BU SON ŞANS

Geçtiğimiz günlerde “Değirmendere’de çok geç olmadan” başlığıyla bir yazı kaleme alıp Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’na seslenmiştik.

Trabzon merkezinin daralmasını açabilecek adım, Aşkale Çimento’nun Değirmendere’deki yerinin kamuya geçirilmesi olduğunu vurgulamıştık. Ardından o bölgede sanayinin de kaldırılmasıyla yapılacak dönüşümle şehrin rahatlamasını ve doğu ile güney giriş noktasını daha güzel bir görüntüye kavuşturabileceğimizi ifade etmiştik.

Bizim yapabileceğimiz Sayın Başkan’a seslenmekle kalıyor. Mühür onda, Süleyman da Sayın Başkan’dır. Görüşlerimizin kent ve bu kentin geleceği adına olduğunu sanırız kendisi de emindir.

Yazımızın ardından kent gönüllüsü Ahmet Altunay bize ulaşarak görüşlerimizi paylaştığını ve bu konuda Zorluoğlu’na görüşlerini bildirdiğini söyledi.

Altunay, Başkan’a görüşlerini özetle şu ifadelerle aktardığını söyledi: “Sayın Başkan, mevcut yere bugünkü ihtiyaca göre terminal sığmaz. Hukuken tapu onlarda da olsa Aşkale sıcak bakacak. Trabzon çeşmesinden kovalarca su alıp kapağından bardakla su dökenlerden biri de Aşkale’dir. Anlaşmaya göre 2015 sonu üretime son verip 2016’da ortadan kaldırılacak fabrika, selefinizin idaresiyle üretmeye devam etmiş. Hâlâ enkaz kaldırılmadı. Çimento ve oto sanayi yeri muhakkak kamulaştırılmalıdır. bugün para yoksa bile hazırlanacak ulaşım, altyapı master planlarıyla buralar ulaşım entegre planına göre imara işlenmelidir.”

Sayın Zorluoğlu, Trabzon’un bu fırsatı kaçırmasına izin vermeyin. Söz konusu bölgenin bir yanında binlerce öğrencisi olan KTÜ, bir yanında yılda 4,5 milyonu aşan yolcusuyla havalimanı, bir yanda otogar… Bir yanda şehrin doğu girişi, diğer yanda şehrin güney girişi…

Tanjant yolu sıkıştı, doğudan sahil yoluna bağlanamadığı için trafik Değirmendere’ye akıyor ve orası kilitleniyor. Şehrin özellikle doğu bölümünün yürüme mesafesinde yaşam alanı yok. 100. Yıl Parkı gördüğünüz gibi hafta sonları sıkış tepiş bir hâlde. Avni Aker’in yerine yapılacak yere Pelitli’den, Konaklar’dan, Kalkınma’dan araç sahibi olmayan vatandaşların gelmesini beklemeyin. Bu zor. Her insanı, her sosyal şartı düşünmek zorundayız.

Hafif raylı sistemden bahsediliyor, bu sistemin üniversiteyle bağının olmaması düşünülemez. Değirmendere bu anlamda düşünülmeli. Demir yolundan söz açılıyor. Şayet Trabzon, demir yoluna kavuşursa entegre deniz ve kara yolu trafiği daha da artacak. 

Bu iş ister 3 yılda, ister 5 yılda, isterse 10 yılda bitsin ama yeter ki kararı alınsın ve adımı atılsın. Trabzon buna muhtaç. Yoksa bugün yapacağınız terminalin yarın hiçbir hükmü kalmayacak ve yetersizlik nedeniyle yeni bir terminale ihtiyaç olacak. Millî sermayemiz yitmesin.

Saygılarımla…