar ilçesinde eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmelidir. Yetkilileri yetki ve sorumlulukları dahilinde göreve davet ediyoruz.