Önceki seçimde uzun yıllar Şoförler Odası’na hizmet etmiş olan Ömer Hakan Usta ipi göğüslemiş ve yeni başkan olmuştu.
Seçildikten sonra hemen kolları sıvayan Usta mesleğin sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalarıyla üyelerin takdirini kazanmıştı.
11 projeyi hayata geçiren Usta güven tazelemesi halinde eksik kalan projeleri tamamlamak istiyor.
Bence bu projelerden en iyisi WhatsApp şikayet hattı.
Bu sayede halkın memnuniyeti ortaya çıkacaktır.

İşte bu noktada Ömer Hakan Usta’nın eleştirilecek tarafları yok değil.
Özellikle şehir içinde ki minibüslerin görüntü kirliliğine sebep olurken sayıların yetersiz oluşu apayrı bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Burada da devreye Belediye giriyor.
Hemen şu soru akla geliyor Belediye ne iş yapar?
Evet, halka hizmet etmesi gereken Belediye halkın refahı için ne gibi önlemler alıyor?
Bence Belediye’nin halkı çok fazla düşündüğünü sanmıyorum.
Hemen bir tepki sesini duyar gibi oldum.
Evet, park ve bahçe bakımı (Meydan parkı hariç) konusunda başarılılar.
Yalnız trafik konusunda TRAPARK’ın ciddi mesai harcadığına şahidim.
Yalnız onlar da bir yere kadar etkinler, bir yerden sonra etkisizler.

Belediye’nin otopark konusunda yeraltında da projeleri hayata geçirmeli ki yer kazanılsın.
Özellikle ulaşımın yetersiz oluşu kuşkusuz.
Minibüslerin kısmen de olsa yenilenmesi kenti için güzel bir hareket.
Yalnız sayılarının yetersizliği uçsuz bucaksız kuyruklara sebep oluyor.
Bu kuyruklar da insanın virüs kapmaması imkansız.
Hele hele eski tip minibüslerde tıklım tıklım oturan insanları hayatı tehlike altında.
Mecburiyetten bu araçları kullanan vatandaşın bu halinden memnun olduğunu düşünmüyorsunuz herhalde?
Bunları söylerken diğer rakip ise eski Şoförler Odası Başkanı Turan Altuntaş, 13 sene yürüttüğü başkanlık görevi boyunca şoför esnafının zararına hiç bir iş yapmadım derken, o da Usta gibi Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılmasına karşı. Mevcut yönetimin şoför esnasının yararına projeler üretemediği savunarak aday olduğunu açıkladı. Buraya kadar güzel de bu şehrin yaşayanlar için de bir iki çift laf etseydi Altuntaş.
Anlaşılan o ki bu seçime Maraş Caddesi damgasını vuracak.
Ben de Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılmasını tasvip etmiyorum.
Yani trafiğe kapattım demeyle kapanmıyor iş.
Şehir merkezinde zaten inanılmaz bir trafik keşmekeşliği, sorunu ortada dururken yeni çözümler bulmadan yeni sorunlar eklemek hiç de akılcı bir tavır olmasa gerek.
O nedenle bu fikirleri gündeme getirenler öncelikle çözümleri de dile getirmeli. Yoksa ben yaparım oldu demeyle şehir yönetilemez.

***

TRABZON’A HANÇER VURULDU

Yeri gelmişken Boztepe’ye yapılan tünel bu şehre yapılan en kötü, en büyük yanlıştır.
Bu şehirden intikam alırcasına sürdürülen çalışmaları gören kahroluyor.
Bu vizyonsuz projeden bir an önce vazgeçilip eski haline getirilmesi tüm Trabzonluların ortak düşüncesidir.
Beklenen de budur!
Danışılarak, etraflıca tartışılmadan, ötesi berisini irdelemeden yapılan çalışmaların hepsi Trabzon ve bölgesine zarar vermektedir.
Bu zarardan bir an önce dönülmesi ve ortak aklın devreye girmeli.
Bu başarılması halinde kalan değerlerimize sahip çıkmış oluruz.