Yusuf Yazıcı hazır, A. KADİR AZ SONRA
Nitekim Bordo-Mavililer mütevazı rakipleri karşısında maçı 5-0 kazanarak Türkiye kupasında ilk galibiyetin aldı.
***
Bense 90 dakikanın neredeyse tamamında top onlarda olsun olmasın
Yusuf Yazıcı ile Abdulkadir’e baktım..
Sonuçta şöyle bir yargıya vardım.
Bu Yusuf Yazıcı artık hazır ve oynayacak hale gelmiş.
Bunu düşünürken genç oyuncunun karşılaşmayı 3 asist 2 golle tamamlamasını da dikkate almadım.
***
Ben Yusuf’u şöyle gördüm; Bi defa defansın kestiği her topta kendisini boşa çıkarıyor.Sürekli ilk topla çıkılacak pas alternatifi. Lakin bizim takım yana ve geriye oynamayı çok sevdiğinden Yusuf’u çoğu kez görmediler.
İkincisi, oyun ve pozisyon bilgisi iyi..
pas verilecek yeri doğru teşhis edip topu da çabuk kullanıyor.
Ayrıca sahayı geniş görüyor..
Ataklarda kendisini pozisyona sokuyor.
Ayrıca tekniği, özellikle sol ayağı ve fiziği iyi..
***
Yalnız sanki havalanmaya müsait gibi..
Bir de defansif özelliklerini biraz daha geliştirmesi,ayrıca kendisin oyuna biraz daha fazla vermesi lazım.
Sonuç olarak teşhisim şudu;.
Aytaç ve Okay’ın oynadığı yerde bu Yusuf’un şansı onlardan fazla olmalıdır.
Yani teknik direktör ben olsam, “Eksiklerin şunlar şunlar ama , artık oynama zamanın geldi’ der formayı hiç çekinmeden veririm.
***
Abdulkadir’e gelince.
Elbette çok yetenekli ama, onun için henüz erken.
Çünkü şimdilik gerçek futbolunu sahaya yansıtacak güvende değil.
Topu ayağına aldığında ilk isteyene ya da ilk boşta gördüğü abisine veriyor.
Bunu yaparken de terse dönmesi gereken topları aynı kanada oynayıp , araya veya kenara oynaması gerekenleri de geriye..
Yani heyecandan kendisi gibi değil, hata yapmamak için oynuyor.
17 yaşındaki bir çocuğa 200 lira verip bakkala yollarken acaba kaybeder mi diye endişe duyulurken, o yaştaki biri için Trabzonspor’da oynamak elbette hiç kolay değil. Üstelik bir de gol attı kerata
Bu yüzden ona gerçek yetenekleriyle oynaması için biraz daha zaman tanıyacağız.
Buna da değer.
Çünkü şimdiye kadar gösterdiğinden çok daha yetenekli.