SONNOKTA HABER MERKEZİ - Trabzonlu, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün büyük arzusu olan ve hemen her seçim dönemi siyasetçiler tarafından söz verilmesine rağmen yaklaşık yüz yıldır hayalden öteye geçmeyen demir yolunun raylarının serilmesini bekliyor. Konunun uzmanları da bölgenin kalkınması için Trabzon’un en uygun yerleşke olduğunu belirtirken, ortaya atılan güzergâh tartışmalarının bir kenara bırakılması gerektiğinin üstüne basılıyor.

TRABZON PAY ALAMADI
Dünya ve Avrupa’da son 40 yılda artarak devam eden yüksek hızlı tren demir yolu yatırımlarına paralel olarak yapılan yatırımlarla Türkiye demir yolu işleten ülkeler arasına girerken bu pastadan Trabzon’un pay alamaması akıl ve mantıkla açıklanamıyor. Atatürk’ün dileğinde olduğu gibi, bölgenin liman yerleşkesi olan Trabzon’u demir yolu ile Erzincan’a bağlayarak ticaret ağının genişlemesi için harekete geçilmesi isteniyor.

ORTADA HENÜZ ÇALIŞMA YOK
Yaklaşık 248 km uzunluğundaki Erzincan- Trabzon arasında 200 kilometre/ saat hıza uygun yeni çift hatlı, sinyalli ve elektrikli hızlı tren hattı yapılması planlanmış ve kesin proje hazırlama işi için 11.09.2018 tarihinde sözleşme imzalanarak etüt proje çalışmalarına başlanmış olmasına rağmen şehirde demir yolu ile ilgili halen bir çalışma yapılmamakta. Şehir, dört bakanından ve milletvekillerinden bu konuya eğilmelerini istiyor.

DEMİRYOLUNUN ÖNEMİ…
Mustafa Kemal Atatürk, 15- 17 Eylül 1924 tarihleri arasında Trabzon’a yapmış olduğu ziyaretteki konuşmasında demir yolunun önemini şu sözlerle ifade etmişti: “Bu feyyaz, ahalisi zeki, müteşebbis, çalışkan olan Trabzon’umuzu az zamanda dahile şimendiferle rapt olunmuş görmek nuhbei amalimdir.”

AĞA EKLEYECEĞİZ
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da Trabzon’a demir yolu vaat ederek: “Trabzon- Erzincan arasında hızlı tren projemizi hayata geçirerek hızlı tren ağına ekleyeceğiz. Çalışmalar devam ediyor” ifadelerini kullanmıştı.


1947 yılında dönemin Trabzon’daki mahalli gazetelerde, “Trabzon Demir yoluna Kavuşuyor” manşetlerinin yayınlanmış olmasına rağmen aradan geçen yıllarda bu konuda verilen sözler lafta kaldı.


KTÜ tarafından hazırlanan raporla demir yolunun varlığı ile bölgedeki limanların daha aktif kullanımının sağlanacağı ve ticaret potansiyelinin arttırılacağı önemle vurgulandı.

Editör: Haber Merkezi