SONNOKTA MERVE ALTUNCU - Trabzon Mimarlar Odası Başkanı Gürol Ustaömeroğlu, Kahramanmaraş Caddesi’nin trafiğe kapatılıp kapatılmaması konusundaki tartışmalar üzerine konuştu.

Ustaömeroğlu şunları dile getirdi: “Kent merkezinin yoğun trafikten arındırılması her zaman tercihimizdir. Fakat Trabzon’da toplu taşıma karmaşası mevcut. Bu karmaşa bizim tercihimizi engelliyor. Kahramanmaraş Caddesi’nin tamamen kapatılmasından ziyade kısmi olarak trafiğe kapatılmasını her zaman dile getiriyoruz. Tamamen kapatılması gerçeğe aykırıdır. Çok çeşitli otoparklar var, banka yoğunlukta binalar var. Bunların getirdiği yükümlülükler var. Dolayısıyla Kahramanmaraş Caddesi’nin sınırlı bir şekilde trafiğe kapatılması Trabzon’un geleceğine bir projeksiyon tutabilir. Ama bunun bilimsel olarak yani Ulaşım Master Planıyla ele alınması gerektiğine inanıyorum.”

HALEN BİR DEĞİŞİKLİĞE GİTMEDİK
“Atatürk Alanı’nın, Meydan’ın, Taksim Alanı’nın ulaşıma kapanmasını geçmişte savunmuştuk. Fakat bugün gelinen noktada bu düşüncenin amacına ulaşmadığı görülüyor. Yani Atatürk Alanı’nın trafiğe kapatılmış olması o bölgedeki yoğunluğu azaltmadı. Çünkü toplu taşıma yönteminde hala bir değişikliğe gitmedik. Dolayısıyla çok köklü bir planlama olmadığı müddetçe yapılacak her şey alt yapısız palyatif çözümdür. O nedenle ulaşım Master Planı’nın sürecini bekliyoruz.”

ÇİFT YÖN YÜKÜ AZALTIR
“Kahramanmaraş Caddesi’nin aşırı trafikten ve toplu taşımadan arındırılmasından yanayız. Sınırlı olarak trafiğe kapatılmasını savunuyoruz. Gazipaşa Caddesi, Gazipaşa Caddesinin kat ettiği Atatürk Alanı, eski Özgür Otel’in önü ve Fatih Parkı’nın önü bir ana akstır. Ve bu aksın çift şeritli olması Kahramanmaraş Caddesi’nin yükünü azaltacaktır.”

RAYLI SİSTEM DEVREYE GİRMELİ
“Artık her evde iki, üç tane özel araç var. Ve bu özel araçlar evden çıkıp ayrı ayrı Atatürk Alanı’na geliyor. Anlayışın değişmesi lazım. Belediye otobüsü, raylı sistem gibi toplu taşıma anlayışlarının devreye girmesi gerekli. Kahramanmaraş Caddesi trafikten arındırılmış, üzerinde yaya geçitlerinin olduğu ama hafif raylı sistemin de doğu batı yönünde çalıştığı bir yol haline gelebilir.”

PAYLAŞIMLI YOL OLABİLİR
Şehir Plancıları Odası Başkanı Ercan Şen ise, Kahramanmaraş Caddesi ile ilgili şunları dile getirdi: “Birçok hizmet sektörü o cadde üzerinde. Bu tür caddelerin kapatılıp kapatılmaması ya da nasıl kullanılıp kullanılmayacağı aslında şuanda Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı Ulaşım Master Planı var orada ortaya çıkar. Kapatıldığında alternatif olabilecek iki tane yol var; biri sahil yolu diğeri tanjant yolu. İkisi de zaten trafik açısından sıkıntılı. İkinci tanjant dediğimiz yol zaten daha da yukarılardan geçiyor.”

TAMAMEN KAPATILMALI DİYE DÜŞÜNCEMİZ YOK
“Dolayısıyla Kahramanmaraş Caddesi’ni kapatıyoruz denildiğinde bunun alternatif güzergâhları ve besleyecek yollar ortaya konulmalı. Öyle bir şey varsa kapatılmalı. Ancak coğrafi açıdan yeni bir yol oluşturmak mümkün olmadığı için öyle bir şeyin mümkün olmadığını düşünüyoruz. O nedenle tam kapatma değil ama paylaşımlı yol dediğimiz trafik düzenlemesiyle birlikte; ağırlıklı yayanın kullandığı ama taşıtların da belli bir izde, belki tek bir izde veya iki tane taşıt iziyle geçtigi, hiç durulmayan, şuandaki gibi dolmuşların uzun süre beklemediği ulaşım aksı olabilir. Kısacası Kahramanmaraş Caddesi paylaşımlı yol olabilir. En mantıklı görünen o. Trafiğe tamamen kapatılmalı diye bir düşüncemiz yok.”

Editör: Haber Merkezi