SONNOKTA YADİGAR AYGÜN - Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi Kasım ayı oturumlarına dün devam edildi. Meclis başkanı Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, bugünkü Meclis oturumunda ilk olarak son bir aydaki çalışmalar hakkında Meclis üyelerini bilgilendirdi. Bilgi sunumunun ardından Maraş Caddesi’nin trafik sorununun çözüme kavuşturulması için hazırlanan ‘B’ planını Meclis üyelerine aktaran Gümrükçüoğlu, söz konusu projenin bir yılda hazırlandığını kaydetti.

A PLANI İLE YOL ALINAMADI
Maraş Caddesi için ‘A’ planı olarak Elektronik Denetleme Sistemi Projesini hazırladıklarını hatırlatan Gümrükçüoğlu, bu projenin uygulamaya geçirilmesinde yol alınamayacağının anlaşılması üzerine bir yıl önce ‘B’ planını hazırlamaya başladıklarını söyledi. Başkan Gümrükçüoğlu, Maraş Caddesi’ndeki trafik sorununun çözümü için hazırlanan ‘B’ planını Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisinde kamuoyuna takdim etti. Buna göre Maraç Caddesi orta refüjle ikiye bölünüp kaldırımlar büyütülecek. Böylece caddenin her iki yakasında parklanmanın önüne geçilecek. Cadde, tek yöne iki şeritle trafik akışkanlığına kavuşturulacak.

HERKES VAZİFESİNİ YAPSAYDI…
Başkan Gümrükçüooğlu şunları kaydetti: “Maraş Caddesi’nde öncelikli olan bölüm olarak Palet Pastanesi ile Atatürk Alanı arasındaki trafik sorununu devamlı takip ettik. Şehrin belediye başkanı olarak bu alanda herkesin vazifesini yapmasını istedik. Yaptığımız istatistikî çalışmalarda Maraş Caddesi’nin her iki tarafındaki parklanmaların ve trafiği tıkamanın, yani kuralsızlığın yüzde 70 sebebinin özel araçlar ve kargo vazifesi yapan araçlar olduğu gördük. Orada yüzde 30 tıkanıklığın sebebi olan dolmuşlarında, konuşlanmalarına bir araçlık izin verilmişse bile 2-3-5 araç olarak dizilmesini yaşadık. Ve neticede trafik tıkanıklığı yaşanmaya devam etti. Halbuki herkes vazifesini yapsa bugünkü trafik akışının üç misline bile cevap verebilecek bir alanı ihtiva ediyor.

TRAFİĞE KAPATMAK MÜMKÜN DEĞİL
Bunun neticesinde zaman zaman Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması söylemlerini hep dinledik. Dünyanın hiçbir şehrinde bir birine paralel üç cadde trafiğe kapatılmaz. Uzunsokak ve Kunduracılar Caddesi zaten trafiğe kapalı. Maraş Caddesi’ni bugünkü koşullarla trafiğe kapatmak imkan dahilinde değildir. Böyle bir şeyi denesek orayı kullanan araçların Yavuz Selim Bulvarı (Tanjant Yolu) ve Sahil Yoluna bindirmesiyle insanlarımız araçlarını yolda bırakıp koşa koşa belediyenin önüne gelerek bize orayı trafiğe açtırır.

‘B’ PLANINA AYLARCA ÇALIŞILDI
Bu projeye aylarca çalışıldı. Bölgede bulunan otel işletmecisi ve yöneticileri ile birebir görüşülerek düşünceleri alınmıştır. Bölgede bulunan tüm bankalarla resmi yazışmalar yapılarak para transfer saatleri ve çalışma koşulları belirlenmiştir. Şehir Müzesi yöneticileri ile fikir paylaşımında bulunulmuştur. İlgili caddede gerekli araç ve debi sayımları yapılmıştır. Konu Emniyet Müdürlüğü ile şifai olarak görüşülmüştür.

HER KURUMUN KATKISINI ALACAĞIZ
Bu projenin teknik detayı şimdi size arz edilecektir. Her türlü katkınızı beklemekteyiz. Projenin tasarım örneği Belediye Meclis Üyelerimize takdim edilecektir. Valilik, Emniyet Müdürlüğü ve Trafiğe, KTÜ’ye, Esnaf Odaları ve Şoförler Odasına Karayollarına, Elektrik İdaresine, doğalgaz yüklenicisine, Türk Telekom sorumlularına, STK yetkililerine proje sunulacaktır. Bütün bu kuruluşlardan aynı şekilde çalışmalara katkılarını da yazılı olarak talep etmiş olacağız. Bu çalışma sırasında İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Ulaşım Bölümünün bize paydaş olarak katkılarını şimdi KTÜ ile görüşmeyi sürdüreceğiz. Bu yapılan çalışma bu yılsonuna kadar tamamlayacak olduğumuz ve önümüzdeki yılbaşından itibaren nihai şeklini verilip finansman kaynağı araştırılacak olan Hafif Raylı Sistem ile çelişen bir uygulama değildir.”

Editör: Haber Merkezi