Trabzon’da trafik son dönemlerde çok öne çıkmaya başladı…. Hele birde Havalimanı tarafında çalışma olunca iyice bir sorun olarak durdu gibi…

Siz değerli okurlar için bu hafta ki yazımı Trabzon’da tescilli araçlar ile trafiğe ayırdım… Trabzon’da 61 Plakalı araç sayısı tamı tamına 195 bin…

Evet yanlış okumadınız yüzdoksanbeşbin… Yani… Bu şu oluyor… Gümüşhane, Bayburt, Artvin gibi şehirlerde yaşayan insan sayısı kadar… 81 ilin 45’nin nüfusuna denk bir sayıdan bahsediyorum sizlere…

Hata birkaç ili birleştiriyorsunuz bizim Trabzon’un genelinde ki araç sayısı kadar etmiyor… Bir de buna yaz aylarında dışarıdan gelen araçlar diğer illere ait plakalı oto kiralama araçlarını ekledin mi içinden çıkılmaz duruma düşüyor…

Peki buna nasıl dur diyeceğiz…

Kimseye araba alma diyemeyiz… Bu doğru….

Bu araçların büyük bir bölümü Ortahisar ilçesinde olduğunu düşünelim… 60 bini olsun bu… Bu 60 bin aracın 30 bini gün içinde trafiğe çıksın… Saatte 08:00 ile 17:00’da trafiğinde yoğunluk olsun…

Şimdi şehir hangi arterlerde sıkışıyor…. Çömlekçi Liman Kavşağı… En kafada akla gelen… Diğer neresi… Tanjant’ın Atatürk Alanı geçidi… Başka var mı..?

Şimdi bu iki duruma çözüm arayalım…

Çömlekçi’de sıkışmaya neden olan IŞIKLAR… Hem fikir olduğumuzu düşünüyorum… Bu ışıklardan nasıl kurtulacağız… Işık hangi yön için mecburi… İskele Caddesinden gelen araçları ana yola sokmak için… Şimdi bir düşünelim…

İskele Caddesi sadece Atatürk Alanına gidiş olmak üzere tek yön olsun… Doğu illerinden gelen minibüsler Çömlekçi alt geçitte yolcuyu indirsin… Pazarkapı’dan dönsün geri gelsin… Limandan çıkış yapacak veya giriş yapacak tırlar … Çıkış yapacaklar batı yönüne direk gitsin… Doğuya iline Yenimahale’den dönsün… Ne kaldı geri… Atatürk Alanından inecekler… Gazipaşa’ya aktarılsın yol boyu araç parkı olmasın… Çömlekçi’den ışıkları kaldırdık…  Bu uzun süreli bir çözüm olur…

İkincisi Tanjant Atatürk Alanı geçişi…

Burada sorun sadece ve sadece bir şerit park eden araçlar yüzün kullanılmaz hale gelmesi… Bir polis memuru akşama kadar ceza kessin… Direk sürücü ile muhatap olmasın… Yazsın adrese yollasın…

Bizim millet 200 bin TL arabaya verir ama oto park’a 5 Tl vermez… Yada 10 metrelik yere araba ile gider… Şimdi Paris’te trafik sıkıntısı nasıl çözülmüş… Bu konuyu ele alan bir yazı okudum… Ora ile burayı kıyaslamakta biraz uçuk örnek olur bunu da söylemek isterim…

Paris’te caddeler Karadeniz Sahil yolu genişliğinde ara sokak fazla ve alternatif oluşturuyor…  Yukarıdakiler sadece benim önerim olur olmaz uzman işi bunlar…