Doğu Karadeniz bölgesinin önemli yer bilimcilerinden Prof. Dr. Nafiz Maden, bölgede tartışmaları devam eden demir olu güzergahıyla ilgili jeoteknik güvenlik açısından deprem riskine en uygun güzergahın Erzincan-Gümüşhane-Trabzon güzergahı olduğunu, Rize hattının Bayburt havzasından geçeceği için jeoteknik açıdan güvensiz bir bölge olduğunu söyledi.

BİLİMSEL ENDİŞELER
Kamuoyunda Rize’ye kaydırıldığı iddia edilen hatla ilgili bilimsel endişelerini paylaşan Maden, “Rize’ye gidecek demir yolu hattı Bayburt havzası üzerinden geçecek. Bayburt havzası bir çöküntü havzası. Dolayısıyla jeo teknik güvenlik açısından güvenliği çok iyi yapılamayabilir. Bir yağmurda, bir selde buralarda raylar askıda kalabilir ve tren kaza yapabilir. Örneklerini geçmişte gördük” dedi.

EN UYGUN ROTA!
Maden, “Bayburt havzasına giden demir yolu hem zemin açısından hem de fay hatlarına paralel ilerlemesinden dolayı riskli. Bu anlamda jeoteknik güvenlik açısından deprem riski en uygun güzergah Bayburt güzergahı değil Gümüşhane güzergahı olarak ortaya çıkmaktadır” ifadelerini kullandı.

Editör: Haber Merkezi