SONNOKTA SELAHATTİN ÖZCAN - Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, özel açıklamalarda bulundu. Zorluoğlu şunları dile getirdi: “Biz sadece Ortahisar’a çalışmıyoruz, bütün ilçelerimizde projelerimiz sürüyor. Akçaabat’ta otopark ihalesine onayı verdim. Et Kombinası yapıyoruz, o da büyük bir yatırım. Akçaabat’ta sahilde Söğütlü’den itibaren Belediye ile beraber sahil düzenlemesi için çalışıyoruz. Yine Akçaabat’ta Büyükşehir’in sorumluluğunda olan çok büyük bir cadde var, o caddenin cephe sağlıklaştırma işi için proje çalışmamız devam ediyor.

Tonya’da pazar yeri, Araklı’da cadde düzenlemesi, Yomra’da cadde düzenlenmesi, Sürmene’de kent meydanı, Of’ta pazar yeri ve kent meydanı, Çaykara ve Dernekpazarı’nda cephe sağlıklaştırması, Vakfıkebir’de cadde ve yeşil alan düzenlemesi işlerimiz sürüyor. Şalpazarı’ndan Çarşıbaşı’na kadar 18 ilçemizin tamamında Büyükşehir Belediyesi seferberlik halinde çalışıyor. İlçe merkezlerinde de hizmet veriyoruz ve yollarımız ile uğraşıyoruz. Bir taraftan da TİSKİ ilçelerimizde su sıkıntılarını çözmek için çok büyük çaba içerisinde.”

1. ETAP YAPILIRKEN 2. ETAP PROJE EDİLECEK
“Kadınlar Pazarı yapılıyor. Yine o bölgede Pazarkapı’da çok ciddi bir yenilenme söz konusu olacak. Orası da şehrin en önemli yerleşim yerlerinden bir tanesi, bir taraftan da Pazarkapı’nın dönüşümünü gerçekleştireceğiz. Çömlekçi başladı orada da çok ciddi katkım var, birebir takibini yaptık ve ancak bu hale geldi, birinci etap da inşaat başladı. İkinci etabı ile ilgili de kamulaştırmada çok az bir işimiz kaldı. Yakında orada da o otellerin yıkımına başlayacağız. İkinci etabın bir taraftan projesi yapılıyor, biz de bir taraftan yıkım gerçekleştireceğiz. Dolayısıyla birinci etap yükselirken, ikinci etabın da projesi ihalesi ve işi başlayacak. Seçimden önce mutlaka Çömlekçi’nin ikinci etabında iş başlayacak.”

KÖTÜ GÖRÜNTÜ ORTADAN KALKACAK
“Sanayi siteleri ile ilgili çok önemli fizibilite çalışması yaptırdık. Benim elimde onun raporu var,  bayramdan sonra Ankara’ya gideceğiz ve hem Sanayi ve Teknoloji Bakanımız, hem de Çevre ve Şehircilik Bakanımız ile milletvekillerimizle oturup orada ki küçük sanayi sitelerinin dönüşümü meselelerinin haritalarını oluşturacağız. O küçük sanayi sitelerini daha rahat hizmet verebilecekleri bir alan var tespit ettik, oraya taşıyıp yeniden küçük sanayi sitesi kuracağız. Değirmendere tarafındaki beş tane küçük sanayi sitesinin oluşturduğu alanı da şehrin ekonomisine, ticaretine ve turizmine kazandıracak şekilde tamamen yenileyeceğiz. Dolayısıyla Trabzon’a gelenlerin havaalanından girdiklerinde gördükleri o kötü görüntü ortadan kalmış olacak. Hem küçük sanayi, hem de Çömlekçi bölgesi inşallah yenilenmiş olacak. Çömlekçi’de hedef 2023. Küçük sanayi sitesinde bu biraz daha zaman alır, çünkü o çok büyük bir iş.”

TEK AĞAÇ KESİLMEYECEK DEDİM!
“Ganita-Faroz da bizim vizyon projelerimizden. Özellikle Ganita kısmının Trabzon’un geçmişi ile ilgili ne anlama geldiğini hepimiz biliyoruz. Çok eski dönemlerden beri Ganita bizim için çok önemli. Bizim de çocukluğumuzda ve gençliğimizde sıkça gittiğimiz, hatta o tombul kayadan denize atlayıp yüzdüğümüz bir yer. O bakımdan benim için de orası çok değerli. Ganita maalesef bazı yerler gibi çok uzun zamandır halkın istifadesi dışında kullanıldı. Yıllarca Ganita ne oldu diye kimse ses çıkarmadı ama orada bir şeyler yapmaya başladığınız zaman bir takım engellerle karşılaştık. Ganita’da harika bir proje var. Orada betonları kaldırırken birkaç tane ağacın kökü ortaya çıktı diye dedikler ki ağaçları kesiyorlar. Kesinlikle yok böyle bir şey. En baştan beri arkadaşlarımıza verdiğim en önemli direktiflerden biri hiçbir şekilde projelerimizde bir tek ağaç kesilmeyecek, çok zaruri olursa da başka bir yere taşınıp oraya dikilecek yönündedir. Ganita’da hiçbir ağaca zarar vermeyecek şekilde proje yürütüyoruz ve orada yepyeni bir yaşam alanı oluşuyor. Bir yıl içerisinde tamamladığımızda orası şehrin merkezinde denize en kolay ulaşılan bölgede muhteşem bir yaşam alanı olacak. Bu şehrin denize olan küskünlüğünü de ortadan kaldıracağız böylelikle. İddialıyım, bu şehri yeniden deniz ile barıştıracağız.”

MİNİKLERİMİZ ÇOK SEVECEK
“Akyazı’da Çocuk Trafik Eğitim Merkezi yapıyoruz, Bunu küçümsememek lazım.  küçük çocuklarımız ve öğrencilerimiz geldiğinde orada çok güzel trafik bilinci kazanacak ve orayı çok sevecekler. İnşallah orası da bu yıl içerisinde tamamlanacak. Araklı’da Katı Atık Bertaraf Tesisimiz var ki aynı zamanda ciddi bir enerji üretilecek. Türkiye’de de örneği çok az olan ileri teknoloji ile çalışan bir tesis burası. Tanjant’taki Tam Otomatik Katlı Otopark bitti, o da bayramdan sonra hizmete girecek. Meydan’daki İskenderpaşa Otoparkı inşaatı sürüyor. Kızlar Manastırı bayramdan sonra açılacak, orada sanal tur imkânı da var. Ziyaretçilerimiz gözlükle birlikte orada özel anlar yaşayacak. Uzungöl ile ilgili de büyük bir proje üzerinde çalışıyoruz. Mevcut görünümünden çok daha yeşil bir hal taşıyacak bir projeyi orada uygulayacağız.”

ULAŞIM TEK ELDEN YÖNETİLECEK
“Ulaşım ile ilgili ciddi adımlar attık, bir taraftan otoparklar yapıyoruz. Dolmuş dönüşümü halen devam ediyor, yılsonuna kadar dolmuşlarımızın tamamı yenilenmiş olacak. Bir taraftan otobüs filomuzu da yeniliyoruz, geçen sene 20, bu sene 10 tane sıfır otobüs aldık. Bu sayı her sene eklenerek artacak ve çok modern bir otobüs filosuna kavuşmuş olacağız. Aynı zamanda ulaşım için kontrol ve hareket merkezi yapıyoruz, o da bitmek üzere. Çok güzel bir yapı oldu orada tek elden ulaşımı yönetebileceğiz. Çevre araçlarımızı da bütünü ile yeniledik. Şehirlerarası Otogar için önümüzdeki günlerde yeni ihale tarihini alacağız ve yapılacak. Orada yapılan çok az şey vardı ve yaşanan durum bizi çok sıkıntıya sokmadı. Sadece süre olarak bizi biraz öteledi ama önümüzde ki aylarda tekrar inşaata başlanacak.”

BURUK GEÇİRECEĞİMİZ SON BAYRAM OLSUN
“Kovid dolayısıyla yine arzu ettiğimiz ve alıştığımız gibi bir bayramı maalesef kutlayamayacağız ama bütün işaretler gösteriyor ki bu sabrın sonunda inşallah buruk geçireceğimiz son bayram olacak. Allah’ın izni ile bu kovid salgınını millet olarak beraberce yeneceğiz. Bundan sonraki bayramlarda büyüklerimizin elini öpebileceğimiz, birbirimize doyasıya sarılabileceğimiz bayramlar gelecek inşallah. Ben bu şartlar altında olsa da bayramın bayram gibi geçmesini temenni ediyor ve bütün hemşerilerimin Ramazan Bayramı’nı tebrik ediyorum. Allah daha nice bayramlarda hep birlikte bir arada olmamızı nasip etsin.”