Oda başkanlığındaki 4 yılın muhasebesini yapan Usta, “Birinci ayın sonunda genel kurulumuzu icra edeceğiz. Görevimizdeki 4 yılı geride bıraktık. Odanın çekirdeğinde yetişen biri olarak, genel sekreterlik görevinden başkanlığa geldim. Çok badireler atlattık, olumsuzluklar yaşadık. Araç değişim sürecinden pandemiye kadar çok çile çektik. Pandemi dönemi şoför esnafımızı da etkisi altına aldı. Süreç içerisinde 450 araç değişti, 50 araç alındı iç dizaynı yapılıyor. 100 araçta fabrikaya sipariş verildi” dedi. 


 

ESKİ BORÇLARI ÖDEDİK
Odanın eski borçlarının kendisini zorda bıraktığını ifade eden Usta, “Odamızı 2018 yıllında borç yükü ile devraldık. 4 yılımızda zor şartlarda borçları ödedik. Eski yönetimden gelen 270 bin TL’lik bir borcun ödemesi bitti. Eski oda başkanının şikayeti üzerine odada onların döneminde yapılan eksiklerden 220 Bin TL’lik bir borç yükü ile karşı karşıya kaldık. Odaya aday olduğumuzda 21 proje ile esnafımızın karşısına geçtik. Zor şartlarda10 projemizi hayata geçirdik. Esnafımıza esnaf olduğu anlayışı ile hizmet ettik. İlgi alaka üst seviyede. Hatta esnafımızın bir çoğu, ‘takım tutar gibi kimsenin peşinde gitmeyeceğiz’ diyerek esnafın yanında olana, esnafa hizmet edenin yanında olacaklarını ifade ettiler” diye konuştu. 

EKSİKLERİ BİLİYORUM
Usta, “25 seneden odanın içinden gelen birisi olarak odamız ve esnafımızın eksiklerini çok iyi biliyorum. Esnafımız tahsis belgesini alamadan ticari araç üzerine alamıyordu. Önceden bu belge neredeyse 6 ayda alınıyordu. Belediye ile görüşerek bu tahsis belgesini esnafımız 24 saatte alabiliyor. Vatandaş araca ve plakaya para ödüyor aracın devrini üstüne alamıyordu. Ayrıca tahsis belgesinde komisyonda süre uzatılıyordu. Tahsis belgesinde araç üzerine alacak kişinin ehliyeti olma zorunluluğu vardı. Bunu da kaldırdık. 

ALTERNATİF YOLLAR YOĞUNLUĞU KALDIRMAZ
Usta, Maraş Caddesinin kapanması ile ilgili olarak şu ifadelere yer verdi: “Trabzon’un 3 tane alternatifi var. Tanjant, Sahil ve Maraş Caddesi. Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması taraftarı değiliz. Maraş Caddesinde 15 bin, sahilde 12 bin, Tanjant’ta da 11 bin sirkülasyon var. Maraş Caddesi kapandığı zaman Trabzon’da trafik felç olacak. Alınan karara saygı duyuyoruz. Şehrin trafiğini en iyi gözlemleyenlerden birisiyiz. Görsel olarak çok güzel olacak insanların gözüne de hoş geliyor. Ama kapandığı zaman alternatif yollar trafik yoğunluğunu kaldırmaz.”

Editör: Haber Merkezi