Dolmuşların yenilenmesine dair uygulanacak yol açıklandı ama tartışması bitmek bilmiyor.

Masanın ağır basan tarafında yer alan şoför esnafı şimdi de çıkıp yaş aralığının 0-3 değil de 5’e kadar uzatılmasını istiyor.

Aracına iki koltuğu “bedelsiz” olarak kattığı için teşekkür etmesi gereken esnafın bu isteği akla da uygun değildir ziyana da.

Yenilemedeki amacın ana nedeni zaten araçların sıfırlanmasıydı.

Şoför esnafı çekinmese eski aracı değişmeyelim içine iki koltuk daha ekleyelim diye teklif getirecek.

Laubaliliktir bu, daha da ötesi yoktur.

ANLAMAK ZOR
Aynı zamanda sürecin 1 Eylül tarihi itibarı ile sınırlı kalmasını da istemiyormuş dolmuş şoförleri.

Bu yenileme yıllar önce hayata geçmeliydi ama geçmedi.

Şimdi esnafın önünde yarım yıllık süreç var, buna da direniyorlar.

Dolmuşçuları da anlamak zor vallahi!

1 Eylül son tarih beyler, değişelim artık şu araçları.

Süreci tıkamayalım.

MATEMATİKÇİ OLMAYA GEREK YOK
Tabi bunları dile getirirken esnafın da karşısında değiliz, ekonomik şartların da farkındayız.

Mutlaka bir takım sıkıntılar yaşanacaktır.

Lakin, dolmuş esnafı zaten iki koltuğu aracına katarak sürecin en kârlı tarafı oldu.

O iki koltuk yeni aracın maliyetine pekâlâ katkı sunacaktır.

Araçların taşıdığı plakaların fahiş değerleri de ortada.

Bunları hesap etmek için matematikçi olmaya gerek yok, toplama çıkartmayı bilmek yeterli.

Bilmem, haksız mıyım?

ARTIK İŞ İŞTEN GEÇTİ
Bir de olayın sivil tolum örgütü boyutu var.

Şehirdeki bazı sivil toplum örgütleri sürecin “12+1 mi ?” yoksa “17+1 mi?” olması gerektiğinin tartışıldığı dönem açıklama yapmaktan kaçınırken, bugün olumsuz yorumlarla gündemde yer alıyorlar.

Evet, süreç 12+1 ile dağın fare doğurduğu bir durumla sonlanmıştır.

Ancak sürece dair bu olumsuz yorumları yapan oda başkanları, görüşlerini yenileme sürecine dair izlenecek yol haritası açıklanmadan dile getirmeliydi. Artık iş işten geçti.

Bundan sonra tabiri caizse kendiniz çalar, kendiniz oynarsınız.

İyi oyunlar.