Yıllardan beri Trabzon’a Demiryolu getirilmesi için konuşmalar yapılmakta, projeler sunulmaktadır. Ancak henüz bir sonuç elde edilemediğini hepimiz bilmekteyiz. Aslında, Demiryolunun Trabzon’a ulaşması, ekonomik, sosyal ve stratejik birçok olumlu etkisi olacak önemli bir kazanımdır.
Trabzon, tarih boyunca önemli bir liman kenti oldu. Limana gelen malların Demiryolu ile iç bölgelere ve özellikle Güneydoğu Anadolu ile Kafkasya’ya ekonomik olarak ulaştırılmasında Demiryolu ulaşımının çok önemli bir rolü ve yeri olacaktır. Kara taşımacılığına kıyasla demiryolu, daha ekonomik ve büyük hacimli yük taşımaya uygundur. Bu da sanayi ve tarım ürünlerinin maliyetini düşürerek rekabet gücünü artırır. Bu durum Trabzon esnafının ve tüccarının ve dahi vatandaşımızın ekonomik refahını hiç olmadığı kadar olumlu etkiler,
Trabzon’a ulaşım kolaylaşacağı için yerli ve yabancı turist sayısı artar. Özellikle Uzungöl, Sümela Manastırı ve yayla turizmi gibi alanlar daha fazla ziyaretçi çekerek ekonomik canlılık önemli ölçüde artar,
Bölgedeki çay, fındık ve diğer tarım ürünleri daha hızlı ve uygun maliyetle iç ve dış pazarlara taşınacağından tarımsal faaliyetler gelişir ve toprağınız terkeden köylümüz tekrar tarım alanlarına döner ve üretim arttırılır.
Trabzon’dan iç bölgelere ve iç bölgelerden Trabzon’a göç akışını dengeler. Böylece iş gücü mobilitesi artar.
Trabzon’un Erzurum, Sivas, Van ve diğer doğu illeriyle bağlantısı güçlenerek sosyal ve kültürel etkileşim gelişir, birbirine yabancı kalmış sosyal kesimler Türk milletinin ve ayni kültürün insanları olduklarını daha iyi anlar ve gönülleşirler.
Trabzon’daki üniversitelere ve sağlık merkezlerine erişim daha hızlı ve konforlu hale gelir. Bu durum Trabzon’a yapılacak yatırımların önemini ortaya çıkarır ve şehrimiz birçok alanda daha yatırım alma önceliğine sahip olabilir,
Trabzon, tarih boyunca bir transit noktası olarak yararlanılan bir konumdaydı. Demiryolu, bu potansiyeli yeniden canlandırarak liman üzerinden Kafkasya’ya ve Orta Asya’ya taşımacılığı güvenli ve daha kısa zamanda gerçekleştirebilir.
Demiryolu, acil durumlarda askeri ve insani yardım taşımacılığında stratejik bir avantaj yaratır. Kafkaslarda ve Türk Cumhuriyetlerinin sahip olduğu zengin topraklarda, yarınlarda ne ler olacağı bilinmez. Her yönü ile hazırlıklı olmamız, tarihin Türk milletine yüklediği önemli sorumluluklarından dolayıdır.
Trabzon’a demiryolu gelmesi, bölgeyi sadece Karadeniz kıyısında bir liman kenti olmaktan çıkarıp, ulusal ve uluslararası ticarette kritik bir lojistik merkez haline getirecektir. Bu projenin maliyeti, coğrafi zorluklar ve çevresel etkileri gibi faktörler de göz önünde bulundurularak, demiryolu yapımı, siyasilerin seçim vaadi olmaktan çıkarılıp bir an önce devlet politikası haline getirilmesi gerekmektedir.
Bu projenin, Trabzon için hayati derecede önemli olduğu artık ihmal edilmemelidir.