Şehirleşmenin ana teması, daha yaşanabilirliği sağlamak, sosyal oluşumları daha da artırmaktır.

Şehirleşmenin özelliği aslında daha çok boyutludur, sanayi ve kalkınma gibi, farklı alanlarda oluşuma dahil olmak gibi, çok yönlü bakılmalıdır.

Trabzon’u, dört bin yıllık bilinen tarihi ile gelişmeye çok müsait olduğu halde, geçmişte yaşanılan sınırlar içerisine hapsetmek isabetsiz olduğu gibi, süratle artan nüfus bu isteği, yani açılmayı mecbur kılmaktadır.

Fatih'in fethettiği, Yavuz’un valilik yaptığı, Kanuni'nin doğduğu şehir olan Trabzon'un ismine layık şekilde büyük düşünmek gerektiği halde, idare mekanizmasında bulunan kişilerin, bu oluşumda eksik olduğu açıktır.

Trabzon'un gelişmesi ve kalkınma hamlesini daha yukarılarda görmesi için mutlaka güneye açılmalı ve bu bağlamda Güney Çevre Yolu bir an önce hayata geçirilmelidir.

Güney Çevre Yolu’nun güneyden geçmesi halinde, iskan ve sosyal alanlar artacağı gibi, potansiyeli büyük yatırımların mevcut şehir içindeki tıkanıklığı aşma düşüncesiyle, güneye aktarılması önemli olacaktır.

Evet, Trabzon'un Büyükşehir Belediyesi ve merkezi Ortahisar Belediyesi’nin bu büyümenin önünü açması için planlama yapması gerekmektedir.

Bugün, Trabzon'un çok yerinde yapılan özverili çalışmaların yaşanılırlığa ışık olduğu gerçeğini belirtirken, büyüme ve gelişmeye engel teşkil eden bütün unsurları bir arada toplayarak güneye açılmalı ve Güney Çevre Yolu mutlaka hayata geçirilmelidir.