Hastanenin Güleç yüzü..
Ne oldu bize?
Millet olarak sinir küpü olduk. "canım" diyene "canın cıksın" diyecek duruma geldik.
Sevgi saygı bağları zayıfladı. Bizi biz yapan değerlerimizi korumakta zorlanır olduk. "Devletin tepesinde kavga olmaz" diyenler nerdesiniz. Kavga tabana indi. Güzellikleri göremez durumdayız. Bunca kargaşa ve karanlıklar arasında bir küçük ışık bizi mutlu ediyor. Bu da millet olarak cevherimizin sağlam olduğunu gösteriyor.
Önemli olan o ışığı görmek, o güzellikleri paylaşmak. Hani derler ya; mutlu olmak için bardağın dolu tarafını göreceksin. Boş tarafını görmezlikten geleceksin. Böyle bir güzelliği, medeniyet ışığını, cağdaş tavırları Vakfıkebir Devlet Hastanesi’nde yaşadım.
Ben hayatım boyunca hastanelerde çalışan hemşirelerin güleç yüzlü olmasını önerenlerdenim. Hastaneye yolu düşen, sağlığını kaybetmiş insanlar bir çift gözle, güleç bir yüzle karşılaşınca tedavisinin yarısı yapılmış oluyor.
Geriye kalan yarısını da doktorlar hallediveriyor. İmanuel Kant'in hemşireleri kanatlı meleğe benzetmesinin esas nedeni bu olsa gerek...
Bakınız dün akşam yeğenimin rahatsızlanması nedeniyle yolum Vakfıkebir Devlet Hastanesi’ne düştü. Aman Allah'ım o ne gayret. O ne koşuşturma. Gece geç saatlerde hiçbirinde en ufacık bir yorgunluk belirtisi yok. Yüzler güleç, sabırlı ve sorulara mantıklı cevaplar vermeye çalışıyorlar. Dr. Beraat Sağlam duruşu, hareketleriyle bir Anadolu evliyası gibi.
O akşam Dr. Cengiz Hanoğlu'nu çok fazla tanıyamadım. Biz gelince o, ağır bir hastayı Trabzon'a götürdü. Bunların dışında salonda uçan daireler misali koşarak hizmet sunmaya çalışan sözüm ona kanatlı melekler. Songül Güven, Nagihan Yolcu, Meryem Öztürk, Hava Bektaş ve isimlerini alamadığım diğer personel...
Bir kuruluşta başarı tavandan tabana kadar iniyorsa o kuruluş başarılıdır. Bu münasebetle Vakfıkebir Devlet Hastanesi başhekimine, hastane müdürüne ve başta Dr. Beraat Sağlam olmak üzere tüm çalışanlara teşekkürlerimi, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Başarılarınızın devamını diliyorum. Gönlünüzden güzellikler, yüzünüzden gülücükler eksik olmasın dileklerimle açık alnınızdan öpüyorum.