Trabzon’da ülkemizde olduğu gibi her geçen gün motorlu taşıt sayısı artıyor. Kişi başına düşen otomobil sayısı 8 olan kentimizde trafik sorunu daha da büyümeye devam ediyor.

2012 yılında Trabzon’da 425 kişi üzerinden yapılan bir ankete göre;

Kent merkezine her gün seyahat edenler: %46,

Kent merkezine iş veya alış veriş için seyahat edenler: %57,

Kent merkezine kendi aracıyla seyahat edenler: %46,

Kent merkezine dolmuş ile seyahat edenler:%40,

Kent merkezinde 3 saat ve fazlası zaman geçirenler: %75,

Trafik sorunu olduğunu ifade edenler: %51,

Park sorunu olduğunu ifade edenler: %58,

Otopark sorununun sistemsel olduğunu söyleyenler: %41,

Aynı ankette toplu taşıma araçlarının neden kullanılmadığı sorulmuş ve şu cevaplar alınmış;

a)Yolculuk süresinin uzun olması: %41

b)Yolculuk konforunun düşük olması: %29

c)Toplu taşımanın yetersizliği: %14

d)Otomobile bağımlılık: %8

e)Alışkanlık: %8

TÜİK verilerine göre 2012 yılında 127 bin 673 olan taşıt sayısı, 2019 yılında 197 bin 471’ e yükseldi. Çeşitli dönemlerde trafik sorununun çözümünün raylı sistem olduğu dile getirilse de bir türlü sonuca varılmadı.

2014 yerel seçimlerinde CHP Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Adayı Mehmet Volkan Canalioğlu vaatlerine Beşikdüzü-OF Monoray koyarken, 2017 yılında dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi

Gümrükçüoğlu Beşikdüzü-OF Metro ile ilgili güçlü bir atak yaptı. Samsun Büyükşehir Belediyesi ile görüşmelere başladı ancak araya 2019 yerel seçimleri girdi. Orhan beyin mirası mevcut Büyükşehir Belediye

Başkanı Murat Zorluoğlu’na kaldı.

Son sözü Trabzonlulara bırakıyorum…

Trabzon’daki trafik sorunu sizce nasıl çözülür?

a) Yeni yolların inşası ile düzelir: %23b) Toplu taşımanın daha ucuz, dakik ve konforlu yapılmasıyla düzelir: %31

c) Raylı sistemin inşası ile düzelir: %40

d) Hiçbir şekilde düzelmez: %6

(Anket: 2012/Berat Samet Sağır)