YENİ OTOPARKLAR GELİYOR
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu yeni otopark yapacaklarını dile getirdi. Zorluoğlu, “Kadınlar pazarını yaptığımız yerin karşısında TOKİ çalışma yapıyor. Onun altında 150 araçlık otopark çalışmamız var, eğer kuruldan geçirebilirsek ki geçireceğiz inşallah. İskenderpaşa’da 250 araçlık bir otopark var. Onu yıkıp tamamen yenisini yapıyoruz ve 400 araçlık bir otopark olacak. Tanjant’ta 300 araçlık otoparkı hizmete açıyoruz.

Karagöz Meydanı dediğimiz şimdiki öğretmen evi ile devamındaki Cudibey Ortaokulu’nun olduğu alanın altını da otopark olarak düşünüyoruz. Biz seçim kampanyasında dedik ki Trabzon’a 4 yılda tam 16 tane otopark yapacağız. Tabi hepsi merkezde değil. Of’ta da var, Akçaabat’ta da var, Tonya’da da var, Araklı’da da var” dedi.

CEMAAT CAMİDE
Korona virüs salgını tedbirleri nedeniyle 13 Mart tarihinden itibaren camilerde namaz kılmak yasaklanmıştı. Normalleşme planları kapsamında dün ilk kez cemaatle birlikte namaz kılındı. Camilerin avlularında sosyal mesafe kuralına uygun olarak 1-1,5 metre aralıklarla cemaatin saf düzeni alması sağlandı. Cami avlusuna tek noktadan giriş alınırken, el dezenfektanı, maske ve seccade dağıtıldı.

Trabzon İl Müftüsü Osman Aydın, “Allah'a hamdolsun. 13 Mart'tan itibaren kılamıyorduk. Bugün cuma namazı ile başlamış oldu. Avlularda kılıyoruz. İkindi namazı da cemaatle kılınacak. Bu süreç bu şekilde başladı. Önümüzdeki günlerde tüm vakitler inşallah kılınacak. Görünen tablo çok güzel. Bugünün hürmetine bizi, ülkemizi ve insanlığı güzelliklere ve hayırlara ulaştırsın. Sosyal mesafeye göre bütün halkımızın namaz kılacağı yerler belirlendi. İskenderpaşa Camii'nin avlusu gibi çok yerde bu çalışmalar yapıldı. Herkesin unutamayacağı tarihi bir gün oldu” şeklinde konuştu.

KATİD ÇALIŞMALARA BAŞLADI
Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği (KATİD) Haziran ayında yavaş yavaş açılması beklenen otellerle ilgili çalışmalara başladı. KATİD, Karadeniz bölgesindeki otellerde görev yapan personele salgın ve hijyen eğitimi vermek üzere ulusal bir firma ile anlaşırken, 2 Haziran’da ilk eğitim online olarak verilmeye başlanacak.

Bu konuda açıklama yapan Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi ve KATİD Başkanı Murat Toktaş, “Bölgemize gelen misafirlerin ve personelimizin sağlığı bizim için çok önemli. Bu kapsamda genelge yayınlandıktan sonra bazı eğitim firmalarıyla görüşmelere başladık. Ulusal bir firma ile anlaştık ve Karadeniz bölgesindeki bütün tesislerin personeline ücretsiz olarak eğitim verdireceğiz. Amacımız en güvenilir turizm bölgesi olmak” diye konuştu.

ADLİ VE İDARİ YARGI BAŞLIYOR
Hâkimler ve Savcılar Kurulu ( HSK),yargıda normalleşmeye dair takvimi belirledi. Buna göre; tutuklu ve acil işler haricindeki adli ve idari yargı ilk derece mahkemelerine ait duruşma ve keşiflerin 16 Haziran 2020’ye kadar ertelenmesine dair tedbir aynen devam edecek. Bölge Adliye Mahkemeleri ve Başsavcılıkları ile Bölge İdare Mahkemeleri, İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemeleri duruşma ve keşif yapılmasını gerektiren dosyalar hariç tüm yargısal faaliyetlerine 1 Haziran’dan itibaren başlayacak. Kamu davasının açılmasının ertelenmesine ilişkin tedbir de 1 Haziran itibariyle son bulacak.

ELİMİZDEN GELENİ YAPMALIYIZ
Bilim Kurulu üyesi Prof. Dr. Tevfik Özlü, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca tarafından son açıklanan korona virüs vakalarıyla ilgili rakamları ve 1 Haziran'da kalkacak olan kısıtlamaları değerlendirdi. Özlü, vatandaşlara bir de müjde verdi. Özlü, hasta yoğunluğunda yaşanan azalmaya bakıldığı zaman şu anki korona virüsün salgının başlarında piyasada dolaşan korona virüsten daha az hasta etme etkisi olduğunu söyledi.

Özlü, “Virüsün hastalık yapma gücü. Biz buna virülans diyoruz. Şu an dolaşan virüsün, daha önceden piyasada dolaşan virüse göre hastalık yapma oranı belki azalmış olabilir. Bununla ilgili yapılmış çalışma yok. Ama bazı mutasyonların geçirdiğine dair çalışmalar var. Hastanelerdeki hasta yoğunluğuna baktığınız zaman hasta yoğunluğunun azaldığını, hastaların daha hafif seyirle bize başvurduklarını görüyoruz.

Bütün bunlar virüsün hastalık yapma potansiyelinin azaldığını bize düşündürüyor. Bir mutasyonda olabilir. Ama mutasyon olmasa bile bu konuda alınan tedbirlerin işe yaradığını ve tedavilerin daha güçlü, müdahalelerin işe yaradığını gösteriyor. O açıdan artık bu virüs önceki virüse göre daha az hastalık yapıcı güce sahip. Ama bu bizde gevşemeye yol açmamalı. Elimizden geleni yapmalıyız” ifadelerini kullandı.