Teknik direktörler ve antrenörler sporcuların performansını nasıl değerlendirileceği, sporcuların performansını değerlendirirken bunları umutsuzluğa düşürecek şekilde eleştirilerden                 kaçınılmalıdırlar.

Teknik direktörler ve antrenörler, sporcuların yanlışlarını kendilerine söyleyip düzeltirken eleştirilerin üç aşamasını kullanması sporcu üzerinde daha olumlu katkı sağlandığı                             bilinmektedir.

 Bir defa sporcu performansını iyi yönünü görmeye çalışılmalı, iyi yönüyle doğruya göre  başlamalı,  sonra,yanlış olan neresi ise, bunu düzeltilmesi yapılması, çok yanlışlar varsa,                           öncelikli sisteme göre  önemlilerden başlanmalı.

Bütün yanlışları sporcuya anlatırken, sporcuyu onare etmeyi unutmamak, yani pozitif yaklaşımda bulunmalı ve sporcunun egzersizleri tekrar tekrar etmesini motive ederek, bir daha pozitif yaklaşım ortaya koyarak , bir düzelme yaptırıp, daha verimli sonuçlar almaya çalışılmalıdır.

Teknik direktörler  ve antrenörler; sporcunun yenilgisinden hemen sonrası, yani sıcağı sıcağına  eleştirmekten kesinlikle kaçınılmalıdır.Her sporcu yenilgiden sonra mutlaka üzülmüştür, onlara fazla yüklenmemelidir.Şu bir gerçektir.Sporcu, bilerek isteyerek asla kötü sonuç  elde etmezler. Zaten  yenilmeleri yeteri kadar onları üzer.Onun için sporculara yenilgi sonra aşırı yüklenme kötü sonuçlar meydana getirdiğini biliyoruz.

Sporcuları yenilmeye sebep olan hatalarını karşılaşmalardan sonra kendilerini toparladıktan sonra, onlarla toplantılar yaparak, performans ve hedefler üzerinde tartışmalar yapılmalıdır.Özellikle  minik ve yıldız sporculara antrenörlük yapanlar, sporculara, devamlı kazanma telkinini azaltmalı daha ziyade öğrenmenin, öğrenirken zevk alma vurgusu  aldırılmalı.

Deneyimlerinden de bildiğimiz üzere, eğlenmeyi ve zevk alma duygusunu ön plana çıkardığımızda, uzun süre sporcuların en  iyi performans ortaya koydukları, kendilerine saygılarını ve              öz güvenlerini daha yüksek düzeye çıkaracakları görülecektir.Zaten sporcu zevk alarak  öğrendiğinde  daha gayretli çabalayarak lazım olan performans hedeflerine ulaştığında kazanmak tabi-i bir sonuç  olacaktır.

Müsabaka ortamları, özellikle  spor ortamları kazanmak kaybetmek kaygı meydana getirici ortamlardır. Bir çok kişinin kaygı nedeniyle spordan korkmalarından en büyük sebep teşkil                    etmektedir.Çünkü; karşılaştıkları stres ve kaygı ile başa çıkamamaları olmaktadır.