Trabzon’un Ortahisar İlçesi Pazarkapı Mahallesinde yapımı devam eden Kadınlar Hali İnşaatının temel atma töreni bugün gerçekleşti. Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla başlayan temel atma töreninde konuşan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu dikkat çeken açıklamalar yaptı.

Yoğun yağmur yağışı altında gerçekleşen temel atma töreninde Başkan Zorluoğlu, “Burası Trabzon’un kalbinden çok önemli noktada destinasyon. On yıllar boyunca Trabzon’da kadınlar pazarı olarak bilinen ve neredeyse hepimizin alışveriş yaptığı özel mekandı. Süreç içinde eskidi, yıprandı o yükü taşımaya duruma geldi. Bizden önceki dönemde yenilenmesi ile ilgili adımlar atıldı. İhalesi de yapıldı ancak işe başlanmadı. Bizde devraldığımız işi realize etme yoluna gittik. Burayı boşalttık, titiz çalışma başlattık.

Bunun temel seviyeye gelmesi 1 seneyi aldı. Bunun en başta gelmesi ciddi bir zemin iyileştirme yaptık. Denizinde ulaştığı alan burası ciddi zemin problemi vardı. Ondan daha da önemlisi, Roma döneminden yani 1. YY’dan kalma tarihi iskeleyi görüyorsunuz. Tarihi eserlerin her hangi bir zarar görmemesi, gelecek nesillere ulaşması için bazen aylarca bekleyerek bu çalışma bugüne getirildi. Bu tarihi kalıntılar Büyükşehir Belediyemiz atarından muhafaza altına alınacak, sonraki nesillere aktarılacak. Bundan sonra süreç çok daha hızlı gidecek. Önümüzdeki yıl bu aya varmadan burada çok modern ve aynı zamanda tarihi özelliğini koruyan eseri hizmete açmak olacak. Burası bir nokta..

Ancak burayı destinasyon olarak görüyoruz. Ganita’dan başlıyoruz, sahil yolunun üzerinden ekonoljik köprüyle Selahaddin Caminin alanına çıkıyoruz. Orada 150 dönümlük alan var. Şehrimizin insanlarına yeni bir kent meydanı olarak, içerisinde kuyumcu kenti, bilim merkezi, Avrasya Pazarıyla, projeleriyle çok önemli alan olarak devamında olacak. Oradan geldiğimizde yeni yaptığımız balık hali, burası kadınlar pazarı, az yukarısında Tabakhane aksına girdiğimizde çok önemli kültürel alan tespit edildi.

Burada kazı çalışmasında ortaya çıkan tarihi eserleri tam olarak ortaya çıkaracağız. Kapatma gibi niyetimiz yok. Kültür Bakanlığı ile birlikte orası artık Trabzon’da açık hava müzesi gibi işlev görecek. Bu gibi eserlerle şehrimizi donatmaya gayret gösteriyoruz. Bu çalışmalarda en büyük desteğimizi Cumhurbaşkanımızdan ve bakanlarımızdan alıyoruz. Milletvekillerimizin desteğini görüyoruz. Ortahisar Belediye Başkanımızla el ele omuz omuza verdik” dedi.

Trabzon Milletvekili Muhammet Balta ise, "Sadece bu değil, bundan sonra Trabzon insanı, bu zorlu süreçte daha nice temeller atacak. Sadece Trabzon merkezde değil. Büyükşehir şehrin ağabeyi. İlçelerimizde planlamalar yapıldı. İlçemizin her noktasına Büyükşehir’imiz dokunuyor. Kaynaklarını hazırladı, projelerini hazırladı. Bunları da bir bir milletimizin, güzel insanlarımızın, Trabzonlu insanlarımızın hizmetine sunacağız. Pandemi sürecinde zorlukları biliyoruz. Sizin zorluklarınızı biliyoruz. Bunları gündeme getiriyoruz. Küresel bu kiriz, bütün dünyayı etkiliyor. Ekonomilerini de etkiliyor. Bizde ülkemizin devletimizin, gücü nispetinde yardım ediyoruz. Rahatlama başlayacak. Zorluklara hep birlikte göğüs geriyoruz" dedi.

Konuşmaların ardından kadınlar pazarının temel atma töreni gerçekleşti.