EĞİTİMDE YARDIMCI PERSONEL

Ülkemizde eğitim ordusu sürekli artan ülke nüfusuna orantılı olarak her yıl kan kaybına uğramaya devam etmektedir. Bir milyonluk eğitim ordusunun yüzde 15’ine yakınını hizmetli, memur, şoför, aşçı, bilgisayar işletmeni, ayniyat saymanı, veri hazırlama memuru, bekçi, teknisyen, kaloriferci ve üniversitelerdeki idari personel oluşturmaktadır.

Eğitimimizin neresine bakılırsa bakılsın bir eksiklik bir yanlışlık gözümüze çarpmaktadır. 100 binleri aşan öğretmen ve 10 binin üzerinde yardımcı personel açığımız bulunmaktadır. Kalabalık okullarda dahi bir tane yardımcı personel bulunmasına rağmen yıllardır bu eksikliği giderecek hizmetli ve memur alınımı yapılmamıştır.

Kurumlarımızda yardımcı personeller olmadan kaliteli bir eğitim hizmeti verilmesinin mümkün olmadığı kanaatindeyiz. Nitekim bu arkadaşlarımız eğitim ordumuzun ayrılmaz birer parçasıdır. Eğitim hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi bu vefakar arkadaşlarımızın sorunlarının çözülmesi ile eşdeğer olduğu unutulmamalıdır.

Trabzon ilimize en az 900 yeni hizmetli ve 800 yeni memur alınması gerekmektedir. İŞKUR üzerinden yapılan geçici çözümler eğitime ne kadar önem gösterildiğinin bir kanıtıdır. Zaten İŞKUR üzerinden yapılan bazı görevlendirmeler de “evrak üzerinde temizlik elemanı yazılsa da masa başı işi yapacaktır” şeklinde gerçekleşmektedir. Bir an önce kalıcı çözümler üretilmeli yani kadrolu yardımcı personel atamaları yapılmalıdır.

Hizmetli eksikliğinden dolayı kurumlarımızda temizlik ve hijyen yeterince sağlanamamaktadır. Özellikle toplu yaşam alanlarında hastalık yapan bakteri ve virüsler kolayca yayılıp, çoğalmaktadır. En kalabalık toplu yaşam alanlarından olan okullarımızda da çeşitli salgın hastalıklarla karşılaşırsak şaşırmayacaz. Bunun hesabını kimlerin, nasıl vereceğini zamanla göreceğiz. Memur eksikliği konusunda başta kurum yöneticileri sorumluluk alarak işleri kendileri yapmaya çalışmaktadır. Ancak işlerin sürdürülmesi için yapılan çabalar yetersiz kalmaktadır.

Yardımcı personel eksikliğinin göz ardı edilmesi; temizlik, kalorifer yakma, evrak işlemleri vb görevlerin takibinin nöbetçi öğretmenler tarafından yürütülmesi gerekir gibi bir dayatma algısı mı oluşturulmaya çalışılmaktadır? Bu durum da içler acısıdır.

Ülkemizde kaliteli eğitimden söz edilmesi için yardımcı hizmetler sınıfında yeterli sayıda kişi istihdam edilmelidir. Eğitim hizmetlerinin etkin, verimli ve kaliteli bir şekilde sunulması için ihtiyacımız kadar kadrolu hizmetli ve memur alınımının yapılmasını bekliyoruz.