SONNOKTA RÖPORTAJ - Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta gazetemize konuştu. Usta şunları söyledi: “Görev süremiz 2018’in ilk ayı itibari ile başladı. Yaklaşık üç buçuk senedir başkanlığı yürütüyoruz ve görev başındayız. Allah nasip ederse bu görevi önümüzdeki dönemde de yine üyelerimizin teveccühü ile devam ettireceğiz. Vaat ettiğimiz projelerimiz vardı, bu projelerin çoğunu hayata geçirdik. Fakat pandemi sebebiyle yapacak olduğumuz şeyleri yapamaz duruma geldik.

Öncelikle yapmak istediğimiz projelerden bir tanesi ücretsiz çekici hizmeti vermekti, esnaf 7 gün 24 saat olarak ücretsiz şekilde çekici hizmeti almaya başladı. Bu başta vaat ettiğimiz projelerden bir tanesiydi. Ücretsiz avukat danışmanlık hizmetini hayata geçirdik. Cemiyetin bünyesinde çalışan trafik sigortası şirketi ile beraber üyelerimize indirimli hizmet veriyoruz.

Başkan Usta, Sorumlu Yazı İşleri Müdürümüz Selahattin Özcan’a konuştu.

Şehir içerisinde çalışan korsan taksicilerin faaliyetleri engellendi. Sağ olsun İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu’nun destekleri ile bu hizmeti de hayata geçirdik. Bakanımız Soylu’ya teşekkür ediyorum. Göreve geldiğimizden bu yana şoför esnafımızın sıkıntılarının giderilmesi adına mesai halindeyiz. Çalışmalarımız bu paralelde devam ediyor.”

ŞEHRİ TEMSİL ETTİK
“Üyelerimizin başarılı çocuklarına, imkânlar ölçüsünde destek vermeye çalıştık. Pandemi dolayısıyla Ramazan’da iftar yemeği veremedik ancak ihtiyaçlı üyelerimize binlerce kumanya dağıttık, gerek kendi bütçemizden gerekse Büyükşehir Belediye Başkanımız ve Ortahisar Belediye Başkanımızın destekleri ile bu hizmetleri sunduk. Federasyon bünyesinde temsiliyet anlamında vaadimiz vardı, şuanda Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Odası Federasyonu nezdinde temsiliyetimiz devam ediyor. Yapılan Genel Kurul’da da Ankara’da divan heyetinde yer aldık ve Trabzon’u temsil ettik.”

DURAKLAR MODERNLEŞTİ
“Taksi dolmuş duraklarının modernizasyonu noktasında Büyükşehir Belediye Başkanımızın destekleri ile beraber revizyonumuzu gerçekleştirdik. Bütün projelerimizden önde gelen ve manevi değeri olan bir projemiz vardı, paran yoksa evrak yok, oy vermediysen hizmet yok uygulamasına son vereceğiz diye söz vermiştik. Bunu da gerçekleştirdik. Herkese bir şekilde yardımcı olmaya çalışıyoruz. Gelen üyemize çayını kahvesini söyleyip, hem işinin görülmesini hem de odada rahat ağırlanması noktasında her kişinin sorunlarını çözüme kavuşturmaya gayret gösteriyoruz. Bu serzeniş geçen seneler ayyuka çıkmıştı, bu sıkıntı ortadan kesinlikle kalkmış oldu.”

TAKSİ İHTİYACINI GİDERDİK
“Şehir içerisinde 40 tane dolmuşu 80 tane taksiye çevirdik ve şehrin birinci önceliği olarak taksi ihtiyacını giderdik. Şehrimizde 21 tane dolmuş durağımız var. Duraklarımıza iki tane kontenjan verdik bu iki tane kontenjanı seçebilmek için kura çektik, kime çıkarsa onlara taksiye dönüş noktasında imkân sağladık. Bugün şehirde birçok dolmuş durağının sayısını azaltarak hem dolmuşların gelirini arttırdık, hem de şehirdeki taksi ihtiyacını sağlamış olduk. Bu konuda özellikle Başkanımız Murat Zorluoğlu’na teşekkür ediyorum, şoför esnafına büyük katkıları olmuştur ve olmaya da devam etmektedir. Pandemi sürecinde esnafımıza destek mahiyetinde yaklaşık 50 bin tane maske dağıttık. Bunun yan ı n d a Şoförler Odası logolu da 10 bin tane bez maske dağıtımı gerçekleştirdik. CİMER şikâyetleri geliyordu ve sıkıntı yaratıyordu, bunları kendi aramızda değerlendirmek için WhatsApp Şikâyet Hattı kurduk. Buradan halkımız Şoförler Odası ile irtibata geçiyor, biz de sıkıntıları hemen çözüme kavuşturuyoruz. Halkımızın bu konuda büyük teveccühü oluyor, çünkü talepte bulunulan sorunu çözüme kavuşturup kendilerine dönüş yapılınca halkımızı memnun etmiş oluyoruz. Aynı zamanda da şoför esnafının bu tür sorunlarının önüne geçilmesi noktası da bizim için çok önemliydi.”

İTİBAR KAZANDIRDIK
“Üyelerimize sigorta hizmeti sunarak, komisyonsuz şekilde faydalanılmasını sağladık. Odamıza kayıtlı üyelerimizden büyük defter statüsünde olanlar için Mali Müşavir ile anlaşarak odamız bünyesinde işlerinin görülmesi yönünde katkı sağladık. Oda Başkanı olarak en büyük ilkelerimden bir tanesi şoförlük mesleğinin itibar kazanmasıydı. Trabzon'da resmi kurum ve kuruluşlara sorunlarımızı anlatıp, çözüme kavuşturan bir duruma geldik. Bu bizim için çok önemliydi. Odamız ve esnafın itibarını sağlamak için elimizden geleni yaptık. Hayata geçirdiğimiz konulardan bir tanesi de Tahsis Belgesi alımları ile alakalı. Ticari alımlarda esnaf Tahsis Belgesi müracaatında bulunuyor, Belediye’den onay geldikten sonra ticari araba alabiliyor. Bu müracaatlar 2 ayda bir yapılan komisyonlarda onaylandıktan sonra çıkıyordu. Bizim yaptığımız müracaatlar sonucunda Tahsis Belgesi 1-2 saatte en kötü ihtimalle 1 gün içerisinde imzalanıp üyeye veriliyor ve üyemiz işini görüyor. Tahsis Belgesi’nin alımında üyelerimizin birinci derece yakınlarına da indirim sağladık.”

2 KOLTUGU ÜCRETSİZ SUNDUK
“Şehir içerisindeki dolmuşlarımızda 12 artı 1 sistemine geçtik. Arabalarımızda 2015 model ve üstü ile alakalı çalışmamız oldu, 3 yaş sınırını 6’ya çıkararak esnafımıza katkı sunduk. Dönüşüm süreci içerisinde koltuklarımızı 2 koltuk daha arttırarak 12 koltuğa çıkardık, bu iki koltuk artırım bedelini de ücretsiz bir şekilde esnafımıza sunmuş olduk."

YENİDEN GÖREVE ADAYIZ
“Yan kuruluşumuz olan Özel Belde Sürücü Kursu’muzun modernizasyonu ile ilgili de çalışmalar gerçekleştirdik. Kursumuza simülatör aldık, motosiklet eğitimi konusunda ilave yaptık. 2016 yılından sonra B Grubu ehliyet alan vatandaşlarımız dolmuş süremiyordu, dolmuş sürebilmeleri için D Sınıfı ehliyete ihtiyaç vardı, bu konuda da ilave çalışmalar yaptık. Kursumuzun Çağlayan’daki pist alanında güzel bir ortam sağladık. Allah nasip ederse görev süremiz boyunca yapacağımız birçok projemiz daha var. Pandemi süreci ve yaşadığımız bu dönem içerisinde birçok zorlukla karşılaştık. Bu zorluklar tabii ki bazı şeyleri yapmamıza engel oldu. İnşallah önümüzdeki dönemde bu yapamadıklarımızı yapmak için çalışacağız. Üyelerimizin teveccühü ile yeniden göreve adayız. Seçim yılbaşından sonra yapılacak.”

BİZİ KİMSE GÖRMEZDEN GELMESİN
Usta: “Kahramanmaraş Caddesi ile alakalı biz sürecin başından bu yana platformlarda, Ortahisar Kent Konseyi’nde konu ile ilgili net görüşümüzü dile getirdik, getirmeye de devam ediyoruz. Öncelikle coğrafi yapıdan dolayı Trabzon’un yol sorunu var. Uzunsokak kapalı, Kunduracılar kapalı, ana arter olarak Kahramanmaraş Caddesi ile bir de sahil yolu var. Teknik raporlar ile beraber ortaya çıkarılmıştır ki Kahramanmaraş Caddesi’nde günde yaklaşık 12 bin civarında araç sirkülasyonu, sahil yolunun 11 bin 500 araç sirkülasyonu, Tanjant Yolu’nun da yaklaşık 10 bin civarında araç sirkülasyonu var. Şuanda zaten gerek sahil yolu, gerekse Tanjant Yolu’nun araç sirkülasyonunu kaldırmadığı aşikârken, bir de Kahramanmaraş Caddesi’nin yeni yol alternatifi olmadan kapatılarak 12 bin araç sirkülasyonunun başka bir alana yığıldığını düşünürsek trafikte tamamen felç yaşanır. Bunun görmezden gelinmesi tabiri caizse trafikte cinayet yaşanmasına neden olur. Zamanında Uzunsokak kapatıldı ama Kahramanmaraş Caddesi artık alternatifsiz durumda ve burası şehrin göbeği. Şunu da söyleyeyim ki Kahramanmaraş Caddesi ile ilgili bir karar alırken kimse şoför esnafını görmezden gelmemeli, kimse bizi es geçmemeli. Pazarkapı’da dolmuşlar için depolama yapılmasına tabii ki biz de sıcak bakıyoruz, kesinlikle karşı değiliz. Ancak dediğim gibi Kahramanmaraş Caddesi’nin kapatılması bu şehre yapılacak en büyük kötülüklerden bir tanesidir . Yeni yol arterleri açılmadan Kahramanmaraş Caddesi ile şehrin kalbinin durdurulmasına kesinlikle karşıyız.”

DÜZENLEME YAPILABİLİR
“Şehir içi trafiği için yeni düzenleme yapılabilir. Biz zaten onunla ilgili dosyamızı hazırladık. Trabzon şehir trafiğinde şuanda 250 bin tane özel araç var ve her gün de yaklaşık 300- 400 yeni araç trafiğe giriyor. İlçelerden ve diğer illerden gelen araçlar ile beraber Trabzon’un trafiği kaldırılamaz durumda. Neredeyse her evde iki araç var ve özellikle özel araçlar trafik yoğunluğunu aşırı derecede artırıyor. Artık toplu taşımaya özen gösterilmeli. Pandemiye rağmen zor şartlarda elimizden geldiğince dolmuş dönüşümü yapmaya gayret ediyoruz. Vatandaşımız tek başına özel arabası ile şehir merkezine gidip işini görene kadar, toplu taşıma araçlarını tercih etmeli. Yine özel araçlar otopark sıkıntısı da yaratıyor şehir merkezinde. Toplu taşımaya halkımızın destek vermesi halinde şehrimizin trafiği rahatlayacaktır.”

EN BÜYÜK İHANET OLUR
“Eğer olursa, Kahramanmaraş Caddesi trafiğinin sadece dolmuşların geçişine tahsis edilmesi ve özel araçların girmesine izin verilmemesi ile de sıkıntıya çözüm bulunabilir. Alternatif olarak ise şu da düşünülebilir ki dolmuşlar bir şeritten gider, özel araçlar bir şeritten gider, park yapmalar engellenerek Kahramanmaraş Caddesi’nde sorun çözülebilir. Bu seçeneklerin en uygunu değerlendirilebilir ancak Kahramanmaraş Caddesi’ni trafiğe kapatırsak şehre en büyük ihaneti yapmış oluruz.”

BENCE UYGUN DEĞİL
“Hafif raylı sistem konusunda zamanında fizibilite çalışması yapıldı. Trabzon’un yapısı belli, engebeli bir yapıya sahibiz. Bu yapıda zaten tramvay sisteminin yürümesi mümkün değil. Bunun yapılabilmesi için yolcu kapasitesi de olması lazım. Bu şehrin bacası tütmeyen tek fabrikası var, o da dolmuş esnafı. Bu fabrikayı kapatıp tramvay ile hizmet etmek yanlış olur düşüncesindeyim. Bu esnaf Trabzon’umuzun evladı ve şehirde yaklaşık 10 binin üzerinde üyeye sahibiz. Bu esnaflarımızın dedikleri dikkate alınmalı. Tabii ki Trabzon’un daha modern bir havaya bürünüp, şehrin ivme kazanması noktasında gereken neyse biz de elimizi taşın altına sokarız ama şu aşamada gerek yolcu potansiyeli, gerekse coğrafi yapı ile beraber uygun olmadı"

TARİHE SAYGILIZI AMA PARKE TAŞA GEREK YOK
“Şoförlük mesleğinden gelen birisi olarak, yaklaşık 20-30 senedir bu işin içerisindeyim. Cemiyet’te de uzun süre görev yaptım, sahayı da iyi biliyorum. Ben de Trabzon taşı denilen parke taşların tarihi özelliğine destek veriyorum. Şehrin tarihine tabii ki saygılıyız ama bu taşların şehir içindeki surlara yakın tarihi özelliği olan alanlarda daha çok kullanılmasından yanayım. Diğer yollar bence asfalt olabilir. 21’nci yüz yılda yaşıyoruz ve tarihi taşların yağmur sularını çekmesi konusunu aştık diye düşünüyorum. Büyükşehir Belediye Başkanımız zaten şehrin altyapısını değiştirdi. Tarihi olguyu korumak anlamında Ortahisar Kaymakamlığı’ndan itibaren taş döşenebilir ama şehrin tamamının taş döşenmesinin bir anlamı bence yok. Şoförlerimiz de, vatandaşlarımız da taş döşemeden mustarip. Bu taşlar araçlara da büyük zarar veriyor açıkçası, yolcularımız da rahatsız oluyor. Parke taşın yerine bazı yerlerde asfalt dökülmesi daha nezih bir hal sergileyecektir.”

BÜYÜK GAYRET SARF ETTİK
“Şoför esnafımızın hepsinin bu pandemi döneminde Allah yardımcısı olsun. Biz bu dönemde esnafımıza katkı sunmak noktasında büyük gayret sarf ettik. İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu ile milletvekillerimiz ile Valimiz ile Belediye Başkanlarımız ile esnafımızın derdi için görüştük. Destek sağlanması noktasında taleplerimizi ilettik. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı destek paketi ile de esnafımıza bir nebze olsun can suyu verildi. Bu vesile ile ayrıca teşekkür ediyorum. Pandeminin bir an önce bitip, bütün esnafımızın normal seviyeye gelmesini ve hayatlarını normal idame ettirecek duruma sokmalarını temenni ediyorum.”

BORÇLAR BİRİKTİ DAR BOGAZ VAR
“Şoför esnafımız pandemi döneminde belki de 3-5 sene geriye attı, borçlar birikti, dar boğazdan geçiliyor. Bu ekonomik sıkıntılara rağmen Trabzon’da bir de dolmuş dönüşümü olduğundan dolayı durum daha zor geçiyor. Girişimlerimize destek mahiyetinde bakanımız Berat Albayrak ile istifa etmeden önce ÖTV ve KDV indirimi ile faizsiz kredi desteği noktasında bir talebimiz olmuştu, onun istifası ile beraber şuanda bu durum askıda kaldı ama yine görüşmelerimiz devam ediyor. Esnafa yeni destek paketi sağlanması noktasında elimizden geleni yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Tek dileğimiz bir an önce pandemi döneminin bitip esnafımızın ekonomik rahatlığa kavuşmasıdır.”

Editör: Haber Merkezi