BENİM PARTİM TRABZONSPOR'DUR..!


Öfkeli bir tavırla ve de bir o kadar gururla kalemimi cebimden çıkarttım,
Tüm pusulalara“ Benim partim Trabzonspor’dur” yazıp, özenle katlayıp zarfın içine yerleştirdim.
Tıngır mıngır yürüyerek içerisindeki tüm zarflar dışarıdan gözüken sandığın başına geçtim..
Yengeç kıskacı gibi kavradığım zarfı şeffaf sandığa atarken mahkeme kâtibi gibi ciddileştim.
Saçlarını suyla ıslatıp yandan ayırmış, özenle taramış, sandık görevlisi komşu çocuğuna:
“ Zarflar açılıp pusulalara bakıldığında şak diye anlayacaksınız okuduğunuz cümlelerin kime ait olduğunu.. Ve tahminim odur ki, bu sınıfta, bu sandıkta bu bir ilk olacaktır!..”
İyi bir Trabzonsporlu ve adalet bekçisi-savunucusu olduğumu bilen delikanlı, kuluçkaya yatmış tavuk gibi takdir edilecek sabırlı ve de kuş avlayan kedi gibi sessizdi..
Nefes almamdan faydalanıp, bir ara lafın arasına girip tahminini söyledi:
“ 2011 Yılının şampiyonu Trabzonspor” yazdın di mi?
Yahudi kuyumcunun dikkatiyle olup biteni inceleyen, meseleyi beyninin köşesinde şöminede pişen kuzu misali çeviren bıyıklı, çökük avurtlu sandık başkanı, duydukları karşısında huysuz bir attan suratına esaslı bir çifte yemiş nalbant gibi hissetti kendini.
Fenerbahçeli olan komşu çocuğunun “İlkeli, prensipli ve inatçı adamsın be ağabey” iltifatı memnun etmedi değil beni.
Cümlelerim kızgın yağ gibiydi:
“ Bu sınıflarda eğitim alan Trabzonsporlu çocuklar hep tektir. Aslında yavrucuklar özeldirler de farkında değiller, bugün ben ve benim gibilerin verdiği oylar gibi. Bizimki Trabzonspor’a yapılan haksızlığa bir isyandır-tepkidir! Benim gibi binlerce Trabzonsporlu kardeşim, bugün benzer cümleler yazacaklardır.. İsyanımız; gücün ortaya çıkmasıyla kanunların zayıfla(tıl)mış olmasınadır..”
Emin adımlarla ve gururla sınıftan çıkarken, Trabzonspor’a bakış açısı aynı olan siyasi partilere oy vermek için sıra bekleyen vatandaşların kendi aralarında “Bu adam galiba Trabzonsporlu” fısıltılarını duymam, İstanbul’da farklı takımların taraftarı olmalarına rağmen neyin ne olduğunu bilmeleri-tahmin etmeleri benim için her şeye bedeldi.
***
Yurt genelinde binlerce Trabzonsporlu oy pusularına farklı cümleler yazarak tepkisini gösterdi.
Seçimlerden bir gün sonra sandık görevlisi bir arkadaşım anlattı:
“Oy kullanma işlemi başlar başlamaz oyumu kullandım. Pusulalardan birine büyük harflerle “Onur Recep Kıvrak” yazdım.
Akşam oyları sayarken, görevli arkadaşlarımdan Trabzonlu hemşerim elindeki oy pusulasına bakmamı işaret etti. ‘Hemşerime bak be, neler yazmış öyle. Helal olsun, adammış adam’ derken, onu hiçbir yerden haberim yokmuş gibi dinlerken, gülmemek, ‘o bendim’ dememek için kendimi zor tuttum...
***
Bazıları düşüncelerimizi oy pusulalarına yazmamızı eleştirebilirler/kınayabilirler.
“Tepkinin ne işe yaracağını?” sorabilirler hatta “Bu işler ufak-tefek işler” de diyebilirler..
Birader, sivrisinek de ufaktır ama onunla aynı odada uyumak cesaret ister!