SONNOKTA RÖPORTAJ - Arsin Belediye Başkanı Muhammet Sait Gürsoy gazetemize konuştu. Gürsoy önceliğinin turizmde fark yaratmak olduğunu vurgulayarak, gece gündüz ilçesinin hizmetinde olduğunu belirtti.

Gürsoy, ilçe belediyelerine hakkaniyetli şekilde hizmet sunulması noktasında Büyükşehir’e çağrıda bulundu, Zorluoğlu’nun Trabzon’da başarılı olacağını beklediğinin de altını çizdi.

İşte Gürsoy’un açıklamaları: “Yaklaşık dört buçuk aydır görevdeyiz, elimizden geldiği kadar vatandaşın yanında olmaya gayret ediyoruz. Bir takım sıkıntılar var ama onları aşacağız. Vatandaşımız bizi nerede görmek istiyorsa biz de oraya gidiyoruz. Çalışanlarımızla bir araya gelip ilçemizdeki sıkıntıların giderilmesi adına gece gündüz mesai halindeyiz. Beton ve yol çalışmalarını yerinde inceleyip bizi göreve getiren insanların sıkıntılarını çözmeye uğraşıyoruz. Öncelikle acil olan hizmetlerin gerçekleşmesi gayretindeyiz.”

Başkan Gürsoy, Sorumlu Yazı İşleri Müdürümüz Selahattin Özcan’a açıklamalarda bulundu

BAKANIMIZ SAĞ OLSUN
“Ankara’da milletvekillerimizle yapılması gereken işleri takip ediyoruz. Bakanlarımızla da birebir görüşüp taleplerimize karşılık buluyoruz. Hangi bakanlıktan ne isteyeceğimiz konusunda hazırlanıp bakanlarımızın yanına gidiyoruz ve nokta atışla isteyeceklerimiz istiyoruz. Karşılık da buluyoruz bakanlarımızdan. Bu bağlamda öncelikle İçişleri Bakanımıza teşekkür etmek istiyorum. Sağ olsun bütün isteklerimize karşılık veriyor. En son bir greyder talebimiz olmuştu onu da bakanımızın desteğiyle belediyemize kazandırdık.”

SORUNLAR AŞILIYOR
“Kaymakamlık lojmanı yeri sorunumuz vardı sonuçlandı, Hükümet Konağı’nın ihalesi yapılmamıştı o da başladı. Atayurt yolu konusu çözüldü, su arıtma problemi sıkıntısı ortadan kalkıyor. Bu konuların aşılması için İçişleri Bakanımız büyük gayret sarf etti. Doğalgazla ilgili çalışmalarımız da hızlı şekilde sürüyor. Ortaokul inşaatımız da bitiyor. Belediyemizin projeleri için de çalışmalarımız ivedilikle devam ediyor. Belediye binamızın teknik altyapısında yetersizlik vardı, bu konuyu da aştık.”

YATIRIM ADASI ONAY BEKLİYOR
“Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Mustafa Varank ile Yatırım Adası konusunu görüştük. Yatırım Adası için şu anda yönetici şirketi kurduk. Şirkette Trabzon Valiliği, Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Arsin Belediyesi ile Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası olmak üzere dört ortak var. Konu, bakanlığa gitti şu anda Cumhurbaşkanı’nın onayını bekliyor. Bakanımızın bu konuda desteği çok büyük. Zemin etütü ve tahkimatla ilgili çalışmalar sürüyor. Süreci hızlandırmak için mücadele içindeyiz. İlçemizde küçük sanayi sitesi yoktu, bunla ilgili de bakanımızdan destek ve yol haritası istedik. İlgililere talimatı verdi ve biz de yer tespitini yaptık. Sanayi ile ilgilenene esnafımızla bayramdan sonra bu konu ile ilgili kooperatif adımı atılması konusunda girişimde bulunacağız. Mevcut Arsin Organize Sanayi Sitemizle de istihdam ve üretim alanında ne kadar daha fazla yararlanabiliriz konusunda görüşmeler gerçekleştiriyoruz.”

ARSİN SAHİLİ FARK YARATACAK
“Halk Plajı çalışmamız var, bitirmek üzereyiz. Bütün deniz sahilini temizlemiş durumdayız. Arsin sahilinin daha rantabl nasıl işlevsel hale getirebiliriz diye düşünüyoruz. Bakanlıklarla görüşmelerimiz devam ediyor ve sahilde bisiklet yolunu hayata geçirmeyi planlıyoruz. Sahil projemiz hayata geçtiğinde spor tesisi, millet kıraathanesi ve kadın evi hayata geçecek. Sahilimizde çocuklarımızın oyun parklarını da arttıracağız. Yine vatandaşlarımızın çayını kahvesini içeceği alanları da hayata geçireceğiz. Ama en önemlisi kadınlarımızın kendi el ürünlerini ve yaptıkları yöresel yemekleri satabilecekleri yerleri ilçemize kazandıracağız. Düşündüğümüz çalışmalar bittiğinde sahilimiz fark yaratacak.”

ZORLUOĞLU BÜYÜK FIRSAT
“Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun bir devlet terbiyesi ve tecrübesi var. Ben güzel işler yapacağına ve başarılı olacağına inanıyorum. Daha çok projeler üzerinden daha kurumsal bir belediyecilik hizmeti vereceğini düşünüyorum, bu Trabzon için iyi bir fırsat. Benim Büyükşehir’den hizmet anlayışında en büyük isteğim öncelikle adalet ve hakkaniyetli şekilde insanlara adil hizmet sunulmasıdır. Çok ağlayan, çok bağıran değil de belirli kriterler elenip ona göre hizmet sunulmalı.”

ÖNCELİĞİMİZ YOLLAR OLDU
“Göreve geldiğimizde ilk etapta yüksek köylere öncelik verdik. Çünkü yayla ve meralara çıkacaktı insanlar, biz de oralara öncelik verdik. Tabi biz bunları yaparken Araklı’da meydana gelen sel felaketi bizi de büyük oranda vurdu. Bir çok yolumuz selle birlikte yıkıldı. Buraları onarmak için seferberlik ilan ettik. Ayrıca Arsin’in şehir mezarlığı yoktu, ilçemize bir mezarlık yeri de kazandırdık. Cenaze hizmetlerimizi de ilçemizde görebilmek için Ulucami’nin altındaki morgla protokol yaptık, artık cenaze hizmetlerimiz burada görülebiliyor.”

GELİR DAĞILIMI MAĞDUR EDİYOR
“Belediye olarak ülkenin sıkıntısını biz de yaşıyoruz. Geçmişten gelen borçlar ve kesintiler de olduğundan biz belediye bütçesi ile sadece maaş ödeyebiliyoruz. Biz mümkün mertebe borç yapmamaya çalışıyoruz. Ne kadar gideceğiz bilmiyorum ama devletin imkanlarıyla borçlanmadan hizmet vermek amacındayız. Ancak gelir adaletsizliği gibi de büyük bir problemimiz var. Büyükşehir olarak Trabzon, Ordu ve Sakarya gelir adaletsizliğinde en büyük zararı gören şehirler. Gelir dağılımındaki kriterlerde yol ağı yok bu Trabzon’u sıkıntıya sokuyor ve mağdur ediyor.”

KALDIRIM İŞGALİ SON BULACAK
“İlçemizde en büyük problem her yerde olduğu gibi trafik. Diğer bir sorun ise pazar yeri. Büyükşehir Belediye Başkanımız Murat Zorluoğlu Arsin’e katlı otopark ve pazar yeri yapılacağını her platformda tekrar ediyor. Bu işleri Büyükşehir Belediyesi yapacak biz de Arsin olarak takipçisi olacağız. Ancak biz yine geçici olarak vatandaşımızdan arazi kiralayarak sıkıntının giderilmesi adına girişimlerimiz devam ediyor. Vatandaşımızın en büyük şikayetleri arasında kaldırım işgalleri var, cadde ve kaldırım düzenlemesi yapıp esnafımızdan da bu işgale son vermesini isteyeceğiz.”

OLMAZSA OLMAZLAR
“Turizm destinasyonları Arsin için olmazsa olmazımız. Denizimizden dağlarımıza kadar ilçemizi turizmin hizmetine sunmak istiyoruz. Yaylalarımız, Santamız, Taş Köprü Yaylamız, Yanbolu Vadimiz, At çiftliğimiz gibi değerlerimizi turizmde ön plana çıkartmaya devam edeceğiz. Karavan parkuru, off road pisti ile birlikte atçılık ve okçuluk gibi Türk sporlarının yaşatılması adına da girişimlerde bulunuyoruz. Seyir trasını hayata geçirmek, dere kenarındaki tarihi köprü, cami ve evleri turizme kazandırmak, ekolojik turizme katkı sunmak için master çalışmalarımız. İlçemizi turizmin merkezi yapmak amacındayız.”