SONNOKTA HÜSEYİN TERZİ - Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği Trabzon Şube Başkanı Ali Kaan önemli açıklamalarda bulundu. Kaan, sanayicilerin arsa sorunu olduğunu belirterek Arsin’de 2000 dönümlük alana yapılması planlanan yatırım adası için Trabzon dinamiklerine çağrıda bulundu. Trabzon’da arsa sorunu olduğundan dolayı yatırım adasının Arsin’de daha büyük bir alana yapılması gerektiğini belirterek sanayiciye de yer açılması gerektiğini vurguladı. Kaan, Trabzon Limanı’nın şehir içinden çıkarılarak Arsin’e yatırım adasının olduğu alana taşınması gerektiğini bir kez daha yineledi. Trabzon’da trafik keşmekeşine de dikkat çeken Kaan, geçici de olsa şehirde trafiği rahatlatmak adına çözüm üretilmesi gerektiğini dile getirdi.

İşte Kaan’ın açıklamaları:
ARSA ÜRETME İMKANI YOK

Benim görüşüm yatırıma adasının 2000 dönüm değil de daha fazla olması lazım. Çünkü Trabzon’un istihdam sağlayabilecek, arsa üretebilecek alanlarımız yok. Bu yüzden yatırım adasının 3000, 5000 gerekirse 10.000 dönümlük alanda yapılması gerekir. Madem yapıldı; yerimiz de yok, sanayici ne yapacak? Yani Trabzonlu sanayiciye kaç dönüm yer verilecek? Bizim arsa üretme imkanımız yok. Sanayicimiz, arsa bulacak, sadece elektrik için dünyanın parasını verecek. Sermayeyi arsaya vereceksiniz, elektriğe vereceksiniz ama fabrikanızı ne ile çalıştıracaksınız. Bunları düşünmek gerek. Şuanda 2000 dönüm değil de daha fazla olabilseydi çok daha hoş olurdu.

LOJİSTİK NEREYE YAPILACAK!
Trabzon’un geleceği açısından yatırım adasının önünde limanın hakları saklı kalmak şartıyla taşınmasıdır. Çünkü yarın tren yolu geldiğinde lojistik nereye yapılacak. Trafiği de rahatlatmak adına limanı bir an önce oradan taşımak gerekir. Bizde taşınması taraftarıyız. Kruvaziyer olacağı söyleniyor; olabilir ama kruvaziyer limanı için daha önce Akyazı’daki dolgu alanında stadın hemen yanında projesi var. Oraya taşınabilir.

LİMAN ŞEHİRDEN ÇIKMALI
Limanın bir an önce taşınması gerekir. İstanbul’da bile liman taşınma çalışmaları var. Bunun artık şehirden çıkması lazım. Yatırım adası yapıldığı zaman yeni bir yer ortaya çıkıyor. Yeni bir dolgu alanı oluşturmaktansa Arsin’da yapılması daha uygun. Şuanda yatırım adası ile birlikte limanın yapılması daha uygun.

AKILLI KAVŞAK BİLE YAPAMADILAR
Trabzon’da trafik iflas etmiş durumda. Türkiye’nin birçok yerinde akıllı kavşaklar var, bu kavşaklar, bunlar Türk Telekom tarafından yaptırılabiliyor. Yaptırırsınız, trafiğin yoğun olduğu yerlerde bekleme süresini 30 saniyeden 60 saniyeye çıkarırsınız trafiği rahatlatırsınız. Ama hala bir akıllı kavşak dahi yapamadık. Geçici de olsa trafiği rahatlatmak lazım. Bunu hala niye bekliyorlar anlamış değilim. Karayolları ne düşünüyor bilemem ama trafik konusuna da acil çözüm lazım.

YENİ KAZIK ÇAKIYORLAR
Kaşüstü’nde kavşak yapılıyor. Daha önce başlanırken 6 ay içerisinde bitirileceği söyleniyordu. Biz şu anda sadece deniz tarafındaki kazıkları çakabiliyoruz. Yukarıdaki bölüme geçeceğiz aynı zamanı orada harcayacağız; daha sonra ortasını açacağız. Bunlar bitecek ki yolu tam anlamıyla trafiğe açalım. Çalışmalara hız verilmeli.

UĞURLU-KARŞIYAKA NEDEN BEKLİYOR?
Uğurlu-Karşıyaka Kavşağı var, projelendirilmiş hala başlatılmasına izin verilmiyor. Niye bekleniyor anlayabilmiş değiliz. Eğimden bahsediliyor iyi ama Trabzon’da eğimli olmayan bir yer mi var? Bunun da bir an önce başlatılması lazım. Yapılması lazım ki şehri açalım.

KANUNİ BULVARI YOMRA’YA AKTARILMALI
Güney Çevre yolu zaten isteğimiz ama Kanuni Bulvarı’nı bitirmedik ki ona başlayalım. Kanuni Bulvarı da Deliklitaş’a kadar geliyor. Orada bile çözüm değil. Kanuni Bulvarı’nın da Yomra’ya aktarılması gerekir. Yoksa bu trafiği biz çözemeyiz.

Editör: Haber Merkezi