2019 yılı Mart ayında yapılan yerel seçimlerin üzerinden 3 yıldan az bir süre geçti.
Aradan geçen bin 125 günden fazla zamanda göreve gelen Murat Zorluoğlu yönetimindeki Trabzon Büyükşehir Belediyesi yaptığı çalışmalar ile farkını ortaya koydu diyebiliriz.
En önemlisi de yıllardır yapılmayan yapıldı, şehre dokunmayı başardı.

Yapılan küçük ama yerinde dokunuşlar ile değişim başladı.
Özellikle pandemi dönemi Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını yapması konusunda büyük avantaj sağladı. (Hastalık avantaj olmaz ama.)
Trabzon’un kalbinin attığı Meydan bölgesi ile başladı değişim, binalarda ve sokaklarda yapılan sağlıklaştırma (Bina renkleri hala tartışma konusu) ile şehrin can damarı olan bölge adeta yeniden doğdu.
Farklı ve güzel bir kimliğe büründü.

Devamında tarihi alt yapı çalışması geldi.

Halen daha devam ediyor ve bir kaç yıl daha devam edecek, sonuna gelindiğinde artık Trabzon’un alt yapı sorunu diye bir şeyin kalmaması planlanıyor. (Alt yapı çalışmalarının getirdiği en önemli zorluktan aşağıda bahsedeceğim.)

Trabzon’un trafik sorunun da en fazla rolü olduğu düşünülen dolmuş sorununun da çözümlenmesi için tarihi kararlar alındı.
Dolmuşlar günümüzün gerekli şartlarına göre yenilendi.
Ama halen trafikte halk arasında tabutluk diye tabir edilen dolmuş minibüsler çalışıyor.
Onların da yıl sonuna kadar müsaadeleri var.
Dolmuş dönüşümüz yüzde 95 oranında tamamlanmış durumda.
Şehir yaşayanlarına verilen değer böylece gözler önüne serilmiştir.

Ve yıllardır konuşulan hiçbir yerel yönetimin yapmaya cesaret edemediği vatandaşların büyük çoğunlukla evet dediği Kahramanmaraş Caddesi’nin araç trafiğine kapatılması kararı alındı.
Çok da iyi oldu.
Uzunsokak ve Kunduracılar’dan sonra Kahramanmaraş Caddesi de araç trafiğine kapatıldı.
Cadde üzerinde çalışmalarda sona yaklaşıldı.
Böylece şehir merkezi rahat bir nefes almış olacak.
Yeni Kahramanmaraş Caddesi merakla bekleniyor.
Bu önemli adımların dışında daha birçok büyüklü küçüklü çalışmaların altına imza atıldı.
Büyükşehir Belediyesi tarafından, başta da söyledim ya önemli olan şehre dokunmaktı.
Onu başardı bir kere Trabzon Büyükşehir Belediyesi.
Eksikler yok mu, tabii ki var.
Yukarıda alt yapı çalışmalarından bahsederken çalışmaların getirdiği zorluğu yazacağımı söylemiştim.
En büyük zorluk, alt yapı çalışmalarından dolayı ara sokaklarda yaşanan yol problemleri.
Ara sokak yolları adeta patates tarlasına dönmüş durumda.
Belediye başkanlarının ara sokaklara araçları ile girmelerini öneriyorum.
Arabası ile bu sokaklara giren birinin ertesi gün soluğu sanayi de almaması mümkün değil.
Yollar öylesine bozuk, öylesine rahatsız edecek durumdaki araç kullanmaktan nefret edecek hale geliyorsunuz.
Bu sorun bir an önce ortadan kaldırılmalı.

Yazımın başlığında da sorduğum üzere Trabzon’daki değişimin farkında mısınız? Tabi bu soruyu ben bu şehirde yaşayıp özellikle sosyal medya üzerinden yaşadığı şehri kötüleyenlere, beğenmeyenlere sormuyorum.
Ne yaparsanız yapın, çalışmalar güzel olsa da onlar yine bu kadim şehri beğenmemeye devam edecekler.
Ama biliyorum ki bu şehirde yaşayanların çoğu değişimin farkında.