SONNOKTA RÖPORTAJ - Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık gazetemize konuştu. Bıyık, belediye kasasının sadece kredi ve personel maaşını ödemeye yettiğini belirtirken, başarıya giden yolun vatandaşa doğruları anlatmaktan geçtiğini dile getirdi.

Bıyık, yapılan imar hataları ile Yomra’nın gelecek elli yılının kaybolduğunun altını çizerek ilçe için resmi gecekondu bölgesi benzetmesi yaptı. Ayrıca, Bıyık Trabzon Havalimanı'nda pistten çıkan ve Yomra’ya taşınılan uçağı da hurdaya verebileceğini açıkladı.

Başkan Mustafa Bıyık, Sorumlu Yazı işleri Müdürümüz Selahattin Özcan’a konuştu.

İşte Bıyık’ın açıklamaları: “Adaylığımız sürecinde belediyemizin kurumsallaşamadığı yönünde eleştirilerimiz vardı. Belediyenin Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne, Sosyal İşler Müdürlüğü’ne, Fen İşleri Müdürlüğü’ne, Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne bir kişi bakıyordu. Bunları düzenledik ve belediye işleyişinde bir takım değişikliklere gittik. Seçimin ardından ilk iki aylık süreci hayırlı olsun ziyaretleri ile geçirdik ve Haziran’ın 1’i itibarı ile de sahada aktif biçimde çalışmalarımıza başlamış olduk. Daha sonrasında sel felaketiyle karşı karşıya kaldık, halen o bölgede iş makinelerimiz çalışmalarını sürdürüyor.”

TEŞHİSİ KOYDUK TEDAVİ BAŞLIYOR
“Göreve geldiğimizden bu yana yaptıklarımızla birlikte Yomra Belediyesi’nde teşhisi koyduk şimdi tedaviye başlıyoruz. İlçenin ihtiyaçlarını ve acil olarak yapılması gerekenleri belirledik. Tabi bu çalışmaları yaparken vatandaşın günü birlik sorunlarını da aksatmadan çözmeye çalışıyoruz. İlçemizde yapacağımız yürüyüş yolunun projesini çizdiriyoruz. Çöp sorunu ile ilgili projemizi hayata geçirmeye çalışıyoruz. Her mahalleye bir çocuk parkı vaat etmiştik, bu yıl tespit ettiğimiz beş mahalleye bu parkları yapacağız.”

SU SORUNU ORTADAN KALKIYOR
“Su, Yomra’nın geçmişten gelen ve uzun yıllar süren sorunu. Yaklaşık yirmi yıl önce Demirciler Mahallesi’nden o günkü çok zor şartlara 30 km’lik bir mesafede bir su getirilmiş ilçeye. Sonraki yıllarda hem bakım yapılmadığından hem de arıtma tesisinde bazı aksamalar olduğu için sıkıntılar yaşandı. Son yaşadığımız sel felaketi ile de su alma havzası doğrudan etkilendi. TİSKİ şuanda konu ile ilgili uğraş halinde. TİSKİ hem su havzasını hem de arıtma tesisini yaptırıyor. İki aya kadar su sorunun yüzde yetmişi çözülmüş olacak. Galyan suyunun bir yıl içerisinde Yomra’ya verilmesi ile de sorun tamamen ortadan kalkacaktır.”

DAL-ÇIK BAYRAMDA AÇILACAK
“Dal-Çık, Yomra Belediyesi’nin çok yakinen bir projesi değil, Karayolları’nın Trabzon’a ve bölgeye dair bir projesidir. Oradaki vatandaşların mağduriyetleri sebebiyle konuyu sorguluyoruz. Bir aksilik olmazsa Dal-Çık’ın Kurban Bayramı’nda açılacağı bilgisini bizlere verdiler. İkinci tüpün açılması ile o bölgedeki mağduriyet ortadan kalkacaktır. Akabinde peyzaj çalışmaları da başlar, kısa sürede Dal-Çık tamamlanır. Dal-Çık Yomra’ya kazandırılmış önemli bir projedir.”

RESMİ GECEKONDU BÖLGESİ OLDUK!
“Çeşitli sebeplerle Yomra’da bu yapılaşmaya izin verilmiş ancak hukuken anormal bir durum yok. Bu yapılaşmaya izin verilmeseydi daha iyi olurdu. Ben dört aydır Yomra’da hiçbir inşaat ruhsatı vermedim, inşaat yoğunluğunun azaltılmasından yanayım. Yomra’da altyapı olarak yapılaşmanın on yıl gerisinden geliyoruz. Yağmur yağdığı zaman uykum kaçıyor. Yağmurla birlikte Kaşüstü’nden akan su gölete dönüşüyor. İmar Müdürümüze daha dikkatli ve hassas olunması konusunda görüş belirttim. Yomra’nın gelecek elli yılı imar hataları ile kaybolmuş durumda. Yomra’yı ben resmi gecekondu bölgesi olarak tabir ediyorum. Eskiden insanlar gecekonduları ruhsatsız yapardı şimdi ruhsatlı yapıyor, tek değişen bu. Bundan sonra bizim yapabileceğimiz iş sadece tahribatı azaltmaktır.”

ÖNCELİĞİMİZ UÇAK DEĞİL
“Trabzon Havalimanı'nda pistten çıkan ve Yomra’ya taşınılan uçak eski yerinde duruyor. Ne yapacağımız konusunda çok talebimiz oldu. Bir müteşebbis aradık, ‘bulursak vereceğiz’ dedik, kimseyi bulamadık. Uçağı bazıları müze yapmak istedi, bazıları üniversiteye bağışlamak istedi. Bir noktaya ulaşamadık. Uçağın sadece demir kasnağı var ve içerisinde uçakla ilgili hiçbir alet edavat yok. Büyükşehir Belediyesi’ne uçağı alıp değerlendirmeleri noktasında talebimiz olacak. Bizim Yomra’da uçağı kullanabilecek alanımız yok. Kent Meydanı Projesi’ni hayata geçirene kadar bir çözüm bulamazsam halka sorup uçağı hurdacıya satacağım. Çünkü Kent Meydanı’nı halka açacağım. Uçak bizim için öncelik değil.”

KASA BOŞ!
“Türkiye’de belediyecilik çökmüş durumda. Belediye olarak sadece kredilerimizi ve personelimizin maaşlarını ödeyebilecek durumdayız. Onun haricinde günü birlik ihtiyaçları karşılayabiliyoruz. Bizim dönemimizde Danıştay’ın mevcut inşaatlardaki durdurma kararı sebebiyle herhangi bir ruhsat verimi olmayınca gelir oranımız tamamen azaldı. Yomra’da geçtiğimiz beş yıllık süreçte herhangi birisi iyi bir belediye başkanlığı yapmış olsaydı bugün belediyenin çok daha iyi bir kasası olabilirdi. Kasa var ancak içi boş.”

GELECEK PLANIM YOK
“Siyaseti çok uzun süre yapmayı düşünmüyorum. Mevcut dünya düzenindeki siyasete çok ayak uydurabilecek bir durumumuz yok. Yomra popüler bir ilçe olduğu için benim seçimi kazanmam çok dikkat çekti ve adım beş yıl sonrası için Büyükşehir için anıldı belki. Ancak bırakın Büyükşehir’i, Yomra’yı yönetmek bile zor. Türkiye’deki belediyecilik yapısında siyaset yapmak çok da kolay değil. O yüzden bir gelecek planım yok"

HER KESİMDEN OY ALDIM
“Geçmişteki arkadaşlarımızın başarısızlığı bizi başkanlığa taşıdı. Uzun yıllar hizmet eden yapılar yıpranır ve olumsuzluklar olur, Yomra’da da bu oldu. Ayrıca bizim vatandaşa dair sunmuş olduğumuz kutuplaştırmayan, birleştiren düşüncemiz seçim öncesinde olduğu gibi seçim sonrasında da takdir görüyor. Yomra’nın bu düşünceye hasreti vardı ve ilgi gördük. Çok ciddi bir birliktelikle de hareket ettik ve her kesimden oy alabildim. Aslını ararsanız çok devasa proje de sunmadım Yomra’da vatandaşlara, sadece gerçekleri söyledim. Vatandaş da bu yapıyı özlediğinden destek gördüm.”

İŞGALDEKİ BAHÇEYİ HALKA AÇACAĞIZ
“Yomra’ya bir kaça tane yazar getirerek söyleşiler düzenlemeyi düşünüyorum. Yomra ile ilgili insanların aklındaki inşaat, rant, para algısını değiştireceğiz. Belediyede işleyişi biraz toparladıktan sonra kültür ve sanata dair ülke gündeminde olan popüler isimleri ilçemize getireceğim. Trabzonlu olan sanatçılarımızı da davet edeceğiz ve vatandaşlarımız ile buluşturacağız. Kültür ve sanata büyük önem veriyorum. Avrasya Üniversitesi bahçesi kaosu da halen devam ediyor. O işgal altındaki bahçeyi de alıp halka açacağız.”