Doğru projelere başlanılmalı.

Güney çevre karayolu; neden derhal başlatılmalı…

Problemi büyütme stratejisi…

İnşaat sektörü; lokomotif sektör olmaktan hızla uzaklaşmaktadır. Bunun başlıca nedeni, genellikle, yoğun olarak nitelendirilebilecek imar tanımlamalarının uygulanmasıdır. Bu şekilde üretilen yapıların, özellikle çevresel peyzaj ve konfor anlamındaki sosyal olanakları sınırlı kalmaktadır. Yoğun kent bölgeleri oluşmaktadır. Ayrıca, artan imalat fiyatları dikkate alındığında, imalat maliyeti ile satış fiyatları arasındaki denge, karlılık anlamında oluşamamaktadır. Bu da, inşaat sektöründe önemli problemlere neden olmaktadır. Konut sektörü önemli sıkıntıları yaşayan bir noktada değerlendirilmektedir.

Türkiye için, inşaat üretimi, her zaman çekici bir lokomotif özelliğindedir. Bu özelliğin sürdürülebilir olması için, kentlerin doğru planlanması, özellikle ulaşım aksları ile donatılması gerekmektedir. Trabzon için doğru bir şehircilik anlayışının uygulanabilmesine katkı yapacak ana konu, “Trabzon Güney Çevre Karayolu Projesi” olacaktır. Trabzon’un her anlamda önünü açacak olan ana uygulama, “Güney Çevre Karayolu Projesi” olacaktır. Unutulmamalıdır ki; bu proje, Karadeniz Sahilinden 5-6 km içeriden olmak üzere sahile paralel doğrultularda ve büyük oranda tünellerle sağlanmalıdır. Bu konunun haklı gerekçeleri bulunmaktadır. Gelişmiş ülkelerin ekonomik kalkınmışlık düzeylerine gelebilmemiz noktasında, yol yatırımlarına çok daha fazla yatırım yapma zorunluluğumuz bulunmaktadır.

Gelişmiş ülkelerin kalkınmışlık seviyesine gelebilmemiz için, ağ anlamında, Ülkemizi, farklı ulaşım modlarıyla donatmamız gerekmektedir. Gelişmiş ülkelerden çok daha fazla yol yatırımı yapmamız gerekmektedir. Yol planlamaları, son derece kapsamlı analizlere dayalı olarak gerçekleştirilmelidir. Rantabilite ve uyum konusu değerlendirilmelidir.

Yol yatırım mantığının Bölgemizdeki yansıması doğru bir yaklaşımla, “Güney Çevre Karayoludur”. Güney Çevre Karayolu; şehircilik problemlerini çözecek, taşımacılık politikalarının doğru planlanmasına büyük sinerji oluşturacaktır.

Ülkemizdeki ekonomik sıkıntıların aşılmasında, henüz inşa edilmemiş yol yatırımlarına başlamamak değil, bunların kendilerini finanse eden yaklaşımlara sahip olanlarına başlangıç vermek suretiyle daha başarılı sonuçların alınabileceği değerlendirilmektedir.

Unutulmamalıdır ki, finansal problemlerin çözümü için ana eksen, kendini finanse eden ve büyük karlılık oluşturacak ve rant sağlayacak projelerin uygulanmasıdır. Belirtilen yaklaşımla; güney çevre karayolu inşasına başlanılmalıdır. Bu başlangıç verme, gerek Bölgenin gelişmişlik ve ekonomik sorunlarını çözeceği gibi, Ülkemizin kalkınmasına katkı ve de ayrıca rol model anlamında olacaktır. Problemlerin çözümünde küçülme stratejisi yerine problemi büyütme stratejisi de esas itibarla bir çözüm angajmanı olarak mutlaka ve mutlaka düşünülmelidir.