TED Trabzon Özel Ortaokulu bünyesindeki JMUN Kulübü çalışmalarıyla takdir topluyor. Kulüp çalışmaları kapsamında öğrenciler; TED Bodrum Koleji, TED Kayseri Koleji ve Nesibe Aydın Eğitim Kurumları olmak üzere katıldıkları 3 farklı konferansta çeşitli ödül ve sertifikalara layık görüldü. Birleşmiş Milletler’in (BM) ortaokuldaki küçük bir modeli olan JMUN (Junior Model United Nations- Genç Model Birleşmiş Milletler) hakkında Okul yönetiminden yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “JMUN, Ortaokul öğrencilerinin, Birleşmiş Milletlere üye ülkeleri ilgilendiren konular hakkında tartıştıkları, çözüm ürettikleri, aynı zamanda Birleşmiş Milletlerin işleyişini öğrendikleri bir çalışmadır. Konferansa katılan okulların öğrencilerinin her biri bir BM üyesi ülkeyi temsil etmektedir, okullar için belirlenen ülkelerin görüşleri çerçevesinde BM komitelerindeki çalışmaların ve BM Genel Kurulu’nunsimülasyonu gerçekleştirilir. Birleşmiş Milletlerin resmi tarzına sadık kalınarak yürütülen çalışma sayesinde katılımcılar, Parlamento usulüne göre müzakere ve münazara yöntemini öğrenirler. Ayrıca konferansta, çözüm önerilerinin hazırlanması, tüm lobi faaliyetleri ve tartışmalar sadece İngilizce yapılmaktadır.”

POLİTİK VE EKONOMİK KONULAR

“2017 - 2018 yılında TED Trabzon Özel Anadolu Lisesi bünyesinde açılan MUN kulübünün ortaokul ayağı olan JMUN Kulübü 2021-2022 eğitim-öğretim yılında kurulmuştur. Öğrencilerimiz, okulumuzda yapılan kulüp çalışmaları ile bu öğretim yılında TED Bodrum Koleji, TED Kayseri Koleji ve Nesibe Aydın Eğitim Kurumları olmak üzere 3 farklı konferansa katılmışlar ve bu konferanslarda çeşitli ödüller ve sertifikalar almışlardır. TED Koleji Ortaokul öğrencileri tarafından yürütülen JMUN kulübü, öğrencilerimizin Birleşmiş Milletlere üye ülkeleri ilgilendiren politik ve ekonomik konular hakkında tartıştıkları, çözüm ürettikleri aynı zamanda, Birleşmiş Milletlerin işleyişini öğrendikleri bir çalışmadır.”

ANALiZ GüCü GELiŞiR

“JMUN Kulüp kazanımları şu şekilde: Kendini tanıma ve ifade etme becerileri kazanır. Ortak değerleri öğrenir ve sahip çıkar. Empati yeteneği gelişir. Dünya sorunlarına çözüm araştırması yaparken kullanılması gereken aşamaları öğrenir. Kendi düşüncelerini doğru ifade etme, metin olarak ortaya koyma becerileri kazanır. Analiz yapma, eleştirme, tashih yapma becerileri gelişir. Tasarım yapma, planlama, karar verme gücü gelişir. Tasnif etme, sıralama, yazıya aktarma becerisi kazanır. Farklı fikirlere açık olma ve eleştirisel düşünmeyi kavrama yeteneği kazanır. Birlikte çalışmanın ve iş bölümünün önemi kavrar.”

Editör: Haber Merkezi