Bu şehirde dilinde zehir, kalbinde haset taşıyanlar yalan yanlış bilgilerle hala piyasada çevre kirliliği yaratmaya devam ediyor.

Bir zamanlar Ahmet Ağaoğlu'nun başkanlığını engelleyerek yıllardır çektiğimiz başarısızlıkları yaşatanlar aynı şeyi katakullide sınır tanımayarak Nuri Albayrak beyefendiye yapmışlardı.

Nereden çıktığı malum bir suçlama furyası yine etrafı sardı. Güya liman özelleşirken Trabzonspor'un elinden almış. Bu koca yalan tur atınca etrafta bu meseleyi tafsilatıyla incelemek de bize düştü.

Anlayacağınız Trabzon Limanı'nın özelleştirilme meselesini dedikodudan hakikate kapı açmak için yeniden ele almak lüzumu hasıl oldu.

İlk özelleştirme girişimi 25 Ekim 1996 tarihinde ilk tekliflerin sunulması ile başlamıştır.

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası önderliğindeki  Ortak Girişim Beyannamesi'ne sayısı 92’ye ulaşan STK ve şirket imza atmıştır.

19-20 Aralık 1996 tarihinde Ankara’da Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'ndaki pazarlık görüşmelerine Ortak Girişim katıldı. Bu süreç içerisinde; Tekirdağ, Antalya, Rize, Hopa, Giresun, Ordu ve Sinop limanlarının özelleştirme süreçleri tamamlandı. Bu özelleştirmede limanlar elde ettikleri gelirlerin “Net Satış Hasılatından %25-%30” gibi pay ödeme şartı getirilmişti. Trabzon Ortak Girişim Grubu bu şarta itiraz etti, başka talipli olmayınca Trabzon Limanı özelleştirme süreci iptal edildi.

TBMM’de zamanın Başbakanı Tansu Çiller'le yapılan görüşme ile %30 pay şartı ortadan kaldırıldı. İkinci ihale sürecine Trabzon Ortak Girişim Grubu tek teklif sahibi olarak katıldı. Ancak, tek teklif olması ihalenin bir kez daha iptaline sebep oldu.

Süreç uzadı. Trabzon’daki heyecanı azaldı. Trabzon Ortak Girişim 12 civarında iştirakçi ile 3. ihaleye katıldı. Finalde Park Holding ile yapılan çekişmede ihale 24.500.000$’la Trabzon’da kaldı. Fakat bazı katılımcıların fazla hisse talep etmeleri görüşmeleri kilitledi ve liman devralınamadı. Yaklaşık 60 bin TL civarında bir teminat da yandı.

Özelleştirme İdaresi'nin bağlı olduğu dönemin Bakanı Yüksel Yalova, bir Trabzon ziyaretinde, Trabzon Limanı'nı Vali Adil Yazar’ın da katıldığı toplantıda yıllık 400.000 $ bedelle işletme hakkının Trabzon Valiliği'ne verilmesini teklif etti. Bu teklif kabul edildi. Ardından, limanın işletmeciliğini iş adamları mı yoksa Trabzonspor mu yapsın tartışmaları aylarca sürdü. Bu süre içinde, Liman İş Trabzon Şube Başkanlığınca İdari Mahkemeye yapılan itiraz sonucu bu özelleştirme hamlesi de sonlandırıldı. Ayrıca kamu kurumuna yapılan devir yasaya da aykırı bulundu.

Devamı yarın…