Başkan Dilber: "Eğitimde sık değişiklikler fayda vermez!"

Dilber, “Eğitimde sık değişikliklerin fayda vermediğini gördük ayrıca eğitim birilerinin tavassutuna bırakılacak bir husus da değildir.” ifadelerini kullandı

EĞİTİM 27.11.2020, 10:37 27.11.2020, 11:03
Başkan Dilber: "Eğitimde sık değişiklikler fayda vermez!"
banner94

SONNOKTA SENA YILMAZ - Türk Eğitim-Sen, Trabzon 1 nolu Şube Başkanı Coşkun Dilber, gazetemize açıklamalarda bulundu. Dilber yaptığı açıklamalarda şu ifadelere yer verdi: “Türk-Eğitim sen olarak tüm öğretmen arkadaşlarımızın geçmiş 24 Kasım öğretmenler gününü kutluyoruz, eğitim çalışanı arkadaşlarımıza hayırlı uğurlu olsun diyoruz. Takdir edersiniz ki bugün bizim için fevkalade önemli özellikle Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul etmesi hasebiyle ayrıca takdire şayan değer verdiğimiz bir süreç.”

CİDDİ YOL ALMIŞTIR
“Gelişmiş tüm dünya ülkeleri gelişmişliklerini eğitime verdikleri destek ve yatırımlara borçludurlar. Sanayi devriminden sonra bu çok net görülmüştür. Ülkemizde de coğrafi şartlar ve genç nüfusumuz dikkate alınarak eğitim konusunda ciddi çalışmalar yürütülmektedir. Eğitim sistemi içerisinde gelişmiş imkanları halkımıza sunma noktasında yaşadığımız bazı sıkıntılardan da anlaşılacağı gibi, nüfusumuzdaki artışların da etkisiyle zaman zaman sekteye uğradığımız görülüyor. Gerek Avrupa Birliği ile kıyasladığımızda, gerek diğer ülkeler ile kıyasladığımızda uluslararası verileri dikkate aldığımızda özellikle Pisa değerlendirmeleri (uluslararası öğrenci değerlendirme programı) dikkate alındığında çok iyi bir durumda olduğumuzu iddia edemeyiz. Öte taraftan özellikle eğitimciler, veliler ve öğrencilerimiz ile yürüttüğümüz anketler doğrultusunda büyük oranda memnuniyetsizlikler ile karşılaşıyoruz ama her şeye rağmen Türkiye temel eğitim ile ilgili ciddi yol almıştır.”

ORTAK AKIL ÜRETELİM
“Bu gün okur yazar oranımız yüzde 97’nin üzerindedir. Bu pek çok gelişmiş ülkede olmayan bir orandır. Coğrafi olarak içerisinde bulunduğumuz sıkıntılara rağmen her köye her yerleşim birimine temel eğitim açısından okul getirme sağlanmıştır. Şimdi yürütülmesi gereken tabi ki bugünkü teknolojik imkanlar ile çok daha kaliteli çok daha verimli eğitim sistemi içine girmektir. Bizim sistemimiz sınav sistemine endeksli bir eğitim sistemi, bunu doğru bulmuyoruz, bu hem velilere hem de öğrencilere ciddi manada sıkıntı oluşturuyor. Dolayısıyla ölçme değerlendirmede yeni bir yapılanmaya gitmemiz gerekiyor. Özellikle kapanan köy okullarımızla ilgili tedbirler almamız gerekiyor. Teknolojik imkanların okulların hizmetine sunulmasıyla ilgili ciddi tedbirlerin alınması gerekiyor, mesleki eğitime ülkemizde hak ettiği değer maalesef verilememiştir bu konuda da ciddi çalışmalar yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Eğitimde daha güzel işler yapma imkanımız vardır, Türkiye olarak bunu yapabilecek kabiliyete ve bilgi birikime sahibiz yeter ki ortak akıl üretelim.”

Başkan Dilber, Sena Yılmaz’a konuştu

DEĞİŞİKLİKLER SAĞLIKLI DEĞİL
“Sendika olarak diyoruz ki Türkiye’de eğitim ile ilgili önemli bir sorun mevcut; gelin bunu masaya yatıralım, bilimsel verilerin ışığında ilgili merciler ile günlerce, haftalarca, aylarca gerekiyorsa yıllarca tartışalım ve bu tartışmanın sonucunda ortaya koyduğumuz ürünü uygulamaya geçip uzun süre uygulayalım ve ne elde ettiğimizi görelim. Eğitimde ürünü geriye dönüp düzeltemezsiniz onun için sık dokuyup ince elemek gerekiyor çok ciddi değişikliklerin yapıldığını görüyoruz bunu doğru bulmuyoruz. Şu anda yapılan değişikliklerin de sağlıklı olmadığı görülüyor. Sadece sistem değil öğretmen yetiştirilmesi de çok önemli bir alandır orada da sıkıntılar var. Bunları bir bütün olarak ele almak lazım öğrenci ve ders müfredatlarını da işin içine koyarak daha geniş ele almalıyız. Üniversitelerimizde buna muktedir insanlarımız mevcuttur tarafları bir araya getirmek gerekir. Sık değişikliklerin fayda vermediğini gördük ayrıca eğitim birilerinin tavassutuna bırakılacak bir hususta değildir.”

ÖNERiLERiMiZ VAR
“Milli Eğitim Bakanlığı’nın verilerine göre yaklaşık 135 bin civarında öğretmene ihtiyaç var bizim sendikamızın yürüttüğü çalışmalarda bu sayı daha yüksek ama Milli Eğitimin verilerini de esas alsak 135 binin üzerinde öğretmen ihtiyacı olduğunu kendisi söylüyor. Sendika olarak önerilerimiz var. Birincisi öncelikle Türkiye’de ki eğitim fakültelerinin kontenjanları esnek hale getirilmelidir. Yani biz 5 yıllık kalkınma planları yapıyoruz, 5 sene sonra kaç tane anasınıfı öğretmeni, matematikçi, coğrafya öğretmenine ihtiyacımız olacağını kestirebiliyoruz tahmin edebiliyoruz bunun yüzde 10 fazlasını alarak üniversitelerimizde kontenjan planlayacağız çünkü mezun olduktan sonra bir kısmı belki bu işi yapmayabilir. Bu sayede rekabeti arttıracağız ve eğitim fakültelerinde öğrenci alımlarına yüzdelik baraj koyacağız böylece kaliteli öğretmen adayını alarak yetiştirip, kaliteli bir öğretmen olup eğitim sitemine girerek kaliteli eğitimi beraberinde getirecektir.”

ÇALIŞANLARIN TAMAMINI KAPSAYACAK
“Türk Eğitim-Sen olarak öğretmen meslek kanunu ile ilgili geniş yoğun bir çalışmamız var. Öğretmenlik meslek kanunu şöyle Türkiye’de bazı alanlarda özel kanun ile sınırlandırılmıştır bunun benzerinin öğretmenlere de yapılmasını istiyoruz. Cumhurbaşkanı külliyede 2018’de yaptığı konuşmada böyle bir kanunun hazırlanacağı müjdesini vermişti ama 2 yıldır bir adım atılmadı. Bizlerde sonuç almak için 12 Kasım’da bir basın açıklaması yaptık ve imza kampanyası başlattık şimdi online olarak devam ediyor. Gelecek 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde en büyük müjde bu kanunun çıkarılması olacak. Adı her ne kadar Öğretmen Meslek Kanunu olsa da eğitim çalışanlarının tamamını kapsayacak nitelikte bir kanun olacaktır.”

MÜCADELEMiZ DEVAM EDECEK
“Sendika olarak bu kanunla ilgili bazı kırmızı çizgilerimiz de var bunlardan bir tanesi şu ki; 657 sayılı devlet memurları kanunundan kaynaklanan haklarımızda daraltma olmaması gerekiyor. İş güvencemizde bir sulandırmayı asla müsaade edemeyiz yeni kanun ekonomik, sosyal ve özlük haklarımızı mutlaka genişletmeli. Yine objektif, anlaşılabilir, şeffaf, açık adil öğretmen atama yer değiştirme yönetmeliği, kariyer ve liyakati temel alan devleti sadakati güvenceyi temsil eden bir yönetici atama yönetmeliği mutlaka bunun içerisinde olmalıdır. Aynı kanun içerisinde mülakat sistemini kökten ortadan kaldıran, yazılı yöntemler ile atamayı gerçekleştiren bir mekanizma olduğu gibi öğretmen yetiştirilmesi ile ilgili düzenlemeler de olmalıdır. Özellikle son dönemde beklenti haline gelen ve hükümetin de taaddüt ettiği 3600 ek gösterge ile ilgili düzenlemelerin bulunması gerekiyor ve sadece öğretmenlere değil eğitim bir bütün olarak düşünülüp, hizmetçisinden aşçısına, şoföründen teknikçisine kadar eğitimde çalışan her kesimleri güvence altına alan düzenlemeleri bu kanunda görmemiz gerekiyor. Bakanlığımıza talebimizi iletmiş olacağız bu konuyla alakalı mücadelemiz devam edecek.”

ÖĞRETMENLİK BİR MESLEKTİR
“İkinci önemli uyarımız bu konuda 3600 ek göstergeli kanun ile bir takım teşvikler yapılmasıdır. Böylece emekliliği dolmuş ancak ekonomik nedenlerle çekinen insanları emekli ederek; öğretmenler arasında atama yer değiştirme ardından da boş kalan yerlere hala atanamayan öğretmenlerimizin atamasının yapılması sağlanmalıdır. Üçüncü önerdiğimiz mesele ise zaten 130 binin üzerinde ihtiyacınız olduğunu söylüyorsunuz öyleyse kademeli bir şekilde 60 bin, 60 bin şeklinde bu kadroları doldurun, emekli olanlarında ayrılması yerine diğer öğretmenlerin atanması ve eğitim fakültelerinin kontenjanlarının azaltılmasıyla bizim hesaplarımıza göre 8 yılda atanamayan öğretmen meselesini çözebiliriz. Dördüncü önerdiğimiz mesele de öğretmenlere KPSS sınavına gerek yok böyle bir şey doğru değil. Onca profesörün yeterli görüp öğretmenlik yapabilir dediği insanlara ayrıca bir sınava alıp ticari rant aracına dönüştürmeyi doğru bulmuyoruz. Beşinci önerimiz de bir öğretmenler odasında kadrolu, sözleşmeli, ücretli ya da yarı zamanlı gibi tanımlarla öğretmen unvanlı kişi olamaz. Birisine öwğretmen dedik mi 650’ye tabi kadrolu olacaktır. Öğretmenlik bir meslektir altını çiziyorum özel olarak bu meslek için yetiştirilmiş insanlardan oluşan bir meslektir.”

ART NiYET ARIYORUZ
“Türkiye’nin böyle bir handikabı var siyasi partiler değiştikçe eğitim sistemi değişiyor hatta yetmiyor aynı siyasi partinin Milli Eğitim Bakanı değiştiğinde de eğitim sistemi değişiyor bu tabi çok doğru bir şey değil. Biz bunun içerisinde biraz da tırnak içerisinde art niyette arıyoruz çünkü bir devleti bir milleti yok etmenin en kolay yolu onun eğitim sistemini işlevsiz hale getirerek genç, yeni nesli doğru düzgün yetiştirmemektir. Türkiye’de mücadeleden iç ve dış unsurlarında eğitim sistemlerinde müdahil olduklarını, olabileceklerini düşünüyoruz ve bu mantıksız değişimleri de buna bağlıyoruz. Öncelikle sendika olarak meseleyi masaya yatırdığımızda gelişmiş dünya ülkelerinde eğitim sistemlerinde çok ciddi değişikler olmaz ve uzun soluklu aynı sistem ile giderler kısa rötuşlar yaptıklarını görüyoruz. Halbuki Türkiye’de ana arterler de ciddi değişikler yapılmakta bu değişikliklerin sonuçları görülmeden yeni değişikliklere gidilmektedir buda ciddi bir handikaptır.”

Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 20 44
2. Fenerbahçe 20 42
3. Galatasaray 20 39
4. Gaziantep FK 20 35
5. Alanyaspor 20 34
6. Trabzonspor 20 33
7. Hatayspor 20 32
8. Karagümrük 20 30
9. Malatyaspor 20 27
10. Antalyaspor 20 26
11. Göztepe 20 25
12. Kasımpaşa 20 25
13. Rizespor 20 25
14. Sivasspor 20 24
15. Başakşehir 20 24
16. Konyaspor 20 23
17. Kayserispor 20 19
18. Gençlerbirliği 20 19
19. Ankaragücü 20 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 20 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 18 38
2. İstanbulspor 18 37
3. Samsunspor 18 36
4. Altay 18 32
5. Adana Demirspor 18 31
6. Ankara Keçiörengücü 18 31
7. Bursaspor 18 30
8. Tuzlaspor 18 30
9. Altınordu 18 28
10. Bandırmaspor 18 27
11. Adanaspor 18 21
12. Ümraniye 18 20
13. Boluspor 18 19
14. Menemen Belediyespor 18 19
15. Akhisar Bld.Spor 18 16
16. Balıkesirspor 18 16
17. Ankaraspor 18 10
18. Eskişehirspor 18 4
Takımlar O P
1. Man City 19 41
2. M. United 20 40
3. Leicester City 20 39
4. West Ham 20 35
5. Liverpool 19 34
6. Tottenham 18 33
7. Everton 18 33
8. Chelsea 20 30
9. Arsenal 20 30
10. Aston Villa 18 29
11. Southampton 19 29
12. Leeds United 19 26
13. Wolverhampton 20 23
14. Crystal Palace 20 23
15. Burnley 19 22
16. Newcastle 20 19
17. Brighton 20 18
18. Fulham 19 13
19. West Bromwich 20 11
20. Sheffield United 20 8
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 18 47
2. Real Madrid 19 40
3. Barcelona 19 37
4. Sevilla 19 36
5. Villarreal 20 34
6. Real Sociedad 20 31
7. Granada 20 28
8. Real Betis 20 27
9. Athletic Bilbao 19 24
10. Celta de Vigo 20 24
11. Cádiz 20 24
12. Levante 19 23
13. Getafe 19 23
14. Valencia 20 20
15. Eibar 20 20
16. Real Valladolid 20 20
17. Osasuna 20 19
18. Deportivo Alaves 20 18
19. Elche 18 17
20. Huesca 20 13
20°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce en başarılı Trabzon Milletvekili kim?
Sizce en başarılı Trabzon Milletvekili kim?
Namaz Vakti 28 Ocak 2021
İmsak 06:01
Güneş 07:29
Öğle 12:39
İkindi 15:15
Akşam 17:40
Yatsı 19:02