SONNOKTA SELAHATTİN ÖZCAN - Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Bayram Gazetesi’ne özel açıklamalarda bulundu. Zorluoğlu şunları dile getirdi: “Trabzon’da tarihin gelmiş geçmiş en büyük ve en kapsamlı altyapı çalışmasını hayata geçirdik. Bu sadece içme suyu hattı projesi değil, bu bütün altyapı kalemlerini bir arada yürüttüğümüz, tüm merkez mahallelerinin başta içme suyu olmak üzere kanalizasyon, yağmur suyu, doğal gaz ve telekomünikasyon meselelerini büyük oranda çözen çok kapsamlı bir proje. Biz buna beşi bir yerde diyoruz ve inşallah 2023’ün sonlarına doğru tamamlanmış olacak. Trabzon’un merkezinin ve çevredeki mahallelerin tamamının 40-50 sene artık bir daha ciddi altyapı yatırımına ihtiyaç kalmayacak.”

ÇEKİLEN SIKINTIYA DEĞECEK
“Bu çerçevede üst yapı ile birlikte esasında Trabzon’un caddelerini ve sokaklarını bütünü ile yenilemiş olacağız. Büyükşehir Belediyesi olarak biz kendi yol ağımızdaki bütün cadde ve sokakları yeniliyoruz. Ortahisar Belediyesi’ne de proje gerçekleştirdiğimiz sokak ve caddeler için ciddi malzeme desteği veriyoruz. Onlar da kendi cadde ve sokaklarında yenilemeler yapacaklar. Dolayısıyla tamamlandığında Ortahisar’da sadece altyapı değil, üstyapı da büyük oranda yenilenmiş olacak. Vatandaşımız epey sıkıntı çekti, bunun farkındayız ama işler tamamlandığında bu çekilen sıkıntılara değecek. Sabırları için vatandaşlarımıza teşekkür ediyoruz.”

MÜTEVAZİLİĞE GEREK YOK!
“Hedefimiz daha fazla uzatmadan, Meydan bölgesini tamamı ile bambaşka bir görünüme kavuşturmak. Uzun Sokak’ta, Kahramanmaraş Caddesi’nde, Kunduracılar’da doğal gaz yoktu. Bu altyapı projemiz olmasaydı doğal gaz firmasının buralara girmesi söz konusun olmayacaktı. Bu bölgeler normal zamanda ana baba günü, insan ve araç yoğunluğu çok fazla. Kapanma ile inşallah bu bölgeleri geçebilirsek diğer kısımları daha az sıkıntı ile yapabiliriz. Bu proje hakikaten açık ara Trabzon tarihinin belediyecilik anlamında en büyük altyapı projesidir, bu konuda hiç mütevazilik yapmaya gerek yok.”

SURVİVOR PARKI GETİRİYORUZ
“Son günlerde çok gündemde olan Yalıncak Plajı konumuz var. Esasında bu bir plaj değil, sahil düzenlemesi. Çünkü 1 kilometrelik bir alanda biz sadece plaj yapmıyoruz, plajın arka tarafında sahil düzenlemesi ve rekreasyon alanı oluşturuyoruz. Yani orada yeşil alanlar, araç park yerleri, otoparklar, yürüyüş yolları, bisiklet yolları, kamelya tipi mesire yerleri gibi birçok bölüm ortaya çıkacak. Yavaş yavaş proje bitiyor. Aynı zamanda oraya büyük bir Survivor Parkı gibi Trabzon’da olmayan çok yenilikçi bir yaklaşımı getireceğiz. Hakikaten her kesimden insanın gidip sadece suya gireceği bir yer değil, denize girilmediği zaman da insanların nefes alabileceği, keyif ile oturup bir şeyler yiyip içebileceği bir alana dönüştürdük bölgeyi. Orada yaptığımız projenin tamamlanmamış küçük bir kesitini fotoğraflayıp, sanki her tarafı beton yapıyormuşuz gibi bir algı oluşturmaya çalıştılar ama tutmadı. Çünkü orası zaten tamamlanmamış bir yer, biz orada son derece modern ve konforlu sahil düzenlemesi yapıyoruz. Yaptığımız soyunma kabinlerinin hepsi çok uzun ömürlü malzemeden ahşap kaplama. Dolayısıyla orada betonlaşmış bir görüntü olmayacak.”

BU İŞ PROJE İŞİ
“Ben Trabzon’a ilk geldiğim bir yıl boyunca çok bir şey yapmadım, çünkü projeler hazırladım. O zaman da söylüyordum az sabır edelim, bu iş proje işi diye. Şimdi biz bütün projelerimizi titizlikle hazırlıyoruz. Burası da onlardan bir tanesiydi ama maalesef moralimizi bozmak için bazı aksiyonlar şehirde zaman zaman oluyor. Bunlar bazen muhalif taraflarda oluyor, bazen de başka şekillerde karşımıza çıkıyor ama bizi yıldıramazlar. Biz bu şehre daha çok eser bırakacağız. Yalıncak’taki çalışma inşallah Temmuz ayı başı itibari ile tamamlanmış olacak ve halkın hizmetine sunacağız. Karadeniz Bölgesi’ndeki en konforlu, en güzel halk plajını hizmete açacağız. Burasının bir başka güzelliği de Büyükşehir Belediyesi’nin işletecek olması. Kazanç amacı gütmeyen şirketimiz burayı yönetecek ve vatandaşımız huzur içinde buraya gelip keyif yapabilecek. Güvenlik görevlilerimiz de burada çalışacaklar.”

ÖNEM VERİYORUM GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ
“Şehir merkezinde çok sayıda işi aynı anda yürütüyoruz. Bilim Merkezi ve Planetaryum ihalesi için onayı verdim. Projesi hazırlandı, ihalesini yapıyoruz, yakında gününü ilan edeceğim. Avrasya Pazarı’nın kazısını yapıyoruz. Çok önem verdiğim Kuyumcu Kent Projesi’nde sona geldik. Modern Gasilhane yapıyoruz.  Pazarkapı’da yapılan caminin önündeki alanı bütünü ile yeniliyoruz. O bölgede hem çok güzel otoparklar, hem de dolmuşların depolama alanını yapıyoruz. Yine o bölgede, Ganita tarafı ile cami bölgesini bir ekolojik köprü ile bağlayacağız. Balıkhane tamamlanıyor, orada da bir cephe sağlıklaştırması yapacağız ve seyyar tipi yerleri de kaldıracağız.”

KAZMAYI VURACAĞIZ
“Yeni taksi durakları yapıyoruz. Kalkınma Mahallesi’ndeki bağlantı yolları ile ilgili önemli yol kat ettik. Kadın Yaşam Merkezimiz ete kemiğe büründü, inşallah bir hayırsever iş adamı da bulduk kazmayı vuracağız. Çukurçayır’da beş dönümlük alan var, o alanı çok güzel bir park haline getiriyoruz. Kanuni Bulvarı devam ediyor, Erzurum Yolu’nun sahile bağlanması süreci sürüyor.”

MİLLET BAHÇESİ BİTMEK ÜZERE
“Millet Bahçesi tamamlanmak üzere, çok güzel bir yer oldu. Şimdi Orman İşletme Lojmanları’nın olduğu yerde yapılan yıkımın ardından oluşan alan ve deniz tarafında ki binaların yıkılması ile oluşacak alan projelendiriliyor.”

DOLGU ALANI YAŞAM ALANI OLACAK!
“Beşirli dolgu alanında da koku Trabzon’un kaderi değildir dedik, gerekli yatırımı yaptık ve koku işini bitirdik. Şimdi orada birinci bölümde çalışma yapacağız. Orası için hedefimiz seçimden önce mutlaka Trabzon’un ihtiyacı olan bir sahil düzenlemesi ile yeni yaşam olanı oluşturmak. Mega lunaparkı ile, dinlenme ve eğlenme mekanları ile, kafeteryaları ile, amfileri ile, konser alanları ile Trabzon’a yakışır sahil düzenlemesi yapılacak. Birinci etabın yatırımına başlayacağız, bununla ilgili de iddialıyım. Oraya kazmayı önce koku için vurduk, şimdi tahkimat için vuruyoruz, projesini yaptırıyorum ve tamamlandığında yatırım işine da başlayacağız. İkinci etabın ise ancak tahkimatına başlayabiliriz.”