Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Sürmene’de Başaran Gemicilik tarafından üretimi yapılan Ergün Reis A Balık Avlama Gemisi'nin suya indiriliş törenine katıldı. 

Burada çalışanlar ve vatandaşlar tarafından karşılanan Bakan Karaismailoğlu, Başaran Gemi Sanayii tarafından üretilen geminin 46 metre uzunluğunda, 17,5 metre genişliğinde olduğunu ifade etti. 

Çamburnu Tersanesinde gurur verici bir ana şehit olduklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, “Yenilikçi ve vizyon sahibi ulaşım yatırımlarımız sayesinde, deniz ticaretinden aldığımız payı da denizlerin ülkemize ekonomik faydasını da artırıyoruz.Tabii yerli ve millî kabiliyetlerle denizlerimizdeki varlığımızı güçlendiren gemi sanayimizle de gurur duyuyoruz.Denizden elde edeceğimiz faydaları artırmak için kıyı kentlerimize yaptığımız yatırımlar kilit önem taşımaktadır.Karadeniz’i Türk Ticaret Gölü’ne çevirmek için attığımız adımlarda, bölgemize Bakanlık olarak yaptığımız yatırımlar geniş yer tutuyor.Bölgemizde denizcilik sektörümüze çok önemli yatırımlar yaptık.Bir çok projemizde halihazırda devam ediyor.Tamamı 440 bin metrekare olan Yeniçam tersanemizde 11 adet üretici firma faaliyet gösteriyor.Bu alanda, 300 kardeşimiz de istihdam ediliyor.Her tonajdaki balıkçı teknelerimiz ile diğer gemilerin bakım ve onarımının yapılabildiği tersanemizde, birçok Avrupa, Asya ve Afrika ülkesi için de gemi yapımı devam ediyor” dedi. 

Bakan Karaismailoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: 
“Karadeniz önümüzdeki on yıllarda Avrasya'nın ticaret gölü olacak. Karadeniz'in artan ticari trafiğini ve buradan sağlayacakları kazançları ön gören tüm Karadeniz ülkeleri liman yatırımlarına hız vermiş, hummalı hazırlıklara başlamıştır. Karadeniz'de hakimiyet yarışının kazananı olmak herkesten çok bize yakışacak.

TÜM GEMİ SANAYİİ.. 

Hükûmet olarak, istihdama katkısı ve ekonomimize sağladığı katma değerden dolayı gemi inşa sanayine özel bir önem veriyoruz. Bu önemi somut adımlarla destekliyoruz.

Şu hususu gönül rahatlığı ile ifade etmek isterim ki, Türk gemi sanayisi;
- Son teknolojileri kullanan, 
- Çevre duyarlılığı yüksek olan
- Bilgi birikim ve tecrübesi yerinde,
- Kalite ve süre taahhütlerine sadık kalan
- Dünyada SAYGIN bir yere sahip bir sektördür.

Bilişim sektörünün de desteği ile gemi adamı ve belgeleme süreçlerinde de ciddi yenilikler yapıyoruz. Gemi sanayimizin, istihdam ve ülke ekonomisine katkısı da önemli oranlara ulaştı. Gemi sanayimizin inovatif, çevreci ve alternatif enerji kullanma yeteneği gün geçtikçe artıyor. 2003’ten itibaren hükûmetlerimizin izlediği akılcı politikalarla, 0,55 milyon DWT olan tersane kapasitemizi, 7,5 katına çıkararak 4,65 milyon DWT’e ulaştırdık.

BAKIM ONARIM MİKTARI YÜZDE 95 ARTTI

Bunun yanında tersanelerimizin gemi bakım-onarım miktarı son 10 yılda %95 oranında artmıştır. Gemi inşa sektöründeki istihdam oranı son on yılda %115 artışla yaklaşık 80 bin kişiye ulaştı. 2020 yılında rakibi İspanya’yı geride bırakan Türkiye, en fazla balıkçı gemisi ihracatı yapan ülke olmuştur. Tersanelerimizde son iki yıl içinde 131 adet balık avlama gemisi tamamlanırken, 59 geminin de inşasına devam ediyoruz. Dünyanın ilk hibrit balıkçı gemisi ile birlikte dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisinde yine Türk mühendislerinin imzası vardır.  Dünya balıkçılığında en önde yer alan Norveç, İzlanda, İrlanda ve İngiltere’ye balık avlama gemisi ihraç ediyoruz. Türkiye, gemi geri dönüşüm sanayiinde 1,5 milyon gross tonluk kapasitesi ile de dünyada 4. Sırada yer alıyor. 

DÜNYADA 4. SIRADA YER ALIYOR.

Bizler, üç tarafı denizlerle kaplı olan ülkemizi, Mavi Vatan’da da etkin ve söz sahibi yapmak için canla başla çalıştık, çalışmaya da devam ediyoruz. Ülkemizi denizci ülke yapmak için çalışmalarımızı hızlandırdık.2003’de Türk sahipli deniz ticaret filosu 9 milyon detveytten; , bugün 31 milyon detveyte yükseldi. Limanlarımızda elleçlenen yük miktarını 190 milyon ton iken, bunu 526 milyon tona çıkarmanın gururunu yaşıyoruz.2022 yılının ocak-nisan döneminde limanlarımızda elleçlenen yük miktarını bir önceki yılın aynı dönemine göre %6,6 artırarak, 180 milyon 590 bin 500 ton olarak gerçekleşti.Aynı şekilde, ocak-nisan döneminde limanlarımızda elleçlenen konteyner miktarı da bir öncesi yılın aynı dönemine göre %4,1 oranında artarak 4 milyon 254 bin 531 TEU oldu.2022’nin Ocak-Şubat döneminde denizyolunun parasal payı, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık %29 oranında artarak 82,3 milyar dolara yükseldi” dedi. 

ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK ANA PLANIMIZLA… 
Bakan Karaismailoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: 

Şu ana kadar paylaştığım tüm projeler, 20 yılda verdiğimiz sözlerin vücut bulmuş hâlidir.AK Parti iktidarı olarak, halka hizmeti Hakk’a hizmet olarak görüyor, sözümüzün eri, milletimizin hizmetkârı olarak hedeflerimizi geliştiriyoruz.Yeni Türkiye’yi gençlere en güçlü şekilde emanet etmek için, her alanda olduğu gibi denizcilik alanında da bugünü-yarını değil, 30 yıl sonrasını planlıyoruz.Türkiye’nin denizciliğini her alanda daha da geliştirmek için akılcı yaklaşımlarla, ortak akılla, devlet hassasiyetiyle planlarımızı yapıyoruz. Bu kapsamda, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nımızla sözünü verdiğimiz hedeflerimizi de şu şekilde özetlemek isterim; 

- Liman tesisi sayısını 255’e çıkaracağız.
- Yeşil liman uygulamalarını yaygınlaştıracağız.
- Limanlarımızda yüksek oranda yenilenebilir enerji kaynakları kullanacağız.
- Otonom gemi seferleri geliştirilecek ve limanlarda otonom sistemler ile elleçleme verimliliği artırılacak.
- Limanların aktarma hizmeti kapasitesi artırılırken bölge ülkelerine hizmet verebilecek çok modlu ve kısa mesafeli deniz taşıma altyapısını geliştireceğiz. 

KANAL İSTANBUL PROJESİ İLE… 
- Kanal İstanbul Projesi ile İstanbul Boğazı’nda gemi trafiği azaltılacak; seyir emniyeti ise artırılacak.

Sözlerime son verirken, balık tutma gemimizin yapımında emeği geçen;
- Sektörümüzün Başaran Gemi Sanayi şirketine, 
- Akıl terleriyle katkı veren mühendis arkadaşlarıma,
- Alın terlerini katan işçi kardeşlerime ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Ergün Reis-A balık avlama gemisi denizciliğimize hayırlı, uğurlu olsun. Pruvanız neta olsun”

Editör: Haber Merkezi