LİDER KİME DENİR ÖĞRENELİM!..


Lider, bakışıyla kitleleri baktıran varlığıyla gönülleri yaktırandır. Meseleri muhattabına aktarırken onların ruh tellerine dokunandır.
Lider, etrafındaki dalkavukların yönlendirmesiyle değil kendi ferasetiyle olayları analiz edendir.
Lider, tehlikeyi zamanında gören ve probleme anlık tedbir üretendir.
Lider, sahip çıktığı yardımcılarına hakiki mesajı zeminine uygun bir mekanda verendir.
Lider, suçla gaf arasındaki ince çizgide kimine af kimine zarf verendir..
Şimdi bu tanımlar üzerinden Türkiye'deki liderleri yorumlayalım.
Yorumlayıp yerli yerine konumlayalım.
***
Önce Bahçeli'yle başlayalım.
Kitleleri arkasından sürükleyecek..
Bakışıyla fark yaratacak..
Muhattabının ruh tellerine temas edecek..
Haklısın diyene ferasetle yanılıyorsun diyecek..
Tehlikeyi ötelemeden önleyecek..
Mesajlarını dimağlara nakşedecek..
Suçla gaf arasındaki yivli kanaldan, afla zarfı karıştırmadan fikir yuvarlayacak bir yeterlilikte midir sizce?..
***
Kılıçdaroğlu'yla devam edelim.
Kurduğu cümlelerin kuvvet ve kudretiyle ahaliye yön verecek..
Nazarlarıyla safı bozanları hızaya dizecek..
Karşısındakine sağlam bir güven telkin edecek..
Kalabalıkların arasında ney sesi gibi huzur verecek..
Yanıbaşındaki insanları kinlerinden arındıracak..
Yaklaşan tehlikelere ön alacak..
Bilge kişilerin bile imreneceği sezişleriyle taleplisi artacak..
Suçla gaf arasından önce kendini kurtarıp, afla zarftan biriyle irade beyan edecek yetkinliği var mı dersiniz..
***
Gelelim Erdoğan'a..
Ses rengiyle kitlelerin uğultusunu şekillendiren..
Bakışındaki buyuruculukla kitleleri ram eden..
Yardakçı ve şakşakçının gazıyla değil kendi hızıyla yürüyen..
Söyleneni değil söylenmeyeni anlayan..
Tehlike anında paniklemeden çözüm üretip saniye geç kalmaksızın uygulayan..
Zemin ve zaman ayarlamasını firesiz tatbik eden..
Etrafındaki korkakları cesaretiyle ütüleyen..
Suçla gaf arasındaki yağlı urganı doğru boyunda kementleyen, afla zarfı buna göre dağıtan kimdir dersiniz..
Siz demezsiniz..
Ben diyorum..
Hem de milliyetçi hasletleri olan biri olarak diyorum..
Şek ve şüphesiz Recep Tayyip Erdoğan'dır..
Var mı itiraz eden!..