2 Nolu Beşirli Mahallesi’nde 24 saat arayla art arda iki kazanın olması yürekleri ağza getirdi.

Çok şükür ki iki kazada da can kaybı yaşanmadı.

Yalnız faciaya ramak kalmıştı. İhmalkarlığın bedeli can kayıplarına neden olabilirdi.

Çukurlu ve hafriytlı yollar  2 Nolu Beşirli’de artık araç sürücülerin korkulu rüyası oldu.

Belki kaza yapılan bölgede yollarda çukur yoktu ama yetkililer o bölgede yapması gerekeni yapmıyorlar.

Şöyle ki o mahallede yaşayan Trabzon Belediyesi eski meclis üyesi Ömer Dayı bu konuyla ilgili Ortahisar Belediyesi’ne eleştirilerde bulunarak çağrıda bulundu.

Dayı diyor ki 2 Nolu Beşirli Mahallesi Ortahisar’ın uhdesinde olmasına rağmen çukurlu ve bozuk yollarda gerekli çalışmalar yapılmıyor.

Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğu alanında olan bölgelerde asfaltlama çalışmaları yapıyorlar. İddia bu.

Şimdi insan soramadan edemiyor.

Merkezde insanların yoğun olarak yaşadığı şehrin elit mahallelerinden biri olan Beşirli’de çukurlu yollar es geçilip yayla yollarının yapılması ne kadar doğru?

Tabii ki en ücra köşelerdeki mahalle yolları, yayla yolları da yapılmalı.

Ama önce şehrin göbeğindeki eksikliklerin giderilmesi gerekmez mi?

Beşirli bölgesinde çukurlu bozuk yollar düzeltilmeli.

Ama maalesef kimse ‘Kapısının önündeki çöpü süpürmeden’ bir başka iş yapmaya kalkışıyor. Bu yüzden önce herkes kapısının önündeki çöpü temizlemeli.

Konuyla ilgili olarak bazı yetkililerimiz ‘Mega proje Kanuni Bulvarı yapılıyor o bölgede. Çalışmalardan dolayı yollar bozuluyor. Yapılsa bile birkaç ay sonra tekrar bozulacak. Hafriyat kamyonları sürekli mahalle yollarının içerisinden gidiyorlar. Bu yüzden yollar sürekli bozuluyor’ şeklinde serzenişte bulunuyorlar. 

Kimse mega proje Kanuni Bulvarı’nın yapılmasına karşı değil. Ama mega projenin bitmesine nereden baksak daha uzun yıllar var. Şimdi insanlar yollarındaki çukurların onarılması için mega projenin bitmesini mi bekleyecekler? Orada bozuk yollar kazalara davetiye mi çıkaracak? Mega proje tabii ki yapılacak ama önce insanların can güvenliği.

Dileğimiz o ki en kısa sürede o çukurlu yollar onarılır. İnsanlar rahat bir nefes alır. Birkaç ay sonra o çukurlar tekrar oluşsa bile yine kapatılmalı.

Şunu da eklemek isterim; bölgedeki bazı vatandaşlar, yolları kapatarak Kanuni Bulvarı’nın yapımı için çalışan iş makinelerinin önünü kesmek için hazırlık yapacakları iddia ediliyor. Bunun da doğru bir yaklaşım olmadığını vurgulamak isterim. Mega proje şehrimize çok büyük faydalar sağlayacaktır. Projeye köstek değil destek olmak zorundayız. Ama yetkililer de çalışmaları yaparken gerekli önlemleri almalı.

Son olarak Beşirli’nin bazı bölgelerinde oluşan çukurlar ve şehrin birçok yerinde sıkıntılı olan yollar onarılmalı.

EMEK HIRSIZLARINA NASIL GÖZ YUMULUR?
İki gün önce Sürmene Belediyesi’nde basın toplantısına katıldım. Toplantı, Sürmene bıçağının Türk Patent ve Marka Kurumu’ndan coğrafi işaretinin alınmasıyla ilgiliydi.

Yani artık patenti alınıyor.  Artık Sürmene bıçağı ile ilgili kimse sahtecilik ve taklitçilik yapamayacak. Böylece sahtecilik yapanlara para ve hapis cezası uygulanacak.

Denetimler de sıklaşacak. Üreticilerin desteklenmesi yönünde çok güzel bir adım.

Bu konuda gayret gösteren Sürmene Belediyesi’ne, esnaf odasına ve TTSO yetkililerine teşekkür ediyoruz. Sonuçta sahteciliğin önünde geçilerek gerçek üreticiler desteklenecek.

Bu da daha çok üretim demek. Emek hırsızlığının önüne geçmek demek.

Sürmene’de hakiki olarak üretilen Sürmene bıçağı diğer illere çok daha fazla pazarlanacak. Bu da şehre sıcak para sağlayacak.

Ancak toplantıda bazı söylemler dikkatimden kaçmadı. Şöyle ki Sürmene bıçağıyla ilgili yaklaşık 26 firma sahte ürünler ortaya koyuyormuş. Hatta patent bile alanlar varmış.

Merak ediyorum, belirlenen standartlarda üretilmeyen bıçağa nasıl patent veriliyor.

Emek hırsızlığına neden göz yumuluyor anlayabilmiş değilim.