Vehbi Koç, Trabzon'da Kanal İstanbul'u anlattı

Piri Reis Denizcilik Vakfı Başkanı Vehbi Koç, TÜGVA’lı gençlerle Kanal İstanbul’u konuştuğu konferansta bir araya geldi.

TRABZON 13.01.2022, 11:23 13.01.2022, 11:24
Vehbi Koç, Trabzon'da Kanal İstanbul'u anlattı

Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) Akçaabat İlçe Temsilciliği’ndeki konferans salonunda konuşan Vehbi Koç, Kanal İstanbul’a sadece Türkiye’nin ihtiyacı olmadığını, dünya ticareti için de gerekli olduğundan bahsetti. Konferansa, TÜGVA Trabzon İl Temsilcisi Hakan Özgören, TÜGVA Akçaabat İlçe Temsilcisi Emrullah Şahin ve TÜGVA üyeleri katıldı.

-Boğaz trafiği tehlike altında
Konuşmasında, Kanal İstanbul’un Türkiye için kaçınılmaz olduğunu söyleyen Koç, “Çanakkale Boğazı ve İstanbul Boğazı doğal su geçişleridir. Konumu itibariyle İstanbul Boğazı gemi trafiğinin oldukça yoğun yaşandığı bir geçiş güzergahıdır. Sadece ticaret gemilerinin değil, toplu taşıma, balıkçılık ve kruvaziyer gibi her çeşit geminin yoğun şekilde seyrettiği İstanbul Boğazı ihtiyacı karşılayamaz noktaya gelmiştir. 2005’te bakanlık, boğazların ciddi tehlike altında olduğunu göz önünde bulundurarak Boğaz trafiğini çift yönden tek yöne düşürdü. Kazaların azalması ve önlenmesi noktasında işe yaradı. Ama trafiği yüzde elli yavaşlattı… Gemi sayısı arttı, trafik arttı. Sonrasında büyük tankerlerin gece geçişine müsaade edilmedi. 200 metrelik gemilere römork alma zorunluluğu getirildi.” dedi.

-Önce İstanbullunun hakkı
Deniz ulaşımının İstanbul’da her geçen yıl hızla arttığına vurgu yapan Koç, “İstanbul’un şehir içi trafiği arttı. Günlük yolcu taşımacılığında deniz yolu bir vazgeçilmez oldu. Deniz taşımacılığında artık iki yaka birleşti. Vapur ve feribot hatları kuruldu, seferler arttı. Balıkçılık, turizm ve spor amaçlı kullanımlar da oldukça fazla. İstanbullu ‘Boğaz önce benimdir’ diyor. Karayı nasıl kullanıyorsa, İstanbul Boğazı’nı da öyle kullanmak İstanbulluların en tabii hakkıdır.” şeklinde konuştu.

-Süveyş Kanalı’ndaki kazanın faturası herkesi etkiledi
Deniz taşımacılığının en avantajlı ulaşım sektörü olduğunun altını çizerek Süveyş Kanalı’nda geçtiğimiz yıl yaşanan kazanın üretim ve tüketim maliyetlerine etki ettiğine değinen Koç, “Ticari gemilerin ulaşımında yaşanacak gecikmeler tüm dünyaya fazladan maliyet yükü bindirir. Hammadde talebinde yaşanacak gecikmeler ürün arzının düşmesine ve doğal olarak fiyatların artmasına neden olur. Süveyş Kanalı’nda geminin çamura saplanıp kanalın 10 gün boyunca kapanmasına sebep olması tüm dünya ticaretini olumsuz etkiledi. Kanalın kapalı olmasından dolayı ticaret durdu. Hammadde ihtiyacı karşılanamaz noktaya geldi ve mevcut ürünlerin maliyeti ve satış fiyatları arttı. Gemi beklediği zaman tüccar zarar yazar. Deniz ticaretinde malı en kısa sürede teslim etmek önemlidir. Teslim edeceksin ve bir sonraki navluna bakacaksın. Hiç kimse yolda izde para harcamak istemez. Saatlerin  hesabı yapılır. İstanbul Boğazı’nda bir hengame var ve hiçbir tüccar Marmara’dan Karadeniz’e geçerken bu hengameden gemi geçirmek istemez.” diye konuştu.

-“İstanbul Boğazı riski taşıyamaz halde”
İstanbul Boğazı’nın mevcut ihtiyacı karşılamadığını ve bu sebeple Kanal İstanbul’un deniz ticareti ve insan canının güvenliği için elzem duruma geldiğini vurgulayan Koç, sözlerine şöyle devam etti: “Boğaz’da her gün ‘ramak kala’ denilen risklerle karşı karşıya geliniyor. Zaman zaman yaşanan kazalarda ne yazık ki can kayıplarımız oluyor. Büyük geminin manevra kabiliyeti yoktur. Yarın öbür gün, Allah göstermesin bir yolcu gemisinin çarpışmaya karıştığını ve onlarca insanın hayatını kaybettiğini düşünsenize… İstanbul Boğazı artık bu riski ve yükü taşıyamayacak noktaya gelmiştir. Büyük devletler büyük adımlar atar. Türkiye Cumhuriyeti güçlü ve büyük bir devlettir. Hem insan canının güvenliği hem ticaretin aksamaması için Kanal İstanbul’un yapılması elzemdir. Kanal İstanbul’un yüzde 75’i doğal olarak zaten hazırdır ve uzunluğu 45 km’dir. 20 milyon İstanbullunun İstanbul Boğazı’na, dünya ticaretinin Kanal İstanbul’a ihtiyacı vardır.”

Koç, konuşmasının ardından programa katılanlarla soru-cevap şeklinde devam etti. Program, çekilen hatıra fotoğrafı ile son buldu.

Yorumlar (0)
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 22 51
2. Konyaspor 21 42
3. Fenerbahçe 22 36
4. Alanyaspor 22 35
5. Beşiktaş 22 35
6. Hatayspor 22 35
7. Başakşehir 21 34
8. Adana Demirspor 22 34
9. Kayserispor 22 31
10. Gaziantep FK 21 31
11. Sivasspor 22 30
12. Karagümrük 22 30
13. Galatasaray 22 27
14. Giresunspor 22 26
15. Kasımpaşa 22 24
16. Göztepe 22 24
17. Antalyaspor 22 23
18. Rizespor 22 21
19. Altay 22 18
20. Ö.K Yeni Malatya 21 15
Takımlar O P
1. Ümraniye 20 42
2. Ankaragücü 20 42
3. Erzurumspor 20 38
4. Eyüpspor 20 36
5. Bandırmaspor 20 33
6. Samsunspor 20 33
7. İstanbulspor 20 33
8. Adanaspor 20 32
9. Tuzlaspor 20 27
10. Gençlerbirliği 20 26
11. Manisa Futbol Kulübü 20 25
12. Boluspor 19 24
13. Kocaelispor 21 24
14. Keçiörengücü 20 23
15. Menemen Belediyespor 20 23
16. Altınordu 20 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 20 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 22 56
2. Liverpool 21 45
3. Chelsea 23 44
4. West Ham United 22 37
5. Tottenham 19 36
6. Arsenal 20 35
7. M. United 21 35
8. Wolverhampton Wanderers 20 31
9. Brighton 21 29
10. Leicester City 19 25
11. Crystal Palace 21 24
12. Southampton 21 24
13. Aston Villa 20 23
14. Brentford 22 23
15. Leeds United 20 22
16. Everton 19 19
17. Watford 19 14
18. Norwich City 21 13
19. Newcastle 20 12
20. Burnley 17 11
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 49
2. Sevilla 21 45
3. Real Betis 21 37
4. Atletico Madrid 20 33
5. Real Sociedad 20 33
6. Barcelona 20 32
7. Rayo Vallecano 20 31
8. Villarreal 21 29
9. Valencia 21 29
10. Athletic Bilbao 21 28
11. Espanyol 21 27
12. Celta Vigo 21 26
13. Osasuna 21 25
14. Granada 21 24
15. Elche 21 22
16. Getafe 21 21
17. Mallorca 20 20
18. Deportivo Alaves 21 17
19. Cadiz 21 15
20. Levante 20 11
12
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce en başarılı Trabzon Milletvekili kim?
Sizce en başarılı Trabzon Milletvekili kim?
Namaz Vakti 22 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı