Şehrimizde trafik çilesi her geçen gün içinden çıkılmaz hal almaya devam ediyor.

Bu trafik keşmekeşi yüzünden şehrimizin imajı da çiziliyor, turizm de zarar görüyor.

Başta şehrimizin kavşakları olmak üzere şehir merkezinde de trafik kilitleniyor.

Uzun kuyruklar oluşuyor, herkes isyan ediyor.

Günün belli saatlerinde Değirmendere’de trafik adeta felç oluyor.

Öyle zamanlar oluyor ki trafik sıkışıklığından dolayı Forum’dan Çömlekçi’ye veya Meydan’a ulaşmak tam bir çileye dönüşüyor.

Bu güzergahta trafik lambalarının çok olmasından dolayı durum içinden daha da çıkılmaz hal alıyor.

Bir yandan havanın sıcak olması bir yandan da trafik sıkışıklığı hem yolcuları hem de sürücüleri geriyor.

Sadece Değirmendere’de mi var sıkıntı elbette hayır. Başta Meydan olmak üzere Kahramanmaraş Caddesi, Uzunsokak girişi, Tanjant yolu ve şehir merkezindeki birçok cadde ve sokak yollarında da durum farksız değil.

Şehir merkezinde oluşan uzun kuyruklar yüzünden bazı vatandaşlar dolmuşa binmek yerine bu sıcak havalarda yürümeyi tercih ediyorlar.

Bu trafik sıkıntısına bir türlü çare bulamıyoruz. Basınımız, bu sıkıntıya her yıl dikkat çekiyor ama her nedense şehrimizin dinamikleri bir türlü çözüm üretmiyor veya üretemiyor.

Sivil Toplum Kuruluşları ile bazı meslek odaları ise çözümün ulaşım master planı olduğunu söylüyorlar.

Ancak ulaşım master planının adı var kendisi yok.

Bu şehrin insanı her yıl umutla, trafik sorununun en aza indirilmesini bekliyor ama ne yazık ki umutlar hep boşa çıkıyor.

Bırakın çözümü yaz aylarında gurbetçilerin ve turistlerin şehre akın etmesiyle şehirde araç fazlalığından dolayı şehirde tam bir trafik kaosu yaşanıyor.

Turistlerin faydalanabilmesi için araç kiralama firmalarına 20 bin araç gönderiliyor fakat şehrin trafiğinin ne hale geleceğini düşünen yok. Planlama yok.

Yanlış anlaşılmamalı. Elbette turistlere yönelik yapılan hizmetlere karşı değiliz. En güzel hizmet sunulmalı. Araç ihtiyacı da karşılanmalı. Kimsenin itirazı yok.

Yalnız planlama yapılmadan ve günü kurtarmaya yönelik atılan adımlar, şehre fayda sağlayacak yerde aslında zarar veriyor.

Elbette tamamen trafik sorunu çözülemez ama uzman ekibin görüşü ile doğru planlama ile caydırıcı cezalar ile en aza indirilebilir.

Bir de bu konuda sorumluluk şehrin dinamiklerinde olduğu gibi birazda sorumluluk biz vatandaşlara düşüyor.

Şöyle ki toplu taşıma kültürünü edinmemiz gerekiyor. Acil olmadıktan sonra özel araçlarımız ile Meydan’a, şehrin merkezine gelmesek bu kadar trafik sıkışmaz.

Ama bazı vatandaşlarımız ne yazık ki özel aracı ile gelmeyi tercih ediyor.

Toplu taşıma kültürünü edinmediğimizden dolayı bizler de kendi kendimize sıkıntı oluşturuyoruz.

Bu manada iğneyi önce kendimize batırmalı çuvaldızını ise başkasına..

Bu arada şehir içi trafiğin rahatlamasına büyük katkı verecek olan Hafif Raylı Sistem Projesi’nin ne zaman hayata geçirileceği belli değil.

Süre uzadıkça uzuyor, bu yüzden bazı küçük dokunuşlarla çözümler üretebiliriz.

Geçen hafta Trabzon Şoförler Odası Başkanı Sayın Ömer Hakan Usta ile görüştük.

Yakın zaman içerisinde dolmuş araçlarının yenileneceğini söyledi.

Acizane olarak önerimiz şu ki hazır araçlar yenilenirken biraz daha büyük araçlar alınıp dolmuş sayısı azaltılabilir mi? Sadece bir öneri. Madem projeler hayata geçirilemiyor en azından kendi kendimize çözüm üretelim.

Bir de vatandaşlarımızdan ricamız şu ki acil olmadıktan sonra lütfen özel araçlar ile şehir merkezine gelmeyelim. Toplu taşıma kültürünü alışkanlık haline getirelim.