2018 merkezi sınav sonuçlarına göre, sınavla öğrenci alan okullara merkezi olarak yerleşen öğrencilerin, sınav performansları incelendi. 81 ilde merkezi olarak yerleşen öğrenci sayısı, alt test ham puan ortalamaları ve merkezi sınav puan ortalamaları listesinde Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda eğitim gören öğrenciler adını zirveye yazdırdı.

Liselere geçiş sistemi yıllar içerisinde bir çok değişikliklere uğradı. 8. Sınıflara çeşitli adlarla uygulanan Fen Liseleri Sınavı, Fen ve Anadolu Liseleri Sınavı, SBS, TEOG ve en son olarak LGS sınavları ile liselere kayıt hakkı verildi. 2018 yılında ilk kez uygulanan Liselere Geçiş Sınavı (LGS) illerde öğrencilerin yüzde 10’luk bir dilimin yerleşmesine imkan vermektedir. Yerleşemeyen yüzde 90’lık dilim öğrenciler adrese dayalı olarak yerleşmektedir.

LGS sözel bölüm 50 soru (Türkçe 20 soru, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 10 soru, İngilizce 10 soru, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 10 soru) ve sayısal bölüm 40 soru (Matematik 20 soru, Fen Bilimleri 20 soru) olmak üzere 90 soru olarak uygulanmaktadır. Sınavın özellikle sayısal bölüm soruları oldukca zor gelmektedir.

Trabzon’un genel puan sıralamasında Türkiye birincisi olduğu 2018 LGS’de, Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri derslerinde Türkiye birincisi İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde Türkiye ikincisi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile İngilizce derslerinde Türkiye üçüncüsü olmayı başardı. Bu başarı yılların bir ürünü olduğu aşikardır.

Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü bu başarıyı eğitim adına bir fırsata dönüştürmesi gerekirken, özellikle de 2014 ve sonrasında yaptığı haksızlıkları, adam kayırmayı kapatma çabası içerisine girmiştir. Yıllarca Trabzon, eğitimde olması gereken yerde olmadığında sesi çıkmayan idareciler bir anda eğitim uzmanı oluverdiler. Bu başarı bizimdir, bizim sayemizdedir demeye çalışmaktadırlar.

2018 LGS’deki başarı başta tüm öğrencilerin olup onları yetiştiren öğretmenler ve veliler ile azda olsa idari kadrolara aittir. Ancak Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü’nün bu zaman diliminde verdiği başarı belgelerini inceleyince yüzde 10’unun bile öğretmenlere verilmediği, kurumlarımızda işini yapıp yapmadığına bakmadan idarecilere dağıtılmış olduğunu görmekteyiz.

Eğitim istendik davranışlar elde edilmesini sağlayan bir süreçtir. Bu sürecin birinci aktörü tartışmasız öğretmenlerdir. İdareciler tarafından hor görülen, sistematik olarak toplumdaki değeri düşürülmeye çalışan öğretmenler her türlü olumsuzluklara karşı alanda kendilerini göstermişlerdir. Öğrencilerimiz, velilerimiz de sürekli değişen sınav sistemlere rağmen mücadeleyi bırakmamışlardır. Tabiki ortamın düzenlenmesinde de idarecilerin katkısı olmuştur.

Eğitimde başarı eğitimi oluşturan paydaşların uyumu ve üstün gayrati ile gerçekleşebilir. Başarıya her paydaş katkı sağlamış olup bütün paydaşları onure etmek başarının kalıcı hale gelmesini sağlayacaktır. Bu başarıdan sonra Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü’nün başta tutum ve davranışlarının sonrasında da başarı belgelerinin dağıtımındaki adaletini takip edeceğiz.