Trabzon’un dört bakanı Berat Albayrak,  Süleyman Soylu, Mustafa Varank ve Cahit Turan ile Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu bundan 20 yıl önce planlanan lakin bir türlü hayatiyet kazanamayan Trabzon’un Güney Çevre Yolu'nu acil eylem planıyla 2020 programına almalı ve gerçekleşme süresini de ilan ederek duyurmalıdırlar.

Trabzon, Doğu Karadeniz’in şimal yıldızı olarak tariflendiriliyorsa bu yola acil ihtiyaçlıdır. Sahilden düşünülen alternatif yol meselesi şehrin hem tabiat yapısına hem de Trabzon halkının ekseriyetinin beklentilerine aykırıdır.

Gerçekten şanslıyız. Kabinenin yüzde yirmisi Trabzon'un taleplerine duyarlıdır. Bir de buna Sayın Cumhurbaşkanı'nın Trabzon hassasiyetini eklersek ifadelerimizin afaki olmadığı anlaşılır.

Karayolları takdirle yad edelim ki bölgemizde asırlık imzalar atıyor. Trabzon Akyazı tünelleri, Kanuni Bulvarı tünelleri, Zigana tünelleri, Rize'ye giden yol üstündeki onlarca tünel, Ovit tünelleri, Artvin sahil yolu tünelleri, Artvin Cankurtaran tünellerinden birçoğu bitti hizmet veriyor. Yakın zamanda bitecek olanlar da var. Nankör olmamak lazım bunlar asırlık imzalar.

Karayollar halen Borçka Güreşen Köprüsü çalışmasını yürütüyor. Çok büyük bir yatırım. Baraj nedeniyle gidiş geliş 20 km yolu uazayan Güreşen, Güneşli, Çaylı, Şerfiye, Boğazköy, Başköy gibi nice köyün yolunu kısaltan bu proje 15 yıllık bir hasretin bitişini müjdeliyor. Bizzatihi yerinde incelediğim bu köprü çalışması için emeği geçen Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş beyefendiyi telefonla arayıp halk adına tebrik ettim aynı zamanda teşekkürlerimi ilettim.

Ben Karadenizi hep bir vücut olarak gördüm. Trabzon’un eksikliklerini gidermek Rize'yi, Artvin'i, Gümüşhane'yi olumlu etkiler. Tam tersi Trabzon için de geçerlidir. Trabzon’dan Sarp'a her yarım saatte bir yarım otobüs kalkıyor. İki firma harıl harıl yolcu taşıyor. Minibüslerin ve de özel araçların taşıdıkları cabası. Böylesine bir hareketliliğin olduğu bir vasatta yollar çok önem arz ediyor.

Trabzon arkaya doğru yirmi, yirmi beş km açılmadıkça bu kentin trafik sorununu kimse çözemez. Arkadan tünel ve viyadüklerle üç gidiş üç gelişli bir Güney Çevre Yolu gerçekten elzem hale gelmiştir. Böylesine şanslı bir dönemi bu yatırımı kazanım haline getirmeden geçirirsek gerçekten yazık etmiş oluruz. Yerel siyasetçilerin bu söylediklerimi kulaklarına küpe edip öncümüz olan kişilerden bu ihtiyacın izalesini istemeleri ödevleridir. Gerisi rüzgara ıslık çalmak olur.

Şehir Hastanesi meselesi de derhal devreye sokulmalı, Akyazı'daki kurbanlıklar alanı yaşam kurtarma merkezine tebdil edilmelidir. İyi kurgulanırsa ve de şehir arkaya yaslatılırsa sahildeki trafik sıkışıklığı giderilmiş olur. Kanuni yolu bir an önce tamamlanmalı, şehrin ortası nefeslendirilip sonra arkaya doğru planlı bir yayılma stratejisi izlenmelidir.