Trabzon’un dev projelerinden Kanuni Bulvarı Yolu Projesinin Beşirli Yarım Yonca Sahil Kavşağı ile Şenyuvam Köprülü Kavşağı arasında kalan 2,6 km uzunluğundaki kesimi tamamlanmış ve geçtiğimiz günlerde trafiğe açılmıştı.

Emeği geçenlere İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu’ya Büyükşehir Belediyesi’ne, Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne, Trabzon milletvekillerimize ve orada çalışan emekçi işçilerimize teşekkür ediyoruz.

Hakikaten çok güzel olmuş. Şehrimizin trafiğini rahatlatmak adına atılan adımlar yavaş ilerlese de sevindirici.

‘Trabzon’u bir Trabzon daha yapacak’ denilen 8’i hemzemin, 15’i köprülü olmak üzere toplamda 22 kavşağın yanı sıra 47 köprü ve 1 viyadüğün yer aldığı dev projede 7’si çift, biri tek tüp olmak üzere 8 adet tünel bulunan mega projenin daha yarısı bile ancak tamamlanabilmiş.

Oysa geçtiğimiz yıllarda ilgili yetkililerimizin yaptıkları açıklamalarda dev projenin tüm bölümleri ile 2018 yılında hizmete girmesi planlanıyordu.

Gelinen noktada ise ancak yarısının bitmesi şehrimiz adına beklentileri karşılayamamıştır.

Elbette kolay değil, kamulaştırmalar var, mahkemeye başvuran vatandaşlar var, ödenek sıkıntısı var, bunların hepsi yolun zamanında bitirilememesi için bir sebeptir.

Ama o zaman proje bitim tarihleri verirken daha dikkatli olmak gerek.

2018 yılında bitecek denen proje bırakın 2018’i bu gidişle ancak 2020’li yıllarda bitecek gibi görünüyor.

Hep söylüyoruz şehrimizde devam eden veya yapılması planlanan dev projeler hep ‘kör topal’ ilerliyor diye.

Buradaki eksiklik birkaç kurumun değil bana göre şehrimizdeki sivil toplum kuruluşlarımız olmak üzere siyasilerimizin de eksikliğidir.

Tabiri caizse ‘Aman hiç kimse ile kötü olmayalım. Ne şiş yansın ne kebap’ mantığı ile hareket edildiği müddetçe yatırımların da bu şekilde ağır aksak ilerlemesi ne yazık ki kaçınılmaz oluyor.

Şehrimizin tüm Sivil Toplum Kuruluşlarının temsilcileri elini taşın altına koymadıkları müddetçe, gerekli baskıyı oluşturmadıkları müddetçe yatırımların takibini yapan ilgili kurumlara, siyasilere kamu menfaati için hesap sormadıkları müddetçe bu şehirde yatırımların ivedilikle hayata geçirilmesini çok uzun yıllar bekleriz.

Önümüzdeki yıllarda yapılsa dahi belki de o yapılan yatırımın bir geçerliliği de kalmayacak.

İşte koskoca Tanjant yolu ortada. Zamanında yapılıp bitirilemedi.  Geç yıllar sonra yapılıp bitirildiği için şimdi ihtiyaca cevap vermiyor.

Bu tür durumlarla karşılaşmamak için bu yüzden diyoruz ki şehrin tüm dinamikleri olarak elimizi çabuk tutalım, projeler için Ankara’da gerekli baskıyı oluşturalım. Topu sadece şehrimizin milletvekillerine atmak olmaz.

STK temsilcilerimizde gündem oluşturmalı, baskı yapmalı. Bu yüzden STK temsilcilerimiz, koltuklarının hakkını vermeleri için şehir adına elini değil, gövdelerini taşın altına koymalarını istiyoruz.

Belki bazı kurumlar ile siyasetçiler ile ters düşebilirler ama işini düzgün yapan, koltuk için değil şehrin gelişmesi için çalışanları bu şehir ilerleyen yıllarda asla unutmaz. 

Bu yüzden STK temsilcilerimize çağrımız şu ki çıkar ilişkilerini bir kenara koyun. Bırakın gerekirse ‘şiş de yansın kebap da.’ Şehir için attığınız her olumlu adım için bu şehrin insanı sizleri bağrına basar.

Bu arada Kanuni Bulvarı Projesi devam ederken birçok vatandaş Güney Çevre Yolu Projesini soruyor. Akıl var nizam var, daha Kanuni Yolu’nun yarısı henüz tamamlanmışken Güney Çevre Yolu’ndan bahsedebilmek mümkün mü?

Geçtiğimiz aylarda AK Parti Trabzon Milletvekili Sayın Av. Salih Cora gerçekçi açıklamalarda bulunarak “Kanuni Bulvarı devam ederken Güney Çevre yolunu gündeme getirmek çok zor” demişti. Evet Sayın Cora, durumu da özetliyor.