Yusuf Yazıcı hazır, A. KADİR AZ SONRA


Nitekim Bordo-Mavililer mütevazı rakipleri karşısında maçı 5-0  kazanarak  Türkiye kupasında ilk galibiyetin aldı.
***
Bense 90 dakikanın neredeyse tamamında top onlarda olsun olmasın
Yusuf Yazıcı  ile Abdulkadir’e baktım..
Sonuçta şöyle bir yargıya vardım.
Bu Yusuf Yazıcı artık hazır ve oynayacak hale gelmiş.
Bunu düşünürken genç oyuncunun  karşılaşmayı  3 asist 2 golle tamamlamasını da  dikkate almadım.
***
Ben Yusuf’u şöyle gördüm;  Bi defa defansın kestiği her topta kendisini boşa çıkarıyor.Sürekli ilk topla çıkılacak  pas alternatifi. Lakin bizim takım yana ve geriye oynamayı çok sevdiğinden Yusuf’u çoğu kez görmediler.
İkincisi, oyun ve pozisyon bilgisi iyi..
pas verilecek yeri doğru teşhis edip topu da çabuk kullanıyor.
Ayrıca  sahayı geniş görüyor..
Ataklarda kendisini pozisyona sokuyor.
Ayrıca tekniği, özellikle sol ayağı ve fiziği  iyi..
***
Yalnız sanki havalanmaya müsait gibi..
Bir de defansif özelliklerini biraz daha  geliştirmesi,ayrıca kendisin oyuna biraz daha fazla vermesi lazım.
Sonuç olarak teşhisim şudu;.
Aytaç ve Okay’ın oynadığı yerde bu Yusuf’un şansı onlardan fazla olmalıdır.
Yani teknik direktör ben olsam,  “Eksiklerin şunlar şunlar ama , artık oynama zamanın geldi’ der formayı hiç çekinmeden veririm.
***
Abdulkadir’e gelince.
Elbette  çok yetenekli  ama, onun için henüz erken.
Çünkü  şimdilik  gerçek futbolunu sahaya yansıtacak güvende değil.
Topu ayağına  aldığında  ilk isteyene ya da ilk boşta gördüğü abisine  veriyor.
Bunu yaparken de terse dönmesi gereken topları aynı kanada oynayıp , araya veya kenara oynaması gerekenleri de geriye..
Yani heyecandan kendisi gibi değil, hata yapmamak için oynuyor.
17 yaşındaki bir çocuğa 200 lira verip bakkala yollarken acaba  kaybeder mi diye endişe duyulurken, o yaştaki biri için Trabzonspor’da oynamak elbette  hiç kolay değil. Üstelik bir de gol attı kerata
Bu yüzden ona gerçek yetenekleriyle oynaması için  biraz daha zaman tanıyacağız.
Buna da değer.
 Çünkü  şimdiye kadar gösterdiğinden çok daha yetenekli.