SONNOKTA BAHATTİN BAŞTÜRK - Akçaabat Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Şentürk, şoför esnafının sıkıntılarını gazetemize anlattı. Şentürk, en önemli sorunları olan 10 yaş uygulamasının bir an önce kalkması gerektiğini ifade etti. 7 Ocak’taki kongre öncesi önemli mesajlar veren Şentürk, Akyazı mevkiine yapılan spor kompleksi ile yapılacak şehir hastanesinin taşımacılığının Akçaabat minibüslerinin hakkı olduğunu kaydeden Şentürürk, “Taşımacılığını 50 yıldır kim yapıyorsa orası da onun hakkıdır. Başka yerlerden Akyazı’ya araç kaydırılarak rant sağlanmasın” dedi.

İşte Şentürk’ün açıklamaları:
10 YAŞ UYGULAMASI KALKSIN

10 yaş araç sınırlaması ile ciddi sıkıntılarımız var. Trabzon’da Samsun’da ki gibi uygulayabilir. Aracını yenilemek isteyene 15 yaş sınırı getirilebilir, yenilemek istemeyene ise sen çalışabildiğin kadar çalış denilebilir. Bunu Samsun güzel uyguladı. Öyle hatlar var ki yüksek mahallelere yolcu taşımacılığı yapıyor. Buraların yolcu potansiyeli zaten yok denecek kadar az. Şimdi bu insanlar araçlarını nasıl yenileyecekler? Herkes serbest bırakılsın, isteyen durumu müsait olan değişsin, müsait olmayan değişmesin. Bizim araçlarımız zaten hep muayenesi yapılmış, bakımlı araçlar. Bu araçlar muayeneden geçiyorsa sıkıntı yok.  Denizin altından taşımacılık yapılan ülkemizde 10 yaş sınırının da kalkması gerekiyor.

AKYAZI AKÇAABAT’IN HAKKI
Akyazı mevkiine bir spor kompleksi yapıldı. Şimdi de şehir hastanesi o bölgeye yapılıyor. Trabzon’da bazı duraklar buradan hak iddia ediyorlar. Akyazı’da bir yatırım yapılmadan önce orada insanlar denize giriyordu. 50 yıldan beri buranın taşımacılığını Akçaabat-Trabzon minibüsleri yapıyordu. Oranın taşımacılığını 50 yıldır kim yapıyorsa orası da onun hakkıdır. Başka yerlerden Akyazı’ya araç kaydırılarak rant sağlanmasın. Akçaabat-Trabzon minibüsleri zaten 2006 yılında alınan trafik komisyon kararı ile 2 araç tek araç oldu. Bizim araçlarımız ayda 15 gün çalışıp 15 gün yatıyor. Hal böyleyken bizim hakkımız başkalarına verilemez. Bu hak zaten bizim hakkımız.

EN BÜYÜK SIKINTI AKARYAKIT
Şoför esnafının sıkıntıları hiçbir zaman bitmez. Bizler kamu hizmeti yapıyoruz. En önemli sıkıntımız, masraf kalemimizin büyük bölümünü oluşturan akaryakıt fiyatlarıdır. Akaryakıttaki vergiler çok yüksek. Bu da büyük sıkıntı. Bölgesel olarak minibüslere koyulan yaş sıkıntımız vardır. Bunun için de resmi müracaatımızı büyükşehire yaptık. Cevap hala gelmedi. İkili ilişkilerle esnafımızın bu konuda yaşayacağı mağduriyeti gidermek için uğraşacağız. Geçmiş 8 yıla baktığımızda Akçaabat’ta yaklaşık 285 araçla servis taşımacılığı yapılıyordu. Bugün gelinen noktada bu yüzde 5’e kadar düşmüştür. Korsan taşımacılığın önüne yüzde 85 geçtik. Köylerimizin hat durumunda sıkıntı yok. Her köye araçlar saatli kalkıyor. 65 yaş uygulaması esnafımıza zarar vermiştir. Bu konu ile ilgili bir çalışma yapılmasını bekliyoruz. Kamu araçlarında ücretsiz seyahat etmleri bize zarar veriyor. Kamyon ve kamyonetçilerimizin araçlarını güvenle çekecekleri bir otopark yok. Bununla ilgili görüşmelerimizi yapıyoruz. Akçaabat Belediyesi şoför esnafından hiçbir ücret almamıştır. Kendisine teşekkür ediyorum.

BURALARA ÇEKİRDEKTEN GELDİM
Ben çekirdekten yetiştim. 35 yıldır mesleğin içindeyim. Muavinlik yaptım, şoförlük yaptım. Araç sahibi oldum. Sonra kooperatif ve cemiyette yönetici, başkan yardımcılığı yaptım. En sonunda da şoför esnafımız beni buraya layık gördü. Herkese hizmet etmeye çalışıyorum. Bu makamı da temsil ettiğime inanıyorum. Gelecek dönemde taksilerle ilgili bir kooperatif hedefimiz var. Akaryakıttan alınan vergiler kesilince yüzümüz gülecek. taksileri tek çatı altında birleştirmek istiyoruz. Ticari araçlarda kullanılan yakıtlarda vergi alınmaması neticesinde çalışmalarımız devam edecek. Hepimiz ÖTV’siz araç alıyoruz. Taksilerde ÖTV oranı yüzde 45’ken, minibüs ve kamyonlarda ÖTV tutarı yüzde 4-5. Minibüs ve kamyonlarda ÖTV çok rantabl olmuyor. 100 bin TL’lik araçta taksiciler 45 bin TL indirim alırken minibüs ve kamyonlar 4-5 bin TL alıyor. Kamyoncu esnafımız için ‘K’ belgelerinin dondurulması yönünde taleplerimiz var. Otobüs, kamyon ve TIR’lar şehirler arası çalışıyor.

ALTUNTAŞ GÖREVDEN ALINMIŞTIR
UKOME ‘de görevli şoförler odasını temsilen Turan Altuntaş atanmıştır. İlçe odaları ile çok büyük mağduriyetlerin yaşandığı konusunda yetkililere, UKOME başkanının bizi temsil etmediği yönünde bilgi verdik. Aksaklıklardan dolayı Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın’a 9 oda başkanı görevinden alınması yönünde ricada bulunduk. Özellikle 10 yaş kararını hiçbir ilçe odasına göndermeden sümen altı yapan Altuntaş’ın UKOME’de ki görevi bardağı taşırdı. Apaydın’da bizim sunduğumuz bilgileri yerinde buldu ve gereğini yapacağını söyledi. Federasyon tarafından bir üye atanır ve bu üyenin atama yetkisi de federasyonundur. Federasyon başkanımız Fevzi Apaydın, kendi yetkisini kullanarak Altuntaş’ı görevinden alarak yerine Araklı Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Yusuf Gümüştaş’ı atamıştır. Bu konuda bir açık kapı veya yorum hakkı yoktur. Federasyon başkanımız geçen hafta Araklı’ya da gelerek Gümüştaş’a hayırlı olsun ziyaretinde bulundu. UKOME’de artık daha iyi çalışacağımıza inanıyorum.

ODAMIZA İVME KAZANDIRDIK
7 Ocak’ta odamızın kongresi var. Önceki dönemde rakibimiz aynı kişiydi. Akçaabat’ta hemen hemen 50 durak var. En büyük durağın yöneticisi şu anda bizim karşımızda ki rakibimiz. O durağın haricinde bize karşı olan durak başkanı yok. Her esnafın aday olma hakkı vardır. Bunun takdirini şoför esnafı verecektir. Odamız, şoför esnafına bir ivme kazandırmıştır. Türkiye’de odamızın ismini duyurduk duyurmaya da devam ediyoruz. Zorlu bir görevdir. Bizi seçim değil seçimden sonraki süreçte zor ve meşakkatli işler bekliyor. Allah yar ve yardımcımız olsun.

HAKKIMIZI ARARIZ
Aday olan arkadaşın şahsım adına STK’larla arası yok diye basında çıkan haberler tamamen çamur at izi kalsın haberleridir. Biz şoför esnafının hakkını arayacağız, saygıda kusur etmeyeceğiz. Hakkımızı ararken zaman zaman alamadığımız durumlar oluyor. Hiç kimseye küsmüyoruz. Bası STK’lar Ali Başkanla sorunumuz yok diye görüştüğü zamanda sizi kastetmedim Turan Altuntaş’ı kast ettim demesi manidardır. Ben Akçaabat oda başkanıyım. Trabzon’un merkez ilçeden sonraki en büyük ilçeyiz. Turan Altuntaş Akçaabat oda başkanı değildir. Altuntaş, Akçaabat’ın esnafının menfaatlerini korumadığı sürece her zaman karşısında olmuşumdur olmaya da devam edeceğim.  Esnafın yanında olanların biz de yanında olacağız olmayanların yanında olmayacağız.

SERVİSLER PLAKASINI ALIYOR
Trabzon’da servis araçları ile ilgili güzellikler oluşuyor. Servis araçlarına plaka harf grubu yönünde sürekli toplantı yapıyorduk. Bu konuda ki taleplerimiz yerinde görüldü. Trabzon’da servis camiasına ‘J’ harf grubu plaka yürürlüğe girince servis camiası da bir ivme kazanacaktır. Servisçilerinde beklentisi var. Bakanımıza ve milletvekillerimize destekleri için teşekkür ediyorum.  Artık önüne gelen servis camiasının içine giremeyecek.

Editör: Haber Merkezi