Trabzon bir asırdan fazladır demir yolu bekliyor. Aslında bu konuda bir asırdan fazladır kandırılıyor, uyutuluyor.
Biri de çıkıp demi yor ki; yeter artık hakkımızı verin.
Herkes bütün mücadeleyi STK’lardan bekliyor.
Ya siyasetçiler…
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nde Trabzonlu tam dört bakan var. Hepsi de önemli bakanlıklar.
TBMM’de 50’yi aşkın Trabzon kökenli milletvekili var.
Halkın içinde olan var, şehri unutan da…
Beştepe’de ve bürokrasinin kritik noktalarında Trabzonlu isimler var.
Demir yolu konusunda Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın, son başbakan Binali Yıldırım’ın, eski bakanların, milletvekillerinin mitinglerde sözleri var. Kayıtları duruyor.
Bu sözleri verenler demir yolu konusunda da kandırılmadılar ya!

***

Son günlerdeki demir yolu tartışmasını biliyorsunuz.
Erzincan-Trabzon Demir Yolu projesinin Uygulama ve Etüt Projesi yapılmış ve proje ihale edilme aşamasına gelmişken aniden Aşkale-Rize arasında 200 km yeni bir hat oluşturma çalışması başlatıldı.
AK Parti Rize Milletvekili Muhammed Avcı, hızlı tren hattı çalışmaları kapsamında Aşkale-Rize arasında 200 kilometre hat oluşturmayı planladıklarını ve bunun için de proje çalışmalarını başlattıklarını bildirdi.
Avcı, yaptığı yazılı açıklamada, İyidere ilçesinde yapımı için ihalesi gerçekleştirilen lojistik merkezinin hızlı tren hattıyla beslenmesi için çalışmaların son aşamaya geldiğini belirtti. Avcı, proje üzerinde yaklaşık 6 aydır çalıştıklarını vurguladı.
Helal olsun!..

***

Geçtiğimiz günlerde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu bölgedeydi. Rize’de teşekkür pankartlarıyla karşılandı.
Trabzon’da nasıl karşılanacak diye merak ediyorduk.
Pankart var mıydı?
Kim asacaktı ki?

Trabzon'da tartışılan demir yolu projesiyle ilgili yöneltilen bir soruya Trabzonlu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, aynen şu cevabı veriyor: “Bu işler istemekle olmaz. Bunun hesabı ve kitabı var. Altını doldurmak gerekir. O yüzden fizibilite ve etüt çalışmalarımız devam ediyor. Daha önce açıklanmış olan hatlar var onlarla ilgili hiç bir sıkıntı yok. Biz ordaki projelerimizi devam ettiriyoruz. Bununla ilgili etüt çalışmalarımızda devam ediyor bir taraftan, fayda ve maliyet analizleri yapılıyor. İnşallah bu fizibilite çalışmaları olumlu şekilde başladığında biz bunu yatırım programına teklif edeceğiz ve orada da tartışacağız bunu. Sırf Trabzon için değil ülkemizin her noktasında hava da, kara da, deniz de, raylı sistemlerde çok derin çalışmalarımız var. Bunlar belli bir aşamaya geldikten sonra uygulama aşamasına geçiyor. Trabzon hak ettiği yatırımları, doğru planlama yaparak ve altlarını doldurduğumuz zaman faaliyete geçireceğiz. Daha önce açıklanan demiryolu hattında burada tartışıldığı şekilde bir değişiklik söz konusu değildir ama bizim her nokta ile ilgili değişik çalışmalarımız var. Master plan çerçevesinde belli programlama dahilinde yapılan işler, sonuçta demiryolu yatırımları çok büyük maliyetleri ve çok büyük yatırım olan bir şey. Bunlar çok ağır yükü getiren yatırımlar. Zamanı geldiğinde hepsi yapılacaktır.”
Uygulama ve Etüt Projesi bitmiş bir demir yolunun hala fizibilitesinden bahsediyor.
Türkiye’de yapılan bütün projeler fizibıl ya…
Sahi siz tatmin oldunuz mu bu cevaptan?
Ben olmadım da…


***
Trabzon’a Güney Çevre Yolu dedik, Rize başladı biz seyrediyoruz.
Sürmene’ye Lojistik istedik İyidere’ye kaydırıldı.
Zigana Tüneli dedik, Ovit çoktan hizmete açıldı.
Bir asırdan fazladır Trabzon’a demir yolu istiyoruz, şimdi onu da Rize’ye indirmeye çalışıyorlar.
Trabzon’un suçu ve günahı ne?
Bu Trabzon’un 2-3 STK’dan başka kimsesi yok mu Allah aşkına…