TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ'NDEN AÇIKLAMA BEKLİYORUZ!


Tatil bitiyor, maraton başlıyor
Milyonlarca öğrenci ile birlikte öğretmenlerimize şimdiden başarılar diliyorum, hayırlı-uğurlu olsun.
Bu ülkenin geleceği kaliteli istikrarlı ve düzeyli bir eğitim sistemine bağlı.
Eğitim sorunlarını aşan ülkeler her zaman zirveye oynar
Fakat ne yazık ki ülkemizde eğitim sistemi yaz-boz tahtası gibi sürekli üzerinde oynama yapılıyor.
Bir türlü dikiş tutturamadık
Elbette bütün temennimiz ve beklentimiz eğitimde gereken reformların sağlıklı çağdaş ve bilimsel yönde yapılmasıdır.
Eğitim çarşı pazara düşecek, kötü ve art niyetli ellere teslim olacak kadar seviyesini düşürmemeli
Nasıl mı?
Trabzon’da yaşanan bir çarpıklığı dile getirerek bir örnek vermek isterim.
Bu iddiaların mutlak suretle araştırılması ve irdelenmesi gerek.
Umarım mesajım doğru algılanır
Trabzon’a her dönem birileri geliyor elinde broşür, kartvizit, dosyalarla kapı kapı gezip “özel okul açıyoruz, öğrenci kayıt yapıyoruz. Sizde bu imkandan faydalanın” şeklinde kampanya yapıyor
Aleni bir şekilde..
Bu insanlar kimden izin alıyor, kimin onayını alıyor, kim bunları denetliyor orası belli değil.
Bakın Trabzon’a “Özel sağlık meslek lisesi” açmak için birileri gelmiş kayıt yapıyor
Öğrenci başına 9 bin TL peşin. Taksitle ise 11 bin TL.
Okulun yeri tutulmuş, afişler basılmış, broşürler dağıtılmış..
İyi güzel de siz bu okulu açma noktasında daha “Hiçbir şeye başlamadan önce” gidip Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden gerekli izni aldınız mı?
Eğer gerekli yasal izinler alınmış, eğer gerekli incelemeler yapılmışsa sorun yok. Elbette bu şehirde isteyen istediği yerde özel okulunu açar, parasını da alır..
Ama benim aklımın almadığı taraf şurası..
Ya kardeşim izin yok, belgen yok, müracaatın yok sen çıkmışsın sokaklarda kayıt yapmanın peşindesin
Kayıtları aldın, paranı aldın sonra da gittin müracaat ettin izin çıkmadı o zaman ne olacak?
Bu durumu okumak isteyen öğrenci ve velilerine nasıl izah edeceksin.
Garantin mi var?
Böyle insanların nasıl dolandırıcılık yaptığını nasıl paralar kazandığını ben çok iyi biliyorum
Ülke genelinde onlarca örnek verebilirim
Bakın Trabzon’da bu işler oluyor ne yazık ki..
Belgesi ve bilgisi elimizde..
Biz bu noktada Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden açıklama bekliyoruz
Sizin izniniz dışında “özel okul” adı atında birileri Trabzon’da kayıt alıyor mu?
Eğer alıyorsalar bu kişiler size ne zaman müracaat etti?
Siz gerekli incelemeleri yapıp onay verdiniz mi?
Verdiyseniz hangi özel okula verdiniz?
Trabzon’da sizin haberiniz ve onayınız olmadan birileri elinde broşür ve kartvizitle özel okul açıyoruz kampanyası yapabilir mi?
Eğer bu kanunen uygun değilse nasıl bir yaptırım yaptınız?
Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç ve yetkililerden kamuoyu adına açıklama bekliyoruz
Bir çok konuda bu köşeden yazdığım sorulara cevap vermediniz, belli ki bizi fazla ciddiye almadınız.
Umarım bu konu hakkında gerekli açıklamayı yaparsınız.
Ve umarım “Büyük bir skandal” olan bu iddialar konusunda ben haksız çıkarım.