KTÜ Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Anada Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Atakan Aksoy yerel yönetimler ile ilgili açıklamalarda bulundu. Aksoy, “Büyükşehir Yasası ile yatırım yapma ve katma değer oluşturan uygulamalara yönelme konusunda Büyükşehir belediyelerine önemli bir açılım alanı sağlanmıştır. Büyükşehirler şirketler kurabilmekte ve önemli oranda yatırım yapan, istihdam oluşturan bir kurumsal yapıya kavuşmaktadır. Geri dönüşüm uygulamalarına yönelerek atıkları yeniden kullanan, peyzaj kent mobilyaları üreten, yerel kayaç ve maden zenginliklerini değerlendiren ve üretim sürecine kazandıran şirketlere ihtiyaç bulunmaktadır. Bu şirketler kurulmalıydı” dedi.

PERFORMANS DÜŞÜK
Aksoy ayrıca, “Yenilikçi kaplama tekniklerine yönelmek gerekmekte. Büyükşehir Belediyesi, Trabzon’un ana konularında konunun ana aktörü olmalı. Güney Çevre Karayolu’nun temel yapılabilirlik kriterleri yani kendini finanse edebilme potansiyeli ile ertelemeden ana savunucusu ve gerçekleştireni Trabzon Büyükşehir Belediyesi olmalıdır. Yeni Trabzon Havaalanı, Samsun-Batum Demiryolu, Trabzon Güney Çevre Karayolu, Trabzon Organize Sanayi Bölgeleri gibi önemli projelerin ana aktörü, oluşturacağı sinerji ve güçlü uygulamalarla Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin kendisi olmalıdır. Bu uygulamalar konusunda maalesef Trabzon Büyükşehir Belediyesi kanımca çok düşük performans sergilemiştir” diye konuştu.

GÜÇ OLUŞTURULMALI
Aksoy sözlerini şu şekilde tamamladı: “IPA projelerinden büyük hibeler alınarak güçlü yatırımların önü açılabilirdi. Atık yönetimi ciddi bir problem olarak karşımızda durmaktadır. Vahşi depolama sistemi terk edilip bütün atıkların toplanarak biyorafinerilerde değerlendirilmesi gerekmektedir. Yenilikçi uygulamalar ile büyükşehir güç oluşturmalı ve gücü şehrin bütün noktalarına yayabilmelidir.”

Editör: Haber Merkezi